Gå til innhold

Varmtvannsbereder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på et hus der varmtvannsbereder sannsynsligvis må skiftes om ikke så lenge pga alder. Hva kan vi regne med dette vil koste sånn ca?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring en rørlegger :)

Kommer jo an på hvor stor varmtvannstank man skal ha også.

Skrevet

Etter det jeg har hørt er det dyrt med ny varmtvannsbereder, en del tusen. Får håpe jeg tar feil. :forvirret:

Skrevet

Skal du ha en 200 liters tank og betale en rørlegger for å sette den inn så går det nok fort en 5-6 tusen kr.

Skrevet

Men altså, om man skal kjøpe hus, så er bytte av varmtvannstank en liten utgift...

Skrevet
Men altså, om man skal kjøpe hus, så er bytte av varmtvannstank en liten utgift...

Enig. Dette bør ikke bli utslagsgivende for om dere kjøper huset eller ikke. Reduser heller budet dere legger inn.

Skrevet

Takker!

Jeg fant omsider noen priser på 200 liters beredere. Den ene typen koster 4 500 og 'luksus'varianten koster nesten 9 000. Jeg synes ikke 4 500 er så ille, men det er fordi jeg fikk inntrykk av at dette er en forferdelig kostand omtrent i nytt bad/nytt tak sjiktet... eller i alle fall i 20 000 kroners klassen.

Skrevet

Og husk at du kan spare utgifter på sikt ved å velge en bereder som er bra nok isolert - jeg mener det er et norsk firma som lager tanker som er innpakka i noe skumaktig. Miljøvennlig er det også.

Skrevet

Jeg sjekket litt rundt dette i går. En tank fra OSO (fabrikken ligger i drammen, man du kan ikke kjøpe direkte fra den) på 198 liter kan man få kjøpt div. steder for 4.300 - 4.900,-

Jobben kommer i tillegg. Jeg ringte til Comfort-kjeden og de hadde fastpris på 8.500,- En mindre lokal rørlegger skulle ha 6.800,- for samme jobben.

Dvs. at da kommer de og tar ut den gamle tanken (Comfort skulle ha ekstra hvis jeg bodde kinkig til f.eks 4 etasje) og setter inn den nye. Ny tank ligger inne i den prisen.

I tillegg så må du ha en elektriker som kobler til tanken når den er motert. Det ligger på 1.000-1.500,-

Sjekk litt rundt før du "bestiller" tjenesten. Snakket med forsikringen og hvis vi byttet den selv så ville vi få avkortning i utbet. hvis det skulle skje noe med den.

Gjest Dixie i.i
Skrevet

Jeg byttet akkuratt berederen min.

Betalte 6.500 ferdig innsinstalert. Kjøpte en 150 liter OZO bereder, men var bare noen få hundrelapper mer for 200 liter. Men siden jeg bor alene trengte jeg jo ikke mer.

Skrevet (endret)
I tillegg så må du ha en elektriker som kobler til tanken når den er motert.

Vi har akkurat skiftet varmtvannstank og det var ikke nødvendig med elektriker. Det var bare å sette i kontakten. Så om det er nødvendig med elektriker kommer nok helt an på hva slags varmtvannstank en velger.

Endret av Hannen
Skrevet

Kan jo også gi bud med forbehold om at varmtvannstank må byttes på nåværende eiers bekostning før overtakelse (mulig jeg tar feil da, er halvannet år siden jeg holdt på med budgivning....) :rodme:

Skrevet

Installerte en 300 liter for vel et år siden.

Totalkostnad med innstallering og fjerning av den gamle - 11.800,-. standardpris - men klarte å prutte det ned med 2.000,- pga bekjentskap osv - så jeg betalte 9.800,-. Som var billigere enn jeg kunne fått det samme for fra andre.

I tillegg kostet det for elektriker. Den gamle jeg hadde - var direktekoblet - og den nye var med stikkontakt. Dette kom på vel 2.000,- i tillegg.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Synes denne diskusjonen ble nokså tøvete etter at trådstarter fikk oplyst at det koster omlag fra 6000 - 10000kr å bytte en vannvarmer. Dette er småtteri hvis du skal kjøpe et hus - og har en slik kostnad betydning for om h*n har råd til å kjøpe huset er mitt råd - ikke kjøp huset. Da bør du sjekke økomonien i prosjektet en gang til. Du MÅ ha økonomisk back-up for å kunne ta slike kostnader når du kjøper hus.

Skrevet

Dette er ikke en kostnad som er relevant i forhold til huskjøp. VI byttet for 4 000 + 1 000 for nytt uttak - 200 liters tank, beste isolasjonsmetode (skum?), men da var rørlegger her for annet arbeid allerede.

Uansett - småpenger i forhold til huskjøp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...