AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #101 Del Skrevet 17. juli 2021 Har en til jeg: "Det tilsvarer 675.000 kilometer. På samme batteri, så klart. Men han er ikke alene om høy kjørelengde på det store kontinentet med lange avstander. En annen Model S har kjørt 660.000 kilometer og det er flere Model X som har passert 500.000 kilometer. Alle sammen med mer enn 80 prosent av opprinnelig batterikapasitet intakt. De ser med andre ord ut til å holde svært godt." https://www.tv2.no/a/10043543/ Anonymkode: e29a6...9b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #102 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er jo bare å Google det. https://www.tu.no/artikler/har-kjort-teslaen-en-million-kilometer/480001. Samme eier har kjørt en annen elbil 600.000. Men dette er nesten like smalt som å kjøre vanlige biler 500.000km og mene at dette er vanlig forbrukermønster. Igjen, SSB sine tall er 12000 km i året for en gjennomsnittlig bileier. Anonymkode: e29a6...9b3 Leste du artikkelen før du delte den? Neppe! For denne har bytta batteri 3-tre ganger, og motor 4-fire ganger. Og du mener elbil er holdbart??? TOSK!!! Anonymkode: c656e...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #103 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Leste du artikkelen før du delte den? Neppe! For denne har bytta batteri 3-tre ganger, og motor 4-fire ganger. Og du mener elbil er holdbart??? TOSK!!! Anonymkode: c656e...f80 Så sinna da. Så du den andre linken? Anonymkode: e29a6...9b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 17. juli 2021 #104 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En elbil med 500.000 km har vel like mange originale deler som en fossilbil med samme kilometerstand. Uansett er 500.000 et teoretisk tall. Det er så godt som ingen vanlige forbrukere som kjører bilen sin så langt. Skjønner ikke at man skal argumentere mot at elbiler krever mindre vedlikehold enn en fossilbil. Selv bransjen er enig i at elbil kommer best ut der. Kanskje særinger fra innlandet som skrur selv er uenig, men den nisjen er så smal at den ikke kan telles med. Anonymkode: e29a6...9b3 Det er mange som kjører mye mere enn de 12 000 i året. Det ser man på finn. Det finnes en del som kjører 500 000 med bilene sine. Jeg kjører 50 000 og kan med det si at en elbil blir da for dyr å ha. Mulig man etter hvert kan få kjøpt brukt batteri og motor på elbilen, men så langt er det begrenset mulighet for akkurat det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 17. juli 2021 #105 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er jo bare å Google det. https://www.tu.no/artikler/har-kjort-teslaen-en-million-kilometer/480001. Samme eier har kjørt en annen elbil 600.000. Men dette er nesten like smalt som å kjøre vanlige biler 500.000km og mene at dette er vanlig forbrukermønster. Igjen, SSB sine tall er 12000 km i året for en gjennomsnittlig bileier. Anonymkode: e29a6...9b3 Byttet batteripakke flere ganger, du verden for et godt eksempel🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #106 Del Skrevet 17. juli 2021 Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå): Det er mange som kjører mye mere enn de 12 000 i året. Det ser man på finn. Det finnes en del som kjører 500 000 med bilene sine. Jeg kjører 50 000 og kan med det si at en elbil blir da for dyr å ha. Mulig man etter hvert kan få kjøpt brukt batteri og motor på elbilen, men så langt er det begrenset mulighet for akkurat det. Ja. Mange kjører mer, mange gjøre mindre. Så møtes de på midten med 12.000 i året. Men å si at "Elbil er bruk og kast fordi jeg klarer 500.000 på en fossilbil med mine skruferdigheter" blir altfor smalt. Statistikken på blant annet driftskostnader på elbil gjør at 80% av nybilsalg er el. Anonymkode: e29a6...9b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #107 Del Skrevet 17. juli 2021 anonym 4545 skrev (2 minutter siden): Byttet batteripakke flere ganger, du verden for et godt eksempel🙂 Det var liksom det som er poenget mitt - og det gikk litt over hodet ditt ser jeg. Men jeg kan hente teskjeen. Det er lett å finne enkelteksempler på biler som har gått langt. Men har de klart dette uten vedlikehold? Denne bilen har gått en million kilometer. Dobbelt så mye som disse 500.000 bilene det snakkes om. Og det med 7 bytter av kritiske deler. Hvor mange kritiske deler bytter man på en fossilbil frem til 500.000 km? Anonymkode: e29a6...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #108 Del Skrevet 17. juli 2021 Bare legger denne her igjen jeg, siden et par av dere ser ut til å trenge å lese den: https://www.tv2.no/a/10043543/ Anonymkode: e29a6...9b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 17. juli 2021 #109 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det var liksom det som er poenget mitt - og det gikk litt over hodet ditt ser jeg. Men jeg kan hente teskjeen. Det er lett å finne enkelteksempler på biler som har gått langt. Men har de klart dette uten vedlikehold? Denne bilen har gått en million kilometer. Dobbelt så mye som disse 500.000 bilene det snakkes om. Og det med 7 bytter av kritiske deler. Hvor mange kritiske deler bytter man på en fossilbil frem til 500.000 km? Anonymkode: e29a6...9b3 Å bytte batteripakke kan sammenlignes med motorbytte. Hva hodet mitt oppfatter vet du lite om🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 17. juli 2021 #110 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bare legger denne her igjen jeg, siden et par av dere ser ut til å trenge å lese den: https://www.tv2.no/a/10043543/ Anonymkode: e29a6...9b3 Ja der har vi 1 eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 17. juli 2021 #111 Del Skrevet 17. juli 2021 anonym 4545 skrev (På 11.7.2021 den 19.58): Ok, for meg er en elbil like spennende som en symaskin. Er faktisk enig med deg. Har bestilt elbil, får den i august men gruer meg mest til å gi slipp på min gamle bensinbil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #112 Del Skrevet 17. juli 2021 anonym 4545 skrev (5 minutter siden): Å bytte batteripakke kan sammenlignes med motorbytte. Hva hodet mitt oppfatter vet du lite om🙂 Nei, det kan det ikke. Eller, du kan jo forsøke å trekke paralleller mellom batteri og en motor med 200 bevegelige deler og se hvor langt du kommer. Anonymkode: e29a6...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #113 Del Skrevet 17. juli 2021 anonym 4545 skrev (4 minutter siden): Ja der har vi 1 eksempel. Det var jo det noen her mente ikke gikk. Men så bra. Anonymkode: e29a6...9b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 17. juli 2021 #114 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja. Mange kjører mer, mange gjøre mindre. Så møtes de på midten med 12.000 i året. Men å si at "Elbil er bruk og kast fordi jeg klarer 500.000 på en fossilbil med mine skruferdigheter" blir altfor smalt. Statistikken på blant annet driftskostnader på elbil gjør at 80% av nybilsalg er el. Anonymkode: e29a6...9b3 Jo det er bruk og kast når de skroter en tre år gammel elbil bare fordi frontlykta er gåen. Er dette miljøvennlig? Driftskostnadene er lave, men verditapet er stort. En elbil som er utenfor garanti er uinteressant å eie. Ingen vil ha de bilene om de ikke selv innehar de ferdigheter som trengs for å skru på dem. Nok en gang så er argumentet at elbiler er noe folk vil ha. Du tror ikke nullavgift på kjøp OG bruk er noe av grunnen til at folk velger elbil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 17. juli 2021 #115 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det kan det ikke. Eller, du kan jo forsøke å trekke paralleller mellom batteri og en motor med 200 bevegelige deler og se hvor langt du kommer. Anonymkode: e29a6...9b3 Hvor mye koster en batteripakke til Tesla? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #116 Del Skrevet 17. juli 2021 Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå): Jo det er bruk og kast når de skroter en tre år gammel elbil bare fordi frontlykta er gåen. Er dette miljøvennlig? Dokumentasjon på dette? Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå): Driftskostnadene er lave, men verditapet er stort. En elbil som er utenfor garanti er uinteressant å eie. Ingen vil ha de bilene om de ikke selv innehar de ferdigheter som trengs for å skru på dem. Det samme argumentet kan gjøres for nye fossilbiler, de få som fortsatt selges. Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå): Nok en gang så er argumentet at elbiler er noe folk vil ha. Du tror ikke nullavgift på kjøp OG bruk er noe av grunnen til at folk velger elbil? Jo, det er såklart endel av pakka. Jeg kjøpte en elbil for noen år siden og jeg har aldri hatt billigere og enklere bilhold. Men jeg er nok midt på statistikken når det kommer til antall kilometer per år. Anonymkode: e29a6...9b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 17. juli 2021 #117 Del Skrevet 17. juli 2021 Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden): Du tror ikke nullavgift på kjøp OG bruk er noe av grunnen til at folk velger elbil? Ikkje berre noko, men mykje av grunnen. Og dette er noko som gjer elbil betre enn fossilbil. Tenkjer du at ein skal sjå vekk frå fordelane med elbil når ein samanliknar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #118 Del Skrevet 17. juli 2021 anonym 4545 skrev (2 minutter siden): Hvor mye koster en batteripakke til Tesla? Null peil. Men det var svaret ditt? Anonymkode: e29a6...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #119 Del Skrevet 17. juli 2021 Gud skrev (Akkurat nå): Ikkje berre noko, men mykje av grunnen. Og dette er noko som gjer elbil betre enn fossilbil. Tenkjer du at ein skal sjå vekk frå fordelane med elbil når ein samanliknar? Ja, brukeren skrev jo lenger opp at om man tar vekk vedlikehold av fossilmotor er det like mye vedlikehold med en elbil som med en fossilbil 🤔 Så man må ta vekk alle fordelene så det skal bli en god sammenligning 😂 Anonymkode: e29a6...9b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 17. juli 2021 #120 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dokumentasjon på dette? Det samme argumentet kan gjøres for nye fossilbiler, de få som fortsatt selges. Jo, det er såklart endel av pakka. Jeg kjøpte en elbil for noen år siden og jeg har aldri hatt billigere og enklere bilhold. Men jeg er nok midt på statistikken når det kommer til antall kilometer per år. Anonymkode: e29a6...9b3 https://tv.nrk.no/serie/sloesesjokket/sesong/1/episode/1/avspiller Min bensinbil synker mindre i pris enn tilsvarende elbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå