Gå til innhold

Hadde du vært villig til å jobbe hver søndag og de fleste kveldene i uka for å få 7 uker sommerferie + høstferie og vinterferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

-

Anonymkode: bd244...a38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke snakk om. jeg liker helgene mine, men er ikke fullt så fan av ferier. 

AnonymBruker
Skrevet

Er TS en lærer som prøver å "bevise" hvor mye h*n jobber? Som lærer kunne jeg godt det. Som en annen arbeidstaker, der man må ut av huset for å jobbe, nei.

Jeg er ikke lærer, men jobber ofte søndager hjemmefra og det skjer titt og ofte at jeg må gjøre en del arbeid på kveldstid. Har ikke syv uker ferie, høst- og vinterferie.

Anonymkode: 775f6...6c2

• Liker 23
Skrevet

Gjør det allerede med fem ukers ferie.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Søndager ja. Er jo den kjedeligste dagen i uka.

Nesten alle kveldene i uka, nei. Hadde fort blitt helt alene på fritida da, og fått mye innklemt tid.

Anonymkode: 0b479...377

• Liker 1
Skrevet

Er du lærer som er lei av å høre om all ferie og fritid dere har, TS? ;) 

Vi er ganske mange her i landet som har såkalte "særskilt selvstendige stillinger" eller som er selvstendig næringsdrivende. Innen disse områdene jobber de fleste svært mange arbeidstimer hver uke, uten at det kompenseres på samme måte. Utviklingen  i arbeidslivet, som framstilles som frigjørende, har også en del ikke fullt så frigjørende sider ved seg; som at man er svært tilgjengelig og ikke nødvendigvis legger fra seg jobben hjemme. 

• Liker 12
Gjest tranedatter
Skrevet

Nei. Blir jo flere arbeidsdager med den ordningen. Bare 20 dager flere feriedager enn jeg har nå, med 5 ukers ferie. 

Gjest TheCatLady
Skrevet

Nei, jeg liker å ha stort sett alle kvelder fri og jeg liker å stort sett ha fri i helgene. 

Ser for meg at de ekstra ferieukene ikke vil veie opp for at man alltid er på jobb når "alle" andre har fri. Det meste er lagt opp til at folk jobber på dagtid og har fri i helgene. 

AnonymBruker
Skrevet

De med turnusarbeid jobber allerede helger, kvelder, netter og helligdager og har likevel ikke mer enn 4 ukers ferie hvert år.

Anonymkode: 93343...2cd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De med turnusarbeid jobber allerede helger, kvelder, netter og helligdager og har likevel ikke mer enn 4 ukers ferie hvert år.

5* ukers

• Liker 1
Skrevet

Og de som jobber turnus får 1.kompensert, og 2.har friperioder/fri på dagen 

• Liker 3
Skrevet

De med turnusarbeid har 35,5 timers arbeidsuke. Vanlige arbeidstakere har 37,5 timer. Det jeg tror TS mener er at h*n jobber kjempemange timer hver uke, som kompenseres med lengre friperioder (slik lærere gjør). 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg skal aldri ha en 100% stilling igjen.

Hater å jobbe mer enn jeg må, så jobber 50%: annenhver uke! :) Beste valget jeg har tatt i mitt liv.

Anonymkode: 030ac...a70

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg jobber allerede kveld/natt, også på søndager, en uke på - en uke av, har 26 uker turnusfri + 5 uker ferie. 

Anonymkode: acd32...b30

Skrevet

Nei, det var jo derfor jeg ikke valgte læreryrket. Jeg valgte ikke et yrke med turnus heller. Jeg vil ikke ha nooen lederstilling eller særskilt uavhengig stilling heller. Jeg vil hjem kl 16. Fleksitid er fint, da, jobber gjerne lengre dager for å ta en fredag fri innimellom.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men vurderer å bli lærer slik som min bedre halvdel. Han jobber mindre enn meg i løpet av en arbeidsuke og har bedre betalt, i tillegg til å ha fri i alle skoleferiene. ;) Da har jeg regnet med kvelds- og helgearbeidet han gjør innimellom.

Anonymkode: bf0f0...183

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Ullvott skrev (2 timer siden):

De med turnusarbeid har 35,5 timers arbeidsuke. Vanlige arbeidstakere har 37,5 timer. Det jeg tror TS mener er at h*n jobber kjempemange timer hver uke, som kompenseres med lengre friperioder (slik lærere gjør). 

Nei, ikke alle. Feks leger har ikke det, de har pliktig utvidet arbeidstid til 38 timer/uke selv om de har ubekvem arbeidstid (og 40 timer/uke hvis de jobber kun dag). Dette ligger i grunnlønna. Er sikkert andre yrker også som ikke får redusert arbeidstid.

Anonymkode: 4b5f9...9e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Er lærer og har fri alle ferier, høytider og mange uker avspasering i året😊😊 Jobber endel kvelder og helger, men aldri HVER søndag og HVER kveld. 

Anonymkode: bce95...a5c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min far var lærer og hadde fri 8 uker hver sommer og hadde i tillegg høstferie , vinterferie og juleferie. Han jobbet noen timer i blant på søndager og noen ganger på kveldstid, spesielt hvis det var prøver han måtte rette, men langt i fra hver kveld og søndag. Han ble pensjonert for to år siden og alle hans kollegaer hadde det slik også, så hvis ikke mye har endret seg i yrket på de to årene så er det langt i fra alle lærere som jobber så mye som ts skisserer. 

Anonymkode: cc0b6...481

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...