AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #1 Skrevet 10. juli 2021 En venninne av meg hadde med seg stempel på jobb, og hun gikk rundt og stemplet folk med det flagget, og da det kom til meg sa jeg at jeg ikke ønsket det. Jeg liker ikke å gå med noen stempler på kroppen. Dessuten var det siste dagen av pride uken, og da ville jeg ikke gå med det. Men hadde ikke gått med det uansett. Og siden vi har en homofil på jobb, så ble dette en stor sak. Og jeg fatter ikke hvorfor. Jeg må på møte neste uke med sjefen? Er det ikke mitt valg om hva jeg vil gå med? Anonymkode: 9505c...f7a 10
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #2 Skrevet 10. juli 2021 Det betyr ikke at jeg føler avsky mot noen homofile fordi jeg ikke ønsker å gå med stempler på kroppen min. Og det er det jeg føler sjefen min tenker. Synes det hele opplegget er rart. Jeg skylder ikke noen å gå med noen ting jeg ikke vil. Er mitt valg hva jeg vil gå med. Anonymkode: 9505c...f7a 17
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #3 Skrevet 10. juli 2021 For meg høres dette ut som en form for påtvungent politisk syn: "Du skal mene dette og du skal vise det på denne måten." Jeg kan ikke tenke meg at det kan være lov, i hvert fall ikke på arbeidsplassen. Anonymkode: 438ce...7e7 32
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #4 Skrevet 10. juli 2021 Herregud, for en verden vi lever i! Det der kan ikke være sant. En dritt gruppe de venna dine. Anonymkode: ee668...87e 12
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #5 Skrevet 10. juli 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: For meg høres dette ut som en form for påtvungent politisk syn: "Du skal mene dette og du skal vise det på denne måten." Jeg kan ikke tenke meg at det kan være lov, i hvert fall ikke på arbeidsplassen. Anonymkode: 438ce...7e7 P.S. Jeg støtter homofiles og andres rettigheter og synes det er helt OK at folk viser det aktivt - men det må gjøres frivillig, ellers blir den såkalte toleransen temmelig intolerant. "Dydsposering" kalles det når folk er opptatt av å vise mest mulig hvor riktige meninger de har, gjerne på en veldig synlig og iøynefallende måte slik at alle legger merke til det. Men det som likevel betyr mest og utgjør en virkelig forskjell er hvordan vi viser støtte i ord og handling i det daglige, det kan være mer krevende og blir kanskje ikke lagt så mye merke til heller av alle andre. Jeg har aldri "flashet" regnbuesymbolet, men mine venner og bekjente innen LHBT-bevegelsen forlanger det heller ikke - de vet hvor jeg står og det er det viktigste. Anonymkode: 438ce...7e7 9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #6 Skrevet 10. juli 2021 Pride er vel bare en unnskyldning for totalitære mennesker å være totalitære på. Er jo frekt av dem å skulle ta patent på alt mulig fint i livet bare fordi ... fordi. Folk dreper jo andre mennesker fordi de mener de har krav på kjærlighet de aldri fikk. Som om kjærlighet liksom er noe nytt, eller noe, eller at ingen føler på at de vil ha kjærlighet. Man kunne like gjerne skreket i gatene om at man vil ha bra selvtillit. Som om ingen vil ha bra selvtillit, liksom. Blir bare så teit. Anonymkode: f71a5...b8c 5
Gjest theTitanic Skrevet 10. juli 2021 #7 Skrevet 10. juli 2021 Jeg hadde heller ikke villet ha noe regnbuestempel. At noen forlanger at man skal kle seg i noe symbolsk, eller ha noe symbolsk på kroppen er grunn god nok til å IKKE ha lyst til det, og benytte seg av VALGFRIHETEN man har rett til å ha når det gjelder egen kropp og egne klesvalg. Det å vise sin støtte er jo høyst valgfritt, og det går ann å støtte en sak uten å reklamere for det. Vi har tilogmed den valgfrihet at vi kan velge å ikke støtte saken.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #8 Skrevet 10. juli 2021 Hæ? Jeg ville heller ikke hatt pridestempel og jeg kjøper ikke noe som helst pride-relatert under"pride". Pride er jo ikke egentlig en kjøpefest. For meg er det viktig å støtte opp om folks rettigheter men hva jeg kler på meg og bruker penger på eller får som stempel er opp til meg. Det her var ikke ok Anonymkode: 4d3df...c24 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #9 Skrevet 10. juli 2021 Si at du lett får hudirritasjon og allergiske reaksjoner/utslett på huden din. Anonymkode: ddb92...b6b 12
Mr&Ro Skrevet 10. juli 2021 #10 Skrevet 10. juli 2021 Ta det med ro, dette går over. Om noen år er Pride et lite oppslag i avisa sammen med bortkomne hunder og værvarselet. For fire år siden nektet en vaktmester i kommunen å heise regnbueflagget på en kommunal flaggstang og ble hengt ut på SoMe. Han nektet også i år og ingen hevet et øyebryn. Pride gikk høyt ut og dro med seg en bølge av politikere og godhetstyrani, og blir før eller siden erstattet av noe annet når nyhetens interesse forsvinner. Når det gjelder et event møte med sjefen din, får du bare etterspørre hvor i stillingsbeskrivelsen din det står at du er påkrevd å få et stempel tilhørende en marginal interesseforening. 13
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #11 Skrevet 10. juli 2021 Du varsler fagforeningen din, tar med deg tillitsvalgte på møtet og sier det akkurat som det er. Anonymkode: 8a37a...6c7 16
Gjest Blondie65 Skrevet 10. juli 2021 #12 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du varsler fagforeningen din, tar med deg tillitsvalgte på møtet og sier det akkurat som det er. Anonymkode: 8a37a...6c7 ... og hvis du ikke er organisert tar du med deg verneombudet. Dersom dere heller ikke har verneombud finner du deg en eller annen du stoler på og spør om vedkommende kan være med deg på møtet.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #13 Skrevet 10. juli 2021 Dette skjedde selvfølgelig ikke. Bare enda en tråd som er ment for å rakke ned på homofile. Ingen av oss tvinger dere heterofile til å bruke regnbuefarger. Jeg gjør det ikke selv heller. Anonymkode: 450cf...114 6
Helgeline Skrevet 10. juli 2021 #14 Skrevet 10. juli 2021 Kalt inn til samtale fordi du nektet regnbuestempel? Hvis dette er reelt og hele saken her har ikke arbeidsgiver noe å kicke på. Ta med tillitsvalgt på samtalen. Det kan bli en artig seanse, kunne godt tenkt meg å vært flue på veggen! Fint med like rettigheter for alle seksualiteter, men sånn posering og «hvis du ikke er med så er du mot» er et av de mer usunne tendensene i vår tid. 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #15 Skrevet 10. juli 2021 56 minutter siden, AnonymBruker said: P.S. Jeg støtter homofiles og andres rettigheter og synes det er helt OK at folk viser det aktivt - men det må gjøres frivillig, ellers blir den såkalte toleransen temmelig intolerant. "Dydsposering" kalles det når folk er opptatt av å vise mest mulig hvor riktige meninger de har, gjerne på en veldig synlig og iøynefallende måte slik at alle legger merke til det. Men det som likevel betyr mest og utgjør en virkelig forskjell er hvordan vi viser støtte i ord og handling i det daglige, det kan være mer krevende og blir kanskje ikke lagt så mye merke til heller av alle andre. Jeg har aldri "flashet" regnbuesymbolet, men mine venner og bekjente innen LHBT-bevegelsen forlanger det heller ikke - de vet hvor jeg står og det er det viktigste. Anonymkode: 438ce...7e7 Så enig i dette. Selv klarer jeg f.eks. ikke å gå med to forskjellige sokker, men jeg behandler alle jeg møter med respekt, uavhengig av om de har en diagnose eller ikke. Og inviterer nabojenta med downs syndrom med på lek i hagen på lik linje med de andre nabobarna. Jeg føler ikke at de som går med forskjellige sokker men later som denne jenta ikke eksisterer i hverdagen er noe bedre mennesker enn meg... Anonymkode: e37a0...be3 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #16 Skrevet 10. juli 2021 alle er rare her. kunne du ikke bare vaske av stemplet etter jobb? er jo ikke tatovering… merkelig at du må prate med sjefen, kanskje du klarte si noe som de andre oppfatta som surt/fornærmende? Anonymkode: 3c25f...7c0 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #17 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): alle er rare her. kunne du ikke bare vaske av stemplet etter jobb? er jo ikke tatovering… merkelig at du må prate med sjefen, kanskje du klarte si noe som de andre oppfatta som surt/fornærmende? Anonymkode: 3c25f...7c0 Er da ingen grunn for at TS skal få på seg stempel hvis hun ikke vil. Anonymkode: 41841...e60 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #18 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Dette skjedde selvfølgelig ikke. Bare enda en tråd som er ment for å rakke ned på homofile. Ingen av oss tvinger dere heterofile til å bruke regnbuefarger. Jeg gjør det ikke selv heller. Anonymkode: 450cf...114 Nettop Anonymkode: 3bbce...757 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #19 Skrevet 10. juli 2021 Jeg kan fint støtte pride uten å gå med pride-flagg Det tror jeg de fleste oppegående mennesker forstår. Hadde begynt å lure litt på hvor smart sjefen og folka på kontoret er... Anonymkode: 228fb...ea0 1
Me for life Skrevet 10. juli 2021 #20 Skrevet 10. juli 2021 Jeg hverken går med rosasløyfe pins for kreftforskningen, forskjellige sokker fordi alle er verdifulle, eller har regnbuefilter på profilbildet på Facebook. Men det betyr ikke at jeg ikke støtter sakene. Jeg har bare ikke behov for å flashe hva jeg mener og late som jeg er så mye bedre enn alle andre. Et regnbuestempel hadde jeg heller ikke gått med. Hadde jeg blitt kalt inn til møte for det hadde jeg bedt de vise meg hvor i jobbinstruksen det står at politiske ytringer er en del av jobben og ikke en privatsak. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå