Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er relativt dårlig på det selv. 

Virker som at folk bare gidder i datingsammenheng, for å oppnå noe, eller oppnå noe i en annen sammenheng, som å smiske med en dørvakt. 

Tilsynelatende en veldig lav prosentandel som bare virker genuint gode uten at det er for å oppnå noe, kanskje mot mennesker som man aldri kommer til å ha noe med å gjøre igjen. 

Var i kontakt med en dame i dag, i jobbsammenheng, og da ble det snakk om videre kontakt. Da sa hun noe om hun vil at jeg personlig tar kontakt senere siden hun var så fornøyd, hvis noen fra mitt firma skal kontakte henne igjen. Hun kan ha hatt dårlige erfaringer med mitt firma tidligere, det er umulig å vite hvorfor hun sa dette, men hun virket så god mot andre mennesker og dem er det så få av. 

Anonymkode: 69594...84b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søkte henne opp på Facebook nå og det står at hun er sykepleier. Kanskje hun har havnet i riktig sektor.

Anonymkode: 69594...84b

Skrevet

Og hvorfor er vi så dårlige på å ta i mot? :) 

Jeg er flink med komplimenter, både mot de jeg kjenner og folk jeg ikke kjenner. Gjør det fordi jeg ser noe fint ved den personen enten i handling eller kanskje noe vedkommende har på seg. Tenk så gøy å kunne si det til noen og de får en god opplevelse av det ❤️  det gjør meg godt. Har fått spørsmål om det er noe jeg vil oppnå eller vinne - men for meg er det kun at jeg vil gjøre noe fint for andre, uten agenda.  

Merker også at folk har vanskelig for å ta i mot, og det forundrer meg litt. Har selv blitt god på å takke for det, selv om det noen ganger kan være vanskelig. 

Tipper de aller fleste gir komplimenter utfra godhet og at de vil vel - selv om det alltid vil finnes unntak. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for påminnelsen! Jeg tenker ofte fine ting om folk rundt meg, men er for dårlig på å faktisk si det til dem. 

Anonymkode: 1ac16...c00

Gjest Tenk positivt
Skrevet

Herlig tråd❤️er selv god på å gi komplimenter, øver meg fortsatt på å bli like flink å ta imot

AnonymBruker
Skrevet

Et menneske skal jo ikke trenge å motta komplimenter.

Blir jo som å få likes på sosiale media, folk blir avhengig.

Anonymkode: ca3b5...729

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og jeg både får og gir komplimenter av/til andre kvinner. Får også komplimenter av menn, men innbiller meg at de ofte tenker med pikken, og derfor tar jeg det ikke så mye til meg. Det betyr liksom mer for meg når en kvinne sier at jeg virker hyggelig. Som oftest handler kvinnelige komplimenter om smykket mitt/kjolen min/veska mi - noe jeg faktisk synes det er rart folk komplimenterer. Det er jo bare ting. Så er alltid fint å høre et kompliment som går på personligheten min. Når jeg komplimenterer folk, tenker jeg i hvertfall at det skal være på et litt dypere plan enn hva vedkommende har på kroppen.

Anonymkode: ed956...2f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er kvinne, og jeg både får og gir komplimenter av/til andre kvinner. Får også komplimenter av menn, men innbiller meg at de ofte tenker med pikken, og derfor tar jeg det ikke så mye til meg. Det betyr liksom mer for meg når en kvinne sier at jeg virker hyggelig. Som oftest handler kvinnelige komplimenter om smykket mitt/kjolen min/veska mi - noe jeg faktisk synes det er rart folk komplimenterer. Det er jo bare ting. Så er alltid fint å høre et kompliment som går på personligheten min. Når jeg komplimenterer folk, tenker jeg i hvertfall at det skal være på et litt dypere plan enn hva vedkommende har på kroppen.

Anonymkode: ed956...2f1

Ja, men har du tenkt på en ting. De fleste sier jo ting de ikke mener bare for å være hyggelig.

Skjønner du? Derfor blir det så dumt å holde på med slike ting.

Som du skriver, å kommentere klær/materialisme.

Anonymkode: ca3b5...729

AnonymBruker
Skrevet

Jeg både gir og mottar komplimenter støtt og stadig. Både på privaten og i jobbsammenheng. Det er ikke noe jeg konsentrerer meg om eller jobber hardt for å få til. Jeg bare sier det når jeg synes noen gjør en god jobb, hvis jeg synes noen er ekstra hyggelige, hvis noen står på ekstra, hvis jeg synes noen var skikkelig fin på håret eller at kaken di bakte smakte himmelsk. 

Anonymkode: 1da74...be4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...