Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fått beskjed av HS og begynne med fast føde. Babyen vår er ikke interessert i grøt. Bare snur seg vekk og spytter ut igjen. Hva gjør man da? :) 

Anonymkode: 985ab...57f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blander inn smoothie 🙂

Anonymkode: d2410...375

AnonymBruker
Skrevet

Eller prøver en annen type grøt.

AnonymBruker
Skrevet

Prøver igjen. Mange som ikke skjønner greia med en gang.

Anonymkode: 897a5...0e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor begynner du med grøt? 

Anonymkode: 6c1e7...bff

• Liker 4
Skrevet

Gi noe annet enn grøt, most gulrot feks. 
Det kan ta litt tid før de skjønner greia 🙂

• Liker 7
Skrevet

Begynn med noe annet, gjerne grønnsaksmos. Her var søtpotet favoritten i starten. Men der førstemann gapte og gapte brukte vi en mnd fra vi starter før nr to viste særlig interesse for å spise

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å mose avokado eller nykokt søtpotet i stedet. Husk at babyer skal starte med en svært liten mengde, kanskje en teskje til sammen de første gangene de prøver. Om de er vant med å amme så skyver de som regel maten ut igjen med tungen i starten, da spiseteknikken er motsatt ved amming.

Anonymkode: ac1ea...96e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Grønsaksmos, fruktmos, leverpostei barebrabarnemat og hjemmelaget babymat grupper på Facebook 😄 lykketil med mating!

Anonymkode: 3ed5c...2c0

• Liker 7
Skrevet

Gir noe annet. Min spiste ikke noe særlig grøt før 2,5 måned etter at han startet med mat 😛

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk gjerne morsmelken din i maten når du tilvenner fastere føde. Det er en kjent smak for babyen, og det er masse stoffer i morsmelken som hjelper til med å bryte ned maten, slik at babyen unngår magevondt. 

Anonymkode: ac1ea...96e

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Langt fra alle liker fast føde med én gang. Hvis dette er snakk om et barn som nettopp har startet med fast føde, må man bare prøve igjen og igjen. Du kan jo prøve en annen type mat, men det er ikke nødvendigvis sikkert barnet liker det noe bedre. Det er uansett ikke sånn at det barnet ikke vil ha nå, kommer han/hun aldri til å like ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er flere gode råd i innleggene over du kan teste.  Og så er det noen babyer som venner seg til grøt og noen som bare ikke liker det. Vi har hatt to som ikke ville ha grøt, hvorav den ene aldri har villet hatt det og den andre vennet seg til det da jeg blandet med morsmelk. Hun som ikke likte grøt, ville bare spise selv, men det tok litt tid å før hun ble god på det, så hun var ganske seint ute med fast føde. 

Anonymkode: f9b2b...b81

Skrevet

Man gir andre ting. Grøt er ikke noe babyer  ha😊 Om baby er 6 mnd anbefaler jeg å gi mat i staver å la baby prøve selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blander inn smoothie 🙂

Ja om du vil gjøre deg selv tidenes bjørnetjeneste så gjør du det. Den grøten er søt nok fra før, trenger ikke pepre ungen full av sukker fra start

Anonymkode: d1be1...705

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fått beskjed av HS og begynne med fast føde. Babyen vår er ikke interessert i grøt. Bare snur seg vekk og spytter ut igjen. Hva gjør man da? :) 

Anonymkode: 985ab...57f

Å spytte ut er også en treningssak. du sier jo ikke hvor gammelt barnet er? 
det finnes MASSE annen mat et barn kan få enn grøt...??

Anonymkode: d1be1...705

• Liker 2
Skrevet

Jeg blandet i masse morsmelk i grøten i starten, og lagde grøten veldig tynn så konsistensen ikke ble for voldsom. Jeg prøvde meg også frem med kokt og most frukt og grønnsaker. Tok litt tid med både grøten og den andre maten, men det er jo en tilvenningsperiode som poden kommer seg gjennom. Er ikke alle barn som er så glad i grøt heller. Vi sluttet å gi grøt rundt 9 mnd, fordi gutten vår mislikte det veldig sterkt. Begynte ganske tidlig med brødskive, fordi han likte det bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke gi barnet grøt, du kan begynne med andre ting. Lag grøten selv, gi grønnsaksmos, avokadomos, osv. 

Anonymkode: 20e3b...e0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi ga brødskiver. Hun ville ikke ha noe som lignet moser mat. Så vi fullammet til 8 mnd og så fikk hun brød. 

Anonymkode: 61cbb...ef3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...