purple Skrevet 10. juli 2021 #1 Del Skrevet 10. juli 2021 I går gikk jeg til en frisørsalong for å ta to hull i ørene. Damen som tok hullene overbeviste meg om hvor hullet skulle bli plassert. Etter piercingene var tatt, så jeg at det nye hullet var for altfor høyt oppe og var for nær det gamle hullet. Vi ble enige om å ta ut øredobbene og la det gro. Problemet er at det nå er sort farge inni hullet fra markeringspennen hun brukte. Dette er umulig å få bort og jeg er livredd for at dette blir som en tatovering som aldri går bort. Noen som har erfaring med dette? I såfall hvor lang tid gikk det før det forsvant? Grunnen til at jeg ikke gikk til et piercingstudio er at jeg ikke hadde lyst på en sånn okse-ring i øret i 6 uker+at det er dobbelt så dyrt. Men nå angrer jeg skikkelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheTrollHunter Skrevet 10. juli 2021 #2 Del Skrevet 10. juli 2021 ok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #3 Del Skrevet 10. juli 2021 purple skrev (4 timer siden): I går gikk jeg til en frisørsalong for å ta to hull i ørene. Damen som tok hullene overbeviste meg om hvor hullet skulle bli plassert. Etter piercingene var tatt, så jeg at det nye hullet var for altfor høyt oppe og var for nær det gamle hullet. Vi ble enige om å ta ut øredobbene og la det gro. Problemet er at det nå er sort farge inni hullet fra markeringspennen hun brukte. Dette er umulig å få bort og jeg er livredd for at dette blir som en tatovering som aldri går bort. Noen som har erfaring med dette? I såfall hvor lang tid gikk det før det forsvant? Grunnen til at jeg ikke gikk til et piercingstudio er at jeg ikke hadde lyst på en sånn okse-ring i øret i 6 uker+at det er dobbelt så dyrt. Men nå angrer jeg skikkelig... Du har skyti hull i øret,ikke tatt piercing Anonymkode: 5b36c...e05 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #4 Del Skrevet 10. juli 2021 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men oksering? Du får en stang med en kule på som ser ut som en vanlig øredobb. Men skjønner tanken om pris altså 😄 Ettersom det ikke brukes tatoveringsnål så vil jeg tro det slites bort over tid. At det ikke er borte på en dag vil ikke si at det er permanent 😊 Det går helt sikkert bra 😊 Anonymkode: 30976...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 10. juli 2021 #5 Del Skrevet 10. juli 2021 11 hours ago, purple said: I går gikk jeg til en frisørsalong for å ta to hull i ørene. Damen som tok hullene overbeviste meg om hvor hullet skulle bli plassert. Etter piercingene var tatt, så jeg at det nye hullet var for altfor høyt oppe og var for nær det gamle hullet. Vi ble enige om å ta ut øredobbene og la det gro. Problemet er at det nå er sort farge inni hullet fra markeringspennen hun brukte. Dette er umulig å få bort og jeg er livredd for at dette blir som en tatovering som aldri går bort. Noen som har erfaring med dette? I såfall hvor lang tid gikk det før det forsvant? Grunnen til at jeg ikke gikk til et piercingstudio er at jeg ikke hadde lyst på en sånn okse-ring i øret i 6 uker+at det er dobbelt så dyrt. Men nå angrer jeg skikkelig... Det er dobbelt så dyrt av en grunn. Piercingstudioer har anatomikurs spesifisert mot å sette piercinger, en piercingnål skjærer hull gjennom hud og vev mot en pistol som sprenger vei gjennom vevet. Pistolen kan heller ikke steriliseres godt nok, så det er mye større fare for infeksjoner og hull som aldri gror riktig. Noen har hatt flaks, jeg hadde flaks. Mine første to hull ble satt med pistol, men det er kun flaks som gjør at de fortsatt ser fine ut. Det er også mye mindre vondt å ta med skikkelig piercingnål. Jeg har erfaringen. De skutte hullene i øreflippene gjorde hundre ganger mer vondt enn alle de andre som jeg har tatt hos profesjonell piercer. Selv det jeg har i nesa og i navlen. De tvinger deg heller ikke til å gå med det du kaller en oksering i øret, du kan veldig ofte velge blant veldig mange andre typer førstesmykker, men de anbefaler ringer eller bolter fordi hullet gror bedre da. Du angrer, jeg forstår det, men det er ingenting du kan gjøre med. Hvis du tar ut øredobben nå kan det hende det gror pent igjen, nok til at du kan gå til et piercingstudio og få ny piercing satt på bedre plassering, men det kan også hende at det gror elendig eller at du aldri kan ta piercing der du egentlig ville ha hullet fordi arrvevet ligger for nært. At det fortsatt er en svart flekk i hullet har mer med at det er brukt vanlig sprittusj enn at den blir permanent. Den *kan* gro seg under huden så du får en tatovert flekk, men sannsynligvis blir den borte i løpet av noen uker. Neste gang sparer du de kronene det koster å gå til en profesjonell piercer. Det er mindre smerte involvert, det er sterilt og korrekt gjort og du kan til og med gå tilbake og få hjelp til å bytte smykker når hullet har grodd tilstrekkelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #6 Del Skrevet 10. juli 2021 En permanent tusj vil aldri være permanent på hud. Det slites bort, og det tar ikke veldig lang tid. Bare ta ut øredobben, rens godt og la det være så ordner det der seg helt av seg selv Anonymkode: 412df...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
purple Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men oksering? Du får en stang med en kule på som ser ut som en vanlig øredobb. Men skjønner tanken om pris altså 😄 Ettersom det ikke brukes tatoveringsnål så vil jeg tro det slites bort over tid. At det ikke er borte på en dag vil ikke si at det er permanent 😊 Det går helt sikkert bra 😊 Anonymkode: 30976...d81 Takk for svar 🙂 Burde selvfølgelig gått og sjekket hos et vanlig piercingstudio først. Krysser fingrene for at det går bra 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
purple Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 11. juli 2021 Minya skrev (8 timer siden): Det er dobbelt så dyrt av en grunn. Piercingstudioer har anatomikurs spesifisert mot å sette piercinger, en piercingnål skjærer hull gjennom hud og vev mot en pistol som sprenger vei gjennom vevet. Pistolen kan heller ikke steriliseres godt nok, så det er mye større fare for infeksjoner og hull som aldri gror riktig. Noen har hatt flaks, jeg hadde flaks. Mine første to hull ble satt med pistol, men det er kun flaks som gjør at de fortsatt ser fine ut. Det er også mye mindre vondt å ta med skikkelig piercingnål. Jeg har erfaringen. De skutte hullene i øreflippene gjorde hundre ganger mer vondt enn alle de andre som jeg har tatt hos profesjonell piercer. Selv det jeg har i nesa og i navlen. De tvinger deg heller ikke til å gå med det du kaller en oksering i øret, du kan veldig ofte velge blant veldig mange andre typer førstesmykker, men de anbefaler ringer eller bolter fordi hullet gror bedre da. Du angrer, jeg forstår det, men det er ingenting du kan gjøre med. Hvis du tar ut øredobben nå kan det hende det gror pent igjen, nok til at du kan gå til et piercingstudio og få ny piercing satt på bedre plassering, men det kan også hende at det gror elendig eller at du aldri kan ta piercing der du egentlig ville ha hullet fordi arrvevet ligger for nært. At det fortsatt er en svart flekk i hullet har mer med at det er brukt vanlig sprittusj enn at den blir permanent. Den *kan* gro seg under huden så du får en tatovert flekk, men sannsynligvis blir den borte i løpet av noen uker. Neste gang sparer du de kronene det koster å gå til en profesjonell piercer. Det er mindre smerte involvert, det er sterilt og korrekt gjort og du kan til og med gå tilbake og få hjelp til å bytte smykker når hullet har grodd tilstrekkelig. Takk for grundig og godt forklart svar. Viste det seg at det kun koster 150 kr mer hos et piercingstudio. Og de bruker vanlige kuler (ikke ring) til øreflippen (pga da gror hullet de buet istedenfor rett). Kunne jeg bare skrudd tiden tilbake, hadde jeg aldri i livet gått til frisør. Nå er sårene betent og 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 11. juli 2021 #9 Del Skrevet 11. juli 2021 Ryddet for latterliggjøring og svar til det. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå