AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #1 Skrevet 10. juli 2021 På avdelingen vår skal de ansatte på dagvakt dobblekontrollere pasientenes dosetter og så gjøre istand på Meona alle medisinene som ble kontrollert. Jeg har dobbelkontrollert alle medisinene som lå i dosettene og alle var riktige. Jeg har gjort dem i stand, men kun på de tidspunktene jeg skulle dele ut, dvs kl.08 og kl.12. Resten av tidspunktene var kl.18 og kl.22 som ikke ble istandgjort av meg. Dette var min feil. En kollega har spurt meg om jeg hadde gjort istand medisinene og svarte "nei, ikke på kveldsmedisiner". Dette var når jeg var ferdig på jobb. Nå innser jeg at jeg har gjort feil! Er dette en stor feil å gjøre når man er sykepleier? Er nyutdannet sykepleier, og veldig usikker på meg selv. Anonymkode: cbbd7...ca1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #2 Skrevet 10. juli 2021 Hva mener du med gjort dem i stand? Du har sjekket dosetten og da regner jeg med hele dosetten? Også kveldsmedisinene? Anonymkode: 3f506...24b 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #3 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du med gjort dem i stand? Du har sjekket dosetten og da regner jeg med hele dosetten? Også kveldsmedisinene? Anonymkode: 3f506...24b Ja, da. Morgen og kveldsmedisiner. Men Alle medisinene må bli istangjort på systemet Meona( jobbpc), dvs medisinene som står grått blir til grønn når de blir istangjort. Dette har jeg gjort kun på morgenmedisiner. Så kveldsmedisiner står fortsatt grått og det er senvakten som skal gjøre dem istand, men dette var egentlig den som har gått dagvakt sin oppgave. Ts. Anonymkode: cbbd7...ca1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #4 Skrevet 10. juli 2021 Hvis du ikke har gjort jobben din så skaper jo det betydelig merarbeid for de som kommer etter deg. Når du ikke har dokumentert det du har gjort i Meona er det pr def heller ikke gjort, for da må neste mann få noen andre til å gjøre det på nytt så det blir dokumentert. Hvor stor feil det er avhenger av hvor mange pasienter og hvor mye medisiner det er snakk om, men det kan fort blir veldig mye ekstra på seinvakten hvis det er snakk om en 8-12 pasienter med litt lange lister. Du beklager i morgen, og så lærer du å gjøre din del av rutinene til neste gang. Anonymkode: a35a2...66a 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #5 Skrevet 10. juli 2021 De allerfleste gjør feil- det er menneskelig. Så lenge du lærer av dine feil, ikke fortsetter med å gjøre masse feil eller gjør alvorlige feil så er det fort gjemt. Si unnskyld til din kollega i morgen for at du ga h*n ekstra arbeid. Ettersom du er nyutdannet så er h*n jo klar over at alt er litt nytt for deg. Anonymkode: fcebd...d96 8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #6 Skrevet 10. juli 2021 Ta det med ro. Du har ikke gjort medikamentfeil, du har bare gjort noe annet enn det jobbflytrutinene på arbeidsstedet ditt sier. Det tar tid å bli kjent med en ny arbeidsplass og alle de skrevne og uskrevne rutinene. Husk at du ikke er ferdigutlært selv om du er ferdigstudert, du er fremdeles i en novisefase, og det tror jeg (håper jeg, det bør de) dine kollegaer tar høyde for. Ingen katastrofe, nå vet du dette til neste gang. Stå på, husk, det er i den fasen du er nå at du lærer mest om sykepleie. Og husk på denne følelsen om et år, når du selv skal være med i opplæringsfasen av de nyutdannede. Anonymkode: b4d1c...19e 11
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #7 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvis du ikke har gjort jobben din så skaper jo det betydelig merarbeid for de som kommer etter deg. Når du ikke har dokumentert det du har gjort i Meona er det pr def heller ikke gjort, for da må neste mann få noen andre til å gjøre det på nytt så det blir dokumentert. Hvor stor feil det er avhenger av hvor mange pasienter og hvor mye medisiner det er snakk om, men det kan fort blir veldig mye ekstra på seinvakten hvis det er snakk om en 8-12 pasienter med litt lange lister. Du beklager i morgen, og så lærer du å gjøre din del av rutinene til neste gang. Anonymkode: a35a2...66a Det er snakk om 4 pasienter hvorav 1 pasient ikke skal ha kveldsmedisiner. Totalt var det medisinene til 3 pasienter som skulle bli istangjort av meg. Ts. Anonymkode: cbbd7...ca1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #8 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er snakk om 4 pasienter hvorav 1 pasient ikke skal ha kveldsmedisiner. Totalt var det medisinene til 3 pasienter som skulle bli istangjort av meg. Ts. Anonymkode: cbbd7...ca1 Bruk mindre tid på å lage unnskyldninger for unnasluntring og mer tid på å gjøre jobben din. Da vil det gå deg godt i livet Anonymkode: 4e67f...848 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #9 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bruk mindre tid på å lage unnskyldninger for unnasluntring og mer tid på å gjøre jobben din. Da vil det gå deg godt i livet Anonymkode: 4e67f...848 Seriøst skjerp deg. Anonymkode: 7908c...27a 11
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #10 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bruk mindre tid på å lage unnskyldninger for unnasluntring og mer tid på å gjøre jobben din. Da vil det gå deg godt i livet Anonymkode: 4e67f...848 Ikke bry deg om dette, TS. Alle har gjort feil som ferske sykepleiere. Så lenge det ikke gikk utover liv og helse er denne hendelsen en god lærdom til neste gang. Anonymkode: 1fd36...081 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #11 Skrevet 10. juli 2021 58 minutter siden, AnonymBruker said: Bruk mindre tid på å lage unnskyldninger for unnasluntring og mer tid på å gjøre jobben din. Da vil det gå deg godt i livet Anonymkode: 4e67f...848 Enig i denne. Hvis du har gjort feil, så ikke kom med unnskyldninger eller skyld på andre. Fiks feilen og move on. Anonymkode: c7cac...fa3
Lunabelle Skrevet 10. juli 2021 #12 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Enig i denne. Hvis du har gjort feil, så ikke kom med unnskyldninger eller skyld på andre. Fiks feilen og move on. Anonymkode: c7cac...fa3 TS har vel egentlig ikke kommet med unnskyldninger eller skyldt på andre. Tvert imot! Hun har innrømmet at hun har gjort en feil og hun kommer garantert ikke til å gjøre den feilen igjen. Alle har vært nyutdannede eller nye i jobben og det er menneskelig å gjøre en feil. Dette kommer til å gå helt bra TS. Lykke til videre! 😃 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #13 Skrevet 10. juli 2021 Lunabelle skrev (1 time siden): TS har vel egentlig ikke kommet med unnskyldninger eller skyldt på andre. Tvert imot! Hun har innrømmet at hun har gjort en feil og hun kommer garantert ikke til å gjøre den feilen igjen. Alle har vært nyutdannede eller nye i jobben og det er menneskelig å gjøre en feil. Dette kommer til å gå helt bra TS. Lykke til videre! 😃 Ja😊 jeg har lært av feilen jeg gjorde. Jeg skal garantert ikke gjøre det igjen😅 Det er sånne feil man ofte lærer mye av. Ts. Anonymkode: cbbd7...ca1 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #14 Skrevet 10. juli 2021 Er det sykepleier på kveld som kan ta det? Hvis ikke må vel bakvakta rykke ut, ettersom helsefararbeidere ikke kan dele ut medisiner som ikke er kontrollert. Er det sykepleier med hjemmevakt som må rykke ut blir det fort dyrt for arbeidsgiver. Anonymkode: 5bd92...ce1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #15 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): På avdelingen vår skal de ansatte på dagvakt dobblekontrollere pasientenes dosetter og så gjøre istand på Meona alle medisinene som ble kontrollert. Jeg har dobbelkontrollert alle medisinene som lå i dosettene og alle var riktige. Jeg har gjort dem i stand, men kun på de tidspunktene jeg skulle dele ut, dvs kl.08 og kl.12. Resten av tidspunktene var kl.18 og kl.22 som ikke ble istandgjort av meg. Dette var min feil. En kollega har spurt meg om jeg hadde gjort istand medisinene og svarte "nei, ikke på kveldsmedisiner". Dette var når jeg var ferdig på jobb. Nå innser jeg at jeg har gjort feil! Er dette en stor feil å gjøre når man er sykepleier? Er nyutdannet sykepleier, og veldig usikker på meg selv. Anonymkode: cbbd7...ca1 Hehe ja medisiner for hele døgnet skal jo doseres men uansett skal man være TO personer sammen under doseringen. Anonymkode: b3c5e...040
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #16 Skrevet 10. juli 2021 Det går garantert fint! Helt normalt å ikke kunne alle rutinene med en gang, man lærer hele tiden. Anonymkode: eee3d...f19
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #17 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bruk mindre tid på å lage unnskyldninger for unnasluntring og mer tid på å gjøre jobben din. Da vil det gå deg godt i livet Anonymkode: 4e67f...848 😱 Hun forklarer jo bare hva som har skjedd. Ts har ikke kommet med noen unnskyldninger. Men har derimot vært ydmyk og ønsker å gjøre det som er rett. Anonymkode: db12e...be4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #18 Skrevet 10. juli 2021 Vi har alle vært nye, og dette er feil som kan skje. Så fint at du opplyser om det! Du er nok en pliktoppfyllende sykepleier. Ingen er perfekte, den som vet det, vet mye. Anonymkode: 58622...02f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå