Tvist Skrevet 10. juli 2021 #1 Skrevet 10. juli 2021 Hva er forskjellen på hybel og leilighet? Og hybelleilighet?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #2 Skrevet 10. juli 2021 Jeg vet ikke om det er den riktige definisjonen, men jeg tenker på hybel som et midlertidig husvære i noen annens bolig, hvor man gjerne deler kjøkken og bad med andre hybelleiere i samme hus. En hybelleilighet er det samme, minus deling av kjøkken og bad. En leilighet er en selvstendig boenhet. Anonymkode: cd61f...ba0 1
Gjest TheCatLady Skrevet 10. juli 2021 #3 Skrevet 10. juli 2021 Hybel da tenker jeg ett eget rom der man deler kjøkken og bad. Hybelleilighet da tenker jeg en ganske liten leilighet på under 30 kvm der man har eget bad og et lite kjøkken. Leilighet da tenker jeg på større enn 30 kvm. Jeg ser på mange annonser som ligger ute så vet ikke utleiere forskjell. Kaller en toroms leilighet på 45 kvm for hybel for eksempel. Ikke det jeg tenker på som hybel i hvert fall.
Cata Skrevet 10. juli 2021 #4 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke om det er den riktige definisjonen, men jeg tenker på hybel som et midlertidig husvære i noen annens bolig, hvor man gjerne deler kjøkken og bad med andre hybelleiere i samme hus. En hybelleilighet er det samme, minus deling av kjøkken og bad. En leilighet er en selvstendig boenhet. Anonymkode: cd61f...ba0 Samme tenker jeg.
Knirke Skrevet 10. juli 2021 #5 Skrevet 10. juli 2021 En hybelleilighet har soverom, mens på en hybel er det bare ett rom (+evt tekjøkken)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå