AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #1 Skrevet 10. juli 2021 Jeg har to barndomsvenninner, la oss kalle dem Lise og Anne. Alle bor på forskjellig kant av landet og hver sommer prøver vi å få til ferie samtidig på hjemstedet. Vi har også barn på samme alder som kommer veldig godt overens. Både Anne og jeg er skilte og er alene med barna våre. Lise er gift, de har god råd og har hytte både ved sjøen og på fjellet. Jeg har spurt dem om å finne på noe annet også i sommer sammen, noe de hadde lyst til begge to. Så vi bestilte tur til en by i Norge hvor vi skal finne på forskjellige aktiviteter. For noen mnd siden fortalte Anne at det hadde vært noe snakk om å dra på hytta til Lise også, men iom jeg ikke hadde hørt noe trodde jeg ikke det ble noe av. Men så viser det seg visst at de skal det. Så da hun sa i går, at «vi drar på hytta rett fra by-ferien vår» så antok jeg at det kun var Lise og hennes familie som skulle. Jeg spurte hvem som skulle og hvor lenge (om vi fikk se dem mer i sommer på hjemstedet e.l., dette er den siste ferieuka vår) og da sier Lise at «Vi og Anne og barna skal dit. Det er plass til dere også.» Jeg føler meg fornærma og ikke interessert i å presse meg på. Jeg ble jo ikke invitert akkurat. Hun sa jo ingenting til meg om det før jeg spurte. Skal jeg nå si noe til henne? Gruer meg nesten til byferien, hvor vi etterpå skal vinke farvel til dem der de drar videre - mens jeg og barna drar hjem. Men jeg har for mye stolthet til å skulle bli drassa med på en hytte hvor hun egentlig ikke ville ha oss med på. Føles det ut som. Er jeg urimelig? Grunn til å føle meg litt utenfor? Skulle jeg sagt noe? Anonymkode: fb69a...d5a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #2 Skrevet 10. juli 2021 Her er det litt vanskelig for meg å gi deg et godt svar. Hun sier jo det er plass til dere, så kanskje hun tenkte at det sa seg selv? Eller trodde Anne hadde sagt noe om det? Hvis ikke så er det litt dårlig gjort Anonymkode: d137b...d69 7
Gjest ti10 Skrevet 10. juli 2021 #3 Skrevet 10. juli 2021 Hun sa jo at det er plass til dere også. Det ville jeg ha tolket som et tilbud til deg og dine om å komme. Det er klart at hun kunne ha sagt det mer direkte og tidligere, men jeg hadde ikke hengt meg opp i dette hvis jeg var deg. Av og til oppstår det litt klønete situasjoner uten at noen har en intensjon om å være slem eller utestenge. Hvis hun ikke hadde villet ha deg med, hadde hun ikke sagt at det var plass til dere også.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #4 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her er det litt vanskelig for meg å gi deg et godt svar. Hun sier jo det er plass til dere, så kanskje hun tenkte at det sa seg selv? Eller trodde Anne hadde sagt noe om det? Hvis ikke så er det litt dårlig gjort Anonymkode: d137b...d69 Nei, det sa seg ikke selv. Hun «forsnakket» seg på en måte om den hytteturen i en felles chat vi hadde. Og da jeg spurte hvem som skulle, sa hun «Vår familie og Anne og barna. Ikke sant, Anne? Så hvis vi drar da og da, blabla. Det er plass til dere også, TS» Det viste seg altså at de har hatt en privat chat om denne hytteturen. Hadde hun ville hatt oss med hadde hun jo nevnt den til meg også tidligere, evnt tatt det opp i den felleschatten vi har. Anonymkode: fb69a...d5a 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #5 Skrevet 10. juli 2021 ti10 skrev (12 minutter siden): Hun sa jo at det er plass til dere også. Det ville jeg ha tolket som et tilbud til deg og dine om å komme. Det er klart at hun kunne ha sagt det mer direkte og tidligere, men jeg hadde ikke hengt meg opp i dette hvis jeg var deg. Av og til oppstår det litt klønete situasjoner uten at noen har en intensjon om å være slem eller utestenge. Hvis hun ikke hadde villet ha deg med, hadde hun ikke sagt at det var plass til dere også. Ja, hun sa det var plass. Etter at jeg spurte «hvem skal og når?» Ikke nevnt turen for meg i det hele tatt, men begynte å planlegge den for flere måneder siden og snakke om den med Anne. Så nei, tror nok ikke hun vil ha meg der. Anonymkode: fb69a...d5a
Lacy Skrevet 10. juli 2021 #6 Skrevet 10. juli 2021 Hun sa det er plass til dere. Dra, gjør det hyggelig. Tenker det er den beste måten å håndtere det på. Dersom det er ubetenksomhet, lar du henne glatte over det. Dersom det er bevisst, gjør du hennes motiver til skamme. Det bør være vinn vinn. Ved å ikke dra risikerer du å bidra til en kløft mellom dere. 9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #7 Skrevet 10. juli 2021 Når du er voksen må du faktisk takle at venner gjør ting uten deg. Vi et også tre venninner og vi bytter på om vi møtes alle tre eller to og to. Anonymkode: b4d95...be9 4
Gjest ti10 Skrevet 10. juli 2021 #8 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, hun sa det var plass. Etter at jeg spurte «hvem skal og når?» Ikke nevnt turen for meg i det hele tatt, men begynte å planlegge den for flere måneder siden og snakke om den med Anne. Så nei, tror nok ikke hun vil ha meg der. Anonymkode: fb69a...d5a Men er du sikker på at det har vært brukt så mye tid og energi på planlegging av dette, da? Kanskje det har vært usikkert lenge om det i det hele tatt ble noe av, og så har de kanskje nylig funnet ut av at det passet for begge. Så har de konkludert med at begge kunne, og ferdig med det. Greit at det ble sagt på en uformell måte, men hun har jo sagt at du kan komme.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #9 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 10.7.2021 den 17.05): Når du er voksen må du faktisk takle at venner gjør ting uten deg. Vi et også tre venninner og vi bytter på om vi møtes alle tre eller to og to. Anonymkode: b4d95...be9 Dette. Dynamikken mellom venner endres alt etter om man er to eller tre sammen. Kanskje har de to andre behov for å være bare de denne gangen. Da bør de få lov til det. Det handler ikke nødvendigvis om at de ikke vil ha med deg, men at de vil være bare de to. Altså at det i utgangspunktet ikke har noe med deg å gjøre i det hele tatt. Anonymkode: f9a36...bff 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #10 Skrevet 11. juli 2021 Dette er ingenting å bli fornærmet for. Grow up. Man må vel ikke alltid være sammen alle. Dere skal jo på byferie sammen. Anonymkode: 5215d...97e 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #11 Skrevet 12. juli 2021 Jeg synes det er dumt å ikke ta den invitasjon når hun sier det er plass. Da sier du bare «ja så koselig at du spør. Vi kommer gjerne om det passer seg» Det er ikke nødvendigvis slik at hun vil ekskludere deg. Noen ganger så oppstår klønete situasjon som flere nevner her, uten at man har ment det slik. Jeg har vært i den andre enden hvor jeg har glemt å invitere noen eller nevne ting for den person før siste liten for i hode mitt så har det vært en selvfølge at de skal være med. Nå har heldigvis mine kjente ikke blitt så fornærmet og vist forståelse når jeg forklarte. De har også vært flinke til å spørre og kommunisere slik at jeg har blitt gjort oppmerksom på det. Det er lett å bli litt følsom og får irrasjonelle tanker når man ikke møtes ofte fordi man er så usikker på forholdet og sitt eget ståsted. Anonymkode: fd2cf...01a 7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #12 Skrevet 12. juli 2021 Denne burde ligget på "vennskap og sosiale relasjoner" Anonymkode: 4110c...d41 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #13 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 10.7.2021 den 14.28): Jeg har to barndomsvenninner, la oss kalle dem Lise og Anne. Alle bor på forskjellig kant av landet og hver sommer prøver vi å få til ferie samtidig på hjemstedet. Vi har også barn på samme alder som kommer veldig godt overens. Både Anne og jeg er skilte og er alene med barna våre. Lise er gift, de har god råd og har hytte både ved sjøen og på fjellet. Jeg har spurt dem om å finne på noe annet også i sommer sammen, noe de hadde lyst til begge to. Så vi bestilte tur til en by i Norge hvor vi skal finne på forskjellige aktiviteter. For noen mnd siden fortalte Anne at det hadde vært noe snakk om å dra på hytta til Lise også, men iom jeg ikke hadde hørt noe trodde jeg ikke det ble noe av. Men så viser det seg visst at de skal det. Så da hun sa i går, at «vi drar på hytta rett fra by-ferien vår» så antok jeg at det kun var Lise og hennes familie som skulle. Jeg spurte hvem som skulle og hvor lenge (om vi fikk se dem mer i sommer på hjemstedet e.l., dette er den siste ferieuka vår) og da sier Lise at «Vi og Anne og barna skal dit. Det er plass til dere også.» Jeg føler meg fornærma og ikke interessert i å presse meg på. Jeg ble jo ikke invitert akkurat. Hun sa jo ingenting til meg om det før jeg spurte. Skal jeg nå si noe til henne? Gruer meg nesten til byferien, hvor vi etterpå skal vinke farvel til dem der de drar videre - mens jeg og barna drar hjem. Men jeg har for mye stolthet til å skulle bli drassa med på en hytte hvor hun egentlig ikke ville ha oss med på. Føles det ut som. Er jeg urimelig? Grunn til å føle meg litt utenfor? Skulle jeg sagt noe? Anonymkode: fb69a...d5a Kan godt hende de hadde tenkt å spørre deg på turen. Eller at Lise har hatt så mye med familie og jobb, at hun ikke kommet så langt at hun hadde fått spurt deg. Jeg ville ikke vært sur, men takket ja og blitt med. Du har kun deg selv og takke om du heller blir hjemme og lar dette bli noe negativt. Hun hadde aldri sagt at det var plass til dere og, om hun ikke ville ha deg der. Dette var en invitasjon. Vær så snill og ikke lag dårlig stemning ut av noe som ikke er et problem. Dra heller på hytta med Anne og Lise, og nyt siste uken av ferien. Anonymkode: 6dd75...331
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #14 Skrevet 12. juli 2021 Hei igjen ts Var jeg som svarte at jeg ikke visste nok til å gi deg et godt svar. Nå som jeg har lest det andre svaret ditt så syns jeg du har grunn til å reagere faktisk. Så får du heller tenke på om du vil bli med for barnas del eller ikke. Hadde ikke følt meg velkommen Anonymkode: d137b...d69
Kiwipie Skrevet 12. juli 2021 #15 Skrevet 12. juli 2021 Jeg tenker også at hun sa kun at det er plass fordi det ble spørsmål om hytteturen fra deg. At hun følte hun måtte og at du var opprinnelig ikke invitert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå