AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #1 Skrevet 10. juli 2021 Har latt ting skure og gå altfor lenge hjemme.. tung graviditet og masse ting som har skjedd. Ser ikke noen ende på alt rot og søppel og skitt. Det trengs en real opprydding med vask. Og jeg orker ikke selv. Og jeg gidder ikke be de jeg bor med om det. Jeg trenger at man gjør det fra scratch. Bor på østlandet. Tips? Anonymkode: 949a6...bb1
Nuith Skrevet 10. juli 2021 #2 Skrevet 10. juli 2021 Legg ut annonse på en lokal kjøp-og-salg-gruppe på facebook eller lignende, der du skriver at du trenger noen til å ta en husvask for deg og ber interesserte kontakte deg? Så tar du det derfra. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #3 Skrevet 10. juli 2021 Nuith skrev (Akkurat nå): Legg ut annonse på en lokal kjøp-og-salg-gruppe på facebook eller lignende, der du skriver at du trenger noen til å ta en husvask for deg og ber interesserte kontakte deg? Så tar du det derfra. Er stort sett bare privatpersoner uten reell erfaring som er der. Er mest interessert i et form av firma som folk har erfaring med, som gjør hele jobben for meg Anonymkode: 949a6...bb1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #4 Skrevet 10. juli 2021 Så kontakt et firma, da. Anonymkode: 68f4b...c09 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #5 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har latt ting skure og gå altfor lenge hjemme.. tung graviditet og masse ting som har skjedd. Ser ikke noen ende på alt rot og søppel og skitt. Det trengs en real opprydding med vask. Og jeg orker ikke selv. Og jeg gidder ikke be de jeg bor med om det. Jeg trenger at man gjør det fra scratch. Bor på østlandet. Tips? Anonymkode: 949a6...bb1 Du gidder ikke å be de du bor med om å gjøre det... Hvem i alle dager bor du sammen med? Anonymkode: ff114...071 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #6 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har latt ting skure og gå altfor lenge hjemme.. tung graviditet og masse ting som har skjedd. Ser ikke noen ende på alt rot og søppel og skitt. Det trengs en real opprydding med vask. Og jeg orker ikke selv. Og jeg gidder ikke be de jeg bor med om det. Jeg trenger at man gjør det fra scratch. Bor på østlandet. Tips? Anonymkode: 949a6...bb1 Snakker vi hoarder her? Anonymkode: 04576...af9
Gjest theTitanic Skrevet 10. juli 2021 #7 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er stort sett bare privatpersoner uten reell erfaring som er der. Er mest interessert i et form av firma som folk har erfaring med, som gjør hele jobben for meg Anonymkode: 949a6...bb1 Det finnes massevis av slike firma. Et kjapt googlesøk eller innlegg på kommunens side vil nok gi gode tips. Har sett folk har søkt etter og anbefalt dette. Er det veldig skittent og rotete så vil det nok koste litt, men det er det jo verd. Vær ærlig med en gang for overraskelser blir aldri bra, men ikke vær flau over rotet. Du må uansett ta stilling til hva som må kastes og ikke. Ingen vil ha skylden for å ha kastet "feil" ting. Jo færre ting du har jo enklere blir det å være deg i hverdagen.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #8 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakker vi hoarder her? Anonymkode: 04576...af9 Nei nei, overhodet ikke så ille. Er mer smårot som har blitt liggende og gått for langt og generelt slurv. Jeg bor med en gjeng helt normale tenåringsbarn og en mann forøvrig. De kunne nok vært mer hjelpsomme men akkurat nå vil jeg bare bli ferdig. Så om noen har tips tar jeg gjerne imot. Anonymkode: 949a6...bb1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #9 Skrevet 10. juli 2021 theTitanic skrev (Akkurat nå): Det finnes massevis av slike firma. Et kjapt googlesøk eller innlegg på kommunens side vil nok gi gode tips. Har sett folk har søkt etter og anbefalt dette. Er det veldig skittent og rotete så vil det nok koste litt, men det er det jo verd. Vær ærlig med en gang for overraskelser blir aldri bra, men ikke vær flau over rotet. Du må uansett ta stilling til hva som må kastes og ikke. Ingen vil ha skylden for å ha kastet "feil" ting. Jo færre ting du har jo enklere blir det å være deg i hverdagen. Ja altså sånn jeg tenker nå så kan alt som ikke er sortert i bokser eller her oppe bare kastes. Jeg vil bare ha alt - hele huset - shina. Og det gjelder barnas rom og. Jeg bryr meg faktisk ikke om de mister ting de liker for de har virkelig nytt "godt" av at jeg har vært sengeliggende og ikke bedt de gjøre ting. De firmaene jeg finner tilbyr jo bare vask, ikke rydding Anonymkode: 949a6...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #10 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har latt ting skure og gå altfor lenge hjemme.. tung graviditet og masse ting som har skjedd. Ser ikke noen ende på alt rot og søppel og skitt. Det trengs en real opprydding med vask. Og jeg orker ikke selv. Og jeg gidder ikke be de jeg bor med om det. Jeg trenger at man gjør det fra scratch. Bor på østlandet. Tips? Anonymkode: 949a6...bb1 Østlandet er jo stort da, så om jeg anbefaler et byrå her jeg bor så kan det være mange mil til deg så det er jo ikke interessant for dem da. Mange byrå er nok ikke så interessert i søppel og rot, men kun rengjøringen. Hvilke oppegående personer har søppel flytende? Ror og skitt også, ta litt daglig alle som bor så slipper en dette problemet Anonymkode: 2c5be...b4a 1
Gjest theTitanic Skrevet 10. juli 2021 #11 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja altså sånn jeg tenker nå så kan alt som ikke er sortert i bokser eller her oppe bare kastes. Jeg vil bare ha alt - hele huset - shina. Og det gjelder barnas rom og. Jeg bryr meg faktisk ikke om de mister ting de liker for de har virkelig nytt "godt" av at jeg har vært sengeliggende og ikke bedt de gjøre ting. De firmaene jeg finner tilbyr jo bare vask, ikke rydding Anonymkode: 949a6...bb1 Du har spurt? For flere gjør sikkert jobber som er litt utenfor det faste programmet. Om de mot formodning ikke gjør det så er det ikke noe galt med å få en privatperson til å gjøre jobben. Hvor mye erfaring trengs for å rydde, vaske og kaste søppel?
Sinte-my Skrevet 10. juli 2021 #12 Skrevet 10. juli 2021 Mitt beste tips er å begynne én plass. Ta rom for rom, i et sakte tempo. Skru av internett, og be resten av familien om å engasjere seg. Napp ut nettverkskabel/skru av internett bokstavelig talt. Inndra fjernkontroller og telefoner, og begynn. Etter det kan du innføre en halvtime hver dag uten alle forstyrrende elementer, der alle MÅ bidra. Halvtimen belønnes med en aktivitet hele familien liker. Jeg har ikke mann eller tenåringer, men en niåring som tror han er en tenåring. Det funker for oss. Vi begynte med en halvtime hver dag til at vi hadde helt kontroll på alt. Nå er han en kløpper på å hjelpe meg, og han vet det venter noe hyggelig så snart vi er ferdig med halvtimen. Nå tar vi den halvtimen når det trengs. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #13 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Østlandet er jo stort da, så om jeg anbefaler et byrå her jeg bor så kan det være mange mil til deg så det er jo ikke interessant for dem da. Mange byrå er nok ikke så interessert i søppel og rot, men kun rengjøringen. Hvilke oppegående personer har søppel flytende? Ror og skitt også, ta litt daglig alle som bor så slipper en dette problemet Anonymkode: 2c5be...b4a Nå er det nok ikke søppel i den forstand at det er mat eller noe, mer ting som bare burde vært kastet men som er blitt lagt unna. Til vanlig er det ryddig og fint her, men nå har det som sagt sklidd ut og jeg orker bare ikke ta sjauen høygravid. Eller mase på noen jeg bor med. Til vanlig er dette huset strigla. Men om det er veldig vanskelig å komme med forslag til et byrå folk har erfaring med så kan jeg selvsagt ta alt selv når barnet er født. Anonymkode: 949a6...bb1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #14 Skrevet 10. juli 2021 Jeg kan prøve å sammenstille litt her. Vi har en utleiedel som ble fraflyttet. Det var en massiv jobb å fikse opp der. Vi hadde et kjøkken hos oss som vi byttet ut, hvor en del ting ble forsinket. Slik at ting ble stående i utleiedelen. Samtidig med at jeg er gravid og kvalm flytter to tenåringer i slekten inn hos oss og vi må få i stand til de. Vi har også egne barn. Så er det vinter/vår og klær skal ryddes vaskes pakkes og det er bare en økende mengde av alt av ting som må gjøres. Føler jeg tråkker i emballasje etter oppussing og møbler, og klær som må brettes/pakkes ned. Nå vil jeg bare kjemisk rense hele huset for skrap og skrot. Det er selvsagt ikke noe illeluktende søppel her. Det er bare masse rot. Ikke ala hoarders nei. Anonymkode: 949a6...bb1 1
Glitnir Skrevet 10. juli 2021 #15 Skrevet 10. juli 2021 Hva med noen av disse eller lignende? Rydd i rot Smart organisering 1
Fjaselina Skrevet 10. juli 2021 #16 Skrevet 10. juli 2021 Det er heilt umulig å få profesjonelle til å rydde for deg. Familien må skjerpe seg og ta ansvar. Korleis skal ein utenforstående kunne vurdere kva som er verdt å ta vare på, og korleis skal dei kunne lage eit system som du og dei andre latsabbane skal kunne ta over? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå