Gå til innhold

Ny prøver og følelse på at jeg ikke kommer til å bli gravid.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er kun en følelse eller en redsel. Aøt er normalt med meg og har stabil syklus. Syklus kom på plass med en gang med p pille slutt. Vært hos gynekolog og hun sier alt ser fint ut. 

Likevel denne følelsen. Mannen har et barn fra før så han har nå ihvettfall kunne laget barn. 

Noen som har hatt en sånn følelse og blitt gravide likevel?

Anonymkode: 78689...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er kun en følelse eller en redsel. Aøt er normalt med meg og har stabil syklus. Syklus kom på plass med en gang med p pille slutt. Vært hos gynekolog og hun sier alt ser fint ut. 

Likevel denne følelsen. Mannen har et barn fra før så han har nå ihvettfall kunne laget barn. 

Ja, helt klart. Hadde akkurat samme følelsen. Tok tid med første og trodde dermed min frykt var riktig, men det er jo slik at det er helt normalt at det kan ta opp til ett år og bli gravid. Begynte å stresse etter 6 måneder da jeg var helt sikker på det var noe galt med meg, men ble gravid etter 9 måneder😊

Anonymkode: 1ff30...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg var sikker på at jeg ikke kunne bli gravid, jeg hadde en sterk følelse av at vi ikke kom til å kunne få barn. Men nå har vi straks to barn sammen, så det stemte jo ikke😅 Jeg ble gravid raskt begge gangene. 

Anonymkode: 31aab...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også hatt den følelsen. Og jeg husker enda at jeg og to venninner diskuterte det flere år før det var aktuelt for noen av oss med barn. De hadde det på samme måte. 

Jeg fikk faktisk problemer med å bli gravid, men har fått barn nå. Den ene venninnen min ble gravid med en gang hun sluttet med prevensjon hver gang, og den andre ble også gravid raskt. Og jeg tror ikke følelsen var en forutanelse på noen måte. For min del nok dels om at jeg syntes det var utrolig at det skulle vokse fram et nytt liv i magen min. Til tross for at akkurat det jo er noe svært, svært vanlig og naturlig, kjentes det ikke slik. Og dels at jeg ønsket meg barn så veldig, så at det ikke skulle gå, var en underliggende frykt jeg hadde. Derfor tenkte jeg på det. 

Anonymkode: 7c558...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her. Jeg har den utrolig logiske tankegangen at siden jeg ikke har blitt gravid på pillene så er jeg sikkert steril. 

Anonymkode: 763ef...c9e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, for meg var det motsatt. Siden vi begge var unge og friske, og ingen av oss noensinne hadde hatt noen kjønnssykdommer, så trodde jeg at vi skulle bli gravide med det samme. Det ble vi ikke. Følelser er ingen indikator for graviditet, dessverre/heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme her. Jeg har den utrolig logiske tankegangen at siden jeg ikke har blitt gravid på pillene så er jeg sikkert steril. 

Anonymkode: 763ef...c9e

Samme her 😂 Jeg har aldri følt behovet for å ta en graviditetstest noensinne heller, ikke når jeg tok en pille litt sent, ikke når mannen trakk ut rett før han kom, aldri. Mensen kommer uansett... Og jeg har siden jeg var barn hatt en stor frykt for at det kommer til å bli veldig vanskelig å få barn :(

Anonymkode: 25b5b...27f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde samme følelse. Ble gravid i PP5 og i PP1 med nr. 2. 

Anonymkode: e3448...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jada. Hadde på følelsen at jeg aldri kom til å få barn, selv om ønsket var veldig stort. Det hadde liksom vært så typisk min uflaks.

Har fått to friske, flotte barn etter det - som begge forøvrig ble laget på første forsøk😅 

Håper det går like lett for deg, masse lykke til!

Anonymkode: 4f0ca...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selv om jeg har fått barn før så har jeg alltid vært redd for å slite/ikke få flere ved ny prøving. Er nok normale følelser! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg føler det helt likt som deg.. Det er så grusomt vondt hver gang jeg får mensen 😭😔 

Har prøvd veldig aktivt 1 år nå uten noe positiv test i det hele tatt😔

Anonymkode: b841f...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja jeg føler det helt likt som deg.. Det er så grusomt vondt hver gang jeg får mensen 😭😔 

Har prøvd veldig aktivt 1 år nå uten noe positiv test i det hele tatt😔

Anonymkode: b841f...16d

Kanskje gå for ivf ? Jo før- jo bedre...

Anonymkode: 02909...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 hours ago, AnonymBruker said:

Alle

Anonymkode: 8a1ea...398

Jeg tror alle som ønsker barn er redd for å ikke bli gravid. Er bare tull det at mange bare ikke tenker på det. Mener at det er helt naturlig å tenke tanken på det å ikke lykkes. Årsaken til at vi tenker sånn er vel også at vi hører om mange som sliter med å bli gravide. 

Anonymkode: 4b43c...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...