Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 8 og og idag begynte jeg å blø ganske mye. Akkuratt slik som når man får mensen. Jeg kan vel legge fra meg tanken at dette er en blødning som ikke er farlig. Og enda en spontanabort ble virkelig. 

hvordan var din spontanabort og hvor lenge etterpå ble du gravid?

Anonymkode: 37151...6f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Starta som litt brunlig blødning, som ble større. Smerter når det sto på som verst. Varte vel i 4-5 dager før jeg småblødde i enda en uke.

Mistet følelsen på graviditet og symptomer en uke før ca. Sluttet å utvikle seg i uke 7..

Er egentlig det de kaller MA. Fikk time til sykehuset for tabletter for å starte aborten, men jeg lot det gå sin gang. En uke etter vi oppdaget det begynte jeg å blø. Hadde jeg ikke vært på ul så ville det jo vært en vanlig SA.

Anonymkode: 4fbd4...b46

AnonymBruker
Skrevet

Det begynte med brunlig spotting i et par dager, før det gikk over til vekselvis brunt og rødt. Etter fire-fem dager våknet jeg midt på natten med magekramper og kraftig blødning. Fikk bekreftet SA på sykehuset dagen etter. Var i uke 11 (men som med de fleste SA, hadde nok fosteret sluttet å utvikle seg en stund tidligere enn kroppen ryddet opp). 

Ventet en syklus før vi prøvde igjen. Det svangerskapet gikk bra. Opplevde også en relativt stor blødning faktisk, men da uten noe spotting i forkant, og uten kramper. Kjentes som det rant mye akkurat da jeg satt på do, men ikke noe mer i etterkant. Ultralyd viste et friskt og levende foster. Så har erfaring med at det kan gå begge veier 🤷‍♀️ Lykke til, det er forferdelig å ikke vite ❤

Anonymkode: c3a4e...6e0

AnonymBruker
Skrevet

Min første spontanabort startet med en kraftig blødning,  etterfulgt av rielignende smerter noen timer etterpå.  Blødde i en ukes tid etter det.

Min andre spontanabort startet med en liten brunlig blødning, som avtok ganske fort. Var litt av og på i et par dager. Og så stoppet det. Etter en uke startet det på igjen, med en ganske kraftig blødning. Hadde også en nedpress følelse og litt smerter.  Men det var dagen etter det virkelig ble vondt. Da fikk jeg samme rielignende smertene, som jeg har hatt ved 7-8cm ved tidligere fødsler. Holdt på et par timer, for det ga seg. Da hadde jeg bare mensblødning i 1-2 uker etterpå.

I mitt siste svangerskap, hadde jeg en lignende opplevelse som ved min 2 spontanabort. Smerter og kraftig blødning, barr at smertene ble ikkelike kraftige. Var ihvertfall sikker på at jeg hadde hatt en abort. Men på ul, så kunne vi se et friskt foster med bankende hjerte. Årsaken til blødningen var en "tvilling" som hadde stoppet utviklingen i uke 5-6. 

Anonymkode: 3ad2e...f92

AnonymBruker
Skrevet

Det som er så rart er at blødningene og smertene i magen og ryggen stanset. Har ingen blødninger enn den ene gangen. Sorry for detaljer- blodet var ferskt med litt svarte klumper i. 

AnonymBruker
Skrevet

Uke 6. Kjente blodet renne, og det kom en liten og en svær blodklump ut. Jeg var sikker på at alt var ute, og legen trodde også det når jeg forklarte over tlf. Det var tirsdagskvelden. Blødde litt til onsdag morgen. 

Torsdag ettermiddag begynte jeg å blø masse igjen. Fikk komme inn på sjekk på fredag, hvor de fant ut at det var en spontanabort på gang. Jeg kunne velge om jeg ville la det skje naturlig eller med medisin. Svak fosterlyd, noe som har gjort alt ganske tøft, men det var klart at det ikke er som det skal være. Ligger på sykehuset nå... 

Anonymkode: a76d3...531

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Uke 6. Kjente blodet renne, og det kom en liten og en svær blodklump ut. Jeg var sikker på at alt var ute, og legen trodde også det når jeg forklarte over tlf. Det var tirsdagskvelden. Blødde litt til onsdag morgen. 

Torsdag ettermiddag begynte jeg å blø masse igjen. Fikk komme inn på sjekk på fredag, hvor de fant ut at det var en spontanabort på gang. Jeg kunne velge om jeg ville la det skje naturlig eller med medisin. Svak fosterlyd, noe som har gjort alt ganske tøft, men det var klart at det ikke er som det skal være. Ligger på sykehuset nå... 

Masse masse lykke til. Du er sterk som står midt opp i det, jeg vet selv hvor tøft det er. 

Skrevet

Jeg har opplevd mye blod i starten av svangerskap som både var SA og ikke det. Så det KAN gå bra, men selvfølgelig lurt å være forberedt på det verste. Ta uansett test når blødningen gir seg for å se hvordan hcg oppfører seg. 

Jeg har forøvrig blitt gravid igjen på første EL etter mine to SA'er. Lykke til :hug:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Masse masse lykke til. Du er sterk som står midt opp i det, jeg vet selv hvor tøft det er. 

Takk ♥️

AnonymBruker
Skrevet

Sterke menssmerter etterfulgt av kraftig blødning. Uke 5. Ble gravid før neste ikm. 

Anonymkode: 41b79...818

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...