Gå til innhold

ELBIL ER BEST BEST BEST

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Elbil er fremtiden. Bare vent noen år til, så skal vi se batteriutviklingen virkelig skyte fart. Forestill deg å kjøre flere tusen kilometer på en lading. :)

Litt som f.eks.:

Data storage-2.jpg

Anonymkode: e24d2...7b1

Sammenligningen er dessverre ikke relevant. Det vi trenger, er et lite kjernekraftverk i bilen. Sånn som de bruker i U-båter, men nedskalert.

Anonymkode: 4bd5d...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stan skrev (2 minutter siden):

Elmotoren er da enda eldre. 

Lyd er støy for oss andre, bra med mindre. 

Det var mange som mente det samme om hester når bilen tok over. At hester har mer sjarm. 

Riktig at elmotoren er eldre.

Lyd er nok ikke støy for alle "oss andre", jf blinde og svaksynte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som sier elbil er dritt, har dere eid og fått erfaringen som gir grunnlaget for uttalelsen? Eller bare prater dere ut av ræva? 

Jeg har en elbil og en vanlig. Fornøyd med begge, kjørekomforten i elbilen er best. Og gleder meg til de er enda bedre utviklet. Spennende. 

Det er og lite oppfinnsomt å si at elbil er symaskin, lite opplyst.

Anonymkode: 27d8d...fb0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite tro på elbil over tid. Nå er det hippt å kjøpe fordi du får relativt mye bil for pengene. Eller skal man si relativt ny bil for pengene. Rekkevidden er for dårlig. Jo den har blitt bedre, men ikke alle har bruk for et svært beist av en bil for å ha tilnærmet samme rekkevidde som en svær suv med stor motor. 

For oss som holder oss i mellomsjiktet finnes det knapt erstatning om man ikke påregner 2 timer lengre kjøretid hver vei. Jeg kjører 90 mil på en tank med margin med min bensinbil. En batteribil i samme størrelse kjører kansje 30 mil.

Så har man den mangelen av råstoff for produksjon av batteri. Rart det ikke har vært oppe før, men den batteriteknologien som er i dag vil være utdatert om noen få år nettopp pga. mangel på viktige ingredienser som utvinnes i fattige deler i verden. 

Toyota har satset mere på hydrogen. Jo det er farlig, men jeg har tro på litt mere utvikling der så vil batteribilen bli helt død. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (6 minutter siden):

Riktig at elmotoren er eldre.

Lyd er nok ikke støy for alle "oss andre", jf blinde og svaksynte.

Egen lyd er sjarmerende og kul, andres lyd er støy. Siden det er flest andre så er det mest støy

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Jeg har lite tro på elbil over tid. Nå er det hippt å kjøpe fordi du får relativt mye bil for pengene. Eller skal man si relativt ny bil for pengene. Rekkevidden er for dårlig. Jo den har blitt bedre, men ikke alle har bruk for et svært beist av en bil for å ha tilnærmet samme rekkevidde som en svær suv med stor motor. 

For oss som holder oss i mellomsjiktet finnes det knapt erstatning om man ikke påregner 2 timer lengre kjøretid hver vei. Jeg kjører 90 mil på en tank med margin med min bensinbil. En batteribil i samme størrelse kjører kansje 30 mil.

Så har man den mangelen av råstoff for produksjon av batteri. Rart det ikke har vært oppe før, men den batteriteknologien som er i dag vil være utdatert om noen få år nettopp pga. mangel på viktige ingredienser som utvinnes i fattige deler i verden. 

Toyota har satset mere på hydrogen. Jo det er farlig, men jeg har tro på litt mere utvikling der så vil batteribilen bli helt død. 

Hvor ofte kjører du egentlig 30 mil? Vanlig innvending dette her, men jeg tenker først og fremst at enkelte enten smører veldig tjukt (eller tynt) på angående dette med rekkevidde, eller så har de en veldig merkelig livsstil.

Anonymkode: 7d28a...da7

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som sier elbil er dritt, har dere eid og fått erfaringen som gir grunnlaget for uttalelsen? Eller bare prater dere ut av ræva? 

Jeg har en elbil og en vanlig. Fornøyd med begge, kjørekomforten i elbilen er best. Og gleder meg til de er enda bedre utviklet. Spennende. 

Det er og lite oppfinnsomt å si at elbil er symaskin, lite opplyst.

Anonymkode: 27d8d...fb0

Er nok like opplyst som gjennomsnittet her. Litt humor skader ikke.

Anonymkode: d5dab...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er nok like opplyst som gjennomsnittet her. Litt humor skader ikke.

Anonymkode: d5dab...d56

Mente ikke å være anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

nei, når jeg ser folk kjøre rett over 80 km i motorvei, frister det aldeles lite med elbil! 

kjører de over, minster de fort strøm! 

Anonymkode: acd17...396

Jeg kjører nesten daglig på motorveien og ligger kun i 80 om jeg må pga kø. Kan jeg så ligger jeg  5 km/t over lovpålagt hastighet. Elsker elbilen min.

Anonymkode: 03157...22d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor ofte kjører du egentlig 30 mil? Vanlig innvending dette her, men jeg tenker først og fremst at enkelte enten smører veldig tjukt (eller tynt) på angående dette med rekkevidde, eller så har de en veldig merkelig livsstil.

Anonymkode: 7d28a...da7

Jeg kjører 50 000 i året og kommer med det til å slite ut en elbil på 4 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

El-bil dekker mitt behov ca 99% av tiden, så jeg er rimelig godt fornøyd. Hva folk mener om noe de ikke har lyst på er vel egentlig helt likegyldig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Elbil er digg! Mye deiligere å kjøre, mye billigere, og elsker at det ikke er lukt eller lyd.

Anonymkode: 9b16a...ecb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noe av det flaueste jeg vet om er typisk "bensin-humor". Folk som snakker nedlatende om EL-biler, og vitser om dem og deres eiere. Det er det mest lavpanna, anti-intellektuelle, anti-fremgang, og harry jeg kan tenke meg.

Men TS ligger på en god andreplass!

Anonymkode: d9c41...177

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/12/2021 at 1:44 AM, AnonymBruker said:

nei, når jeg ser folk kjøre rett over 80 km i motorvei, frister det aldeles lite med elbil! 

kjører de over, minster de fort strøm! 

Anonymkode: acd17...396

Dette trur jeg ikke noe på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Noe av det flaueste jeg vet om er typisk "bensin-humor". Folk som snakker nedlatende om EL-biler, og vitser om dem og deres eiere. Det er det mest lavpanna, anti-intellektuelle, anti-fremgang, og harry jeg kan tenke meg.

Men TS ligger på en god andreplass!

Alle elbil-eiere jeg kjenner er frekke og gjerrige folk som skal ha lading gratis og som blir ufine hvis de ikke får det. Ingen av dem tenker miljø i det hele tatt.

Anonymkode: c3e2f...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 hours ago, AnonymBruker said:

Alle elbil-eiere jeg kjenner er frekke og gjerrige folk som skal ha lading gratis og som blir ufine hvis de ikke får det. Ingen av dem tenker miljø i det hele tatt.

Anonymkode: c3e2f...7a2

Trur nok de færreste tenker miljø. Jeg driter i miljøet, men elsker elbiler. Det er høyteknologi. Digg å slippe støy og lukt.

At Elbil-eiere er frekke og gjerrige er ikke mitt inntrykk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å si at alle elbileiere kjører sakte er som å si at alle som kjører Volvo er rånere. 

En ganske enkel generalisering som sier mer om personen som sier det enn kjøremønsteret til elbileiere.

Jeg har sett flere små røde biler under fartsgrensen enn elbiler. Det har ingenting med bilen og alt med sjåføren å gjøre.  

Siste tall er at 80% av nybilsalg til privatmarkedet er elbil, så det sier jo sitt. De fleste som var skeptiske før har snudd. Så er det de siste som også har forstått at el er neste steg, men er for flaue / sta til å si det. De går heller høyt og og roper gamle myter som nesten blir pinlig å høre på. 

"Diesel for life" lizzåm. 

Anonymkode: e29a6...9b3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trur nok de færreste tenker miljø. Jeg driter i miljøet, men elsker elbiler. Det er høyteknologi. Digg å slippe støy og lukt.

At Elbil-eiere er frekke og gjerrige er ikke mitt inntrykk.

Støyen er den samme, for det er ikke motor som støyer mest fra ca.40km/t og oppover, det er dekkene mot asfalten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...