Gå til innhold

Gikk jeg langt over streken? Svigermor forbanna etter bursdagsselskapet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ts fra tråden der mannens søster (min svigerinne) ber om dyre presanger (ønskeliste) til sin tenåringssønn, men ikke møter opp i vårt barns bursdager. 

Jeg hadde egentlig ikke lyst til å dra i bursdagen til nevøen, hovedsakelig fordi nevøen uansett bare sitter å spiller på rommet, hilser ikke på de som kommer for å feire ham. Også fordi jeg synes det er surt å legge ut 1000kr pluss for en gave og ikke bli takket en gang.  

Etter massivt press fra både svigermor og de fleste i den andre tråden dro jeg i bursdagen.  Mannen min ville ikke, han hadde fått nok. Vi ble enige om at jeg dro og at jeg gir nevøen 300kr i bursdagsgave og ett kort. Så kan han spare til de tingene han ønsker seg. Det er omtrent det vi ønsker å bruke på gaver til nieser og nevøer fremover,  dette gjelder også mine to nieser. 

I går dro jeg, møtte opp til avtalt tid. Igjen var det samme opplegget nevøen satt og spilte på rommet sitt. Denne gangen var jeg frekk nok til å spørre "Vil ikke "nevø" spise kake sammen med oss? Vi er jo her for feire han. Jeg ropte også inn "Hei! Kom å sett deg sammen med oss, nå skal vi spise kake"..Da smelte nevøen døra hardt igjen. Min svigerinne unnskyldte han med at han synes det er kjedelig å høre på voksne prate og kake kunne han få på rommet. Da sa jeg i en bisetning at tiden kanskje er inne for å droppe voksenbursdag. 

Jeg satt og drakk kaffe og spiste kake, pratet litt løst og fast om vær og vind. Svigermor var med og jeg synes det var hyggelig. 

I det jeg skulle dra, gikk jeg inn til nevøen og ga han en konvolutt med kortet og de 300kr. Han tok imot uten å se opp fra skjermen.  Så dro jeg hjem og tenkte at alt var greit. 

I dag fikk vi en massiv reaksjon fra svigermor,  som reagerer på vegne av datteren sin. Hun mente at jeg var frekk og smålig ovenfor datteren og barnebarnet hennes. Hun synes det var upassende at jeg skulle "legge meg oppi" at han ikke kom ut av rommet og han  må da få kose seg med spill hvis han ville. Hun mente dessuten det var veldig gjerrig og smålig av meg å gi han bare 300kr i gave, vi som hadde så gode jobber og økonomi burde unne han mer. Han vokser opp i et hjem med bare en liten inntekt stakkars. Hun sa også at jeg burde ringe svigerinnen min og be om unnskyldning,  fordi jeg fikk henne til å føle seg liten med de 300kr jeg ga. Hæ?! 

Min mann sier at jeg ikke skulle bry meg om det, moren hans er veldig hårsår når det kommer til datteren hennes og eldste barnebarnet. 

Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt her? 

Anonymkode: ab68d...d44

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du trolle, må du ikke smøre fult så tykt på, da blir du nemlig avslørt med en gang. 

Anonymkode: 24f9a...693

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ts fra tråden der mannens søster (min svigerinne) ber om dyre presanger (ønskeliste) til sin tenåringssønn, men ikke møter opp i vårt barns bursdager. 

Jeg hadde egentlig ikke lyst til å dra i bursdagen til nevøen, hovedsakelig fordi nevøen uansett bare sitter å spiller på rommet, hilser ikke på de som kommer for å feire ham. Også fordi jeg synes det er surt å legge ut 1000kr pluss for en gave og ikke bli takket en gang.  

Etter massivt press fra både svigermor og de fleste i den andre tråden dro jeg i bursdagen.  Mannen min ville ikke, han hadde fått nok. Vi ble enige om at jeg dro og at jeg gir nevøen 300kr i bursdagsgave og ett kort. Så kan han spare til de tingene han ønsker seg. Det er omtrent det vi ønsker å bruke på gaver til nieser og nevøer fremover,  dette gjelder også mine to nieser. 

I går dro jeg, møtte opp til avtalt tid. Igjen var det samme opplegget nevøen satt og spilte på rommet sitt. Denne gangen var jeg frekk nok til å spørre "Vil ikke "nevø" spise kake sammen med oss? Vi er jo her for feire han. Jeg ropte også inn "Hei! Kom å sett deg sammen med oss, nå skal vi spise kake"..Da smelte nevøen døra hardt igjen. Min svigerinne unnskyldte han med at han synes det er kjedelig å høre på voksne prate og kake kunne han få på rommet. Da sa jeg i en bisetning at tiden kanskje er inne for å droppe voksenbursdag. 

Jeg satt og drakk kaffe og spiste kake, pratet litt løst og fast om vær og vind. Svigermor var med og jeg synes det var hyggelig. 

I det jeg skulle dra, gikk jeg inn til nevøen og ga han en konvolutt med kortet og de 300kr. Han tok imot uten å se opp fra skjermen.  Så dro jeg hjem og tenkte at alt var greit. 

I dag fikk vi en massiv reaksjon fra svigermor,  som reagerer på vegne av datteren sin. Hun mente at jeg var frekk og smålig ovenfor datteren og barnebarnet hennes. Hun synes det var upassende at jeg skulle "legge meg oppi" at han ikke kom ut av rommet og han  må da få kose seg med spill hvis han ville. Hun mente dessuten det var veldig gjerrig og smålig av meg å gi han bare 300kr i gave, vi som hadde så gode jobber og økonomi burde unne han mer. Han vokser opp i et hjem med bare en liten inntekt stakkars. Hun sa også at jeg burde ringe svigerinnen min og be om unnskyldning,  fordi jeg fikk henne til å føle seg liten med de 300kr jeg ga. Hæ?! 

Min mann sier at jeg ikke skulle bry meg om det, moren hans er veldig hårsår når det kommer til datteren hennes og eldste barnebarnet. 

Har opplevd noe av det samme. Sa bare at slik er min mening om saken og moren burde ha litt høyere krav til barnet sitt. 

Bare stå støtt til meningen din, ikke gi deg på akkurat det. Min erfaring er at sånt får man respekt for. Jeg har hatt meninger jeg også i svigerfamilien. Jaggu har svoger og svigerinne hørt på mine meninger, selv om de har reagert litt med en gang. 

Anonymkode: 040e8...19d

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at menneskeheten degenereres?
Synes det er så mye idioti ute og går for tiden.

Du har ikke gjort noe galt.

Anonymkode: ef656...8c3

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Du vil få et mye enklere liv hvis du overlater trøbbel med svigerfamilie til mannen din. Helt unødvendig at du reiser på bursdag hvis mannen din også oppfører seg som en tenåring 

Anonymkode: ced5c...8dd

• Liker 35
Skrevet

Svar kort og greit at poden får det samme i gave som de andre dere er tante og onkel til. Resten trenger du ikke si noe om. 

• Liker 45
Skrevet

Du satt og var frekk og spydig under hele bursdagen. Du vet ingen ting om hvorfor gutten sitter på rommet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg frasene "jeg hører at du sier det" og "det er leit at du føler det slik", ts.

Og så bruker du dem flittig.

slekt: "vil du komme i bursdag?" 

du: "Etter dramaet sist gang er ikke dette noe vi ønsker å ha i livet vårt"

Slekt: "da føler vi oss mindreverdige/oversett/dårlig behandlet etc"

Du: "det er leit at du føler det slik"

De: "Så da kommer du og gir dyr gave?"

Du: "det er leit at du føler at det ville være riktig"

De: "dårlig behandlet etc"

Du: "jeg hører at du sier dette"

Vaghet. ts. Driver folk fra konseptene. Funker fjell. :)

Anonymkode: 8131a...9ad

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer bare ikke tro at folk kan ha slik oppførsel, men hvis det faktisk skjedde hadde jeg aldri møtt igjen. Makan til frekkhet!

Anonymkode: 86afb...682

• Liker 8
Skrevet

Vel, når gutten er så lite interessert i egen bursdag at han ikke engang gidder å stille opp og hilse på gjestene og takke for seg, samtidig som han forventer enslags abonnement på råflotte gaver til både bursdag og jul, hvilken signaler sender han da? Her er det gutten (og mor) som trenger påminnelse om at høflighet koster ingenting og at ingen har krav på gaver i 1000+ kategorien. 
(Og svigermor kan ta seg en bolle).

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke gjort noe galt. De har ikke sosiale antenner. Om hun har så dårlig økonomi burde hun kanskje prøve å gjøre noe med det så hun slipper å føle seg så liten. 

Anonymkode: d218d...ed4

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Svigermor skrev (12 minutter siden):

Du satt og var frekk og spydig under hele bursdagen. Du vet ingen ting om hvorfor gutten sitter på rommet.

Wow. Har du slått opp ordet frekk i ordboka? Og invitere man til bursdag så sitte man ikke på rommet sitt og gir faen i gjestene. Det er frekt det!!!

Anonymkode: 765fe...5dc

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke gjort noe galt. Skulle bare mangle at bursdagsbarnet selv deltok på feiring og takket for gavene. 

men jeg forstår ikke hvorfor du gikk, når din mann ikke ville. 

Anonymkode: d85cd...7fb

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg klarer bare ikke tro at folk kan ha slik oppførsel, men hvis det faktisk skjedde hadde jeg aldri møtt igjen. Makan til frekkhet!

Anonymkode: 86afb...682

Og jo da. Slike mennesker finnes

Anonymkode: 765fe...5dc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå må du snart slutte å lage tråder om familien din. En dag slår det kraftig tilbake på deg selv.

Anonymkode: ad18f...e57

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får be mannen din rydde opp i dette. 

Anonymkode: 4302e...222

• Liker 4
Gjest Jon Are
Skrevet

Du har ingenting å be om unnskyldning for. Jeg ville nesten gutten om å komme ut, ellers dro jeg .

Skrevet

Jeg tenker det er helt kurant å reagere på hvordan disse bursdagene gjennomføres, men da kunne du takket nei du også. Det er ganske nedlatende å plutselig komme nå og prøve å tvinge frem en endring under selve selskapet.

Dere kunne for all del tatt samtalen. Dvs din mann kunne snakket med sin søster. For mange år siden. I en annen setting enn selve feiringen. Gjerne med en omsorg og forståelse i bunn om at det kan være en grunn for at ting er som de er.

Nå har dere latt det skure til gutten er seksten. Da lar dere det ligge. Dere er drittlei. Det oppfatter så klart både svigermor og svigerinne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker denne gutten overhodet å ha fest, eller ville han blitt lettet om festen ble avlyst?

Anonymkode: 03009...aad

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...