Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått nye naboer. Vet ikke hvor de kommer fra men tror enn plass i Asia. De mater måkene hver kveld fra verandaen. Rett utenfor der jeg har soverom. Er umulig å sove i det bråket. De snakker ikke norsk og er dårlig i Engelsk. Bør jeg gi beskjed til styret?

Anonymkode: 08e5e...ed8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen kommuner har forbud mot å mate måker. I tillegg kan det være at styret der du bor har regler. Ville definitivt tatt det opp med styret.

Jeg bor i enebolig, og har en nabo som gjør dette. Min løsning ble å henge opp fugleskremmere på veranda. Man finner gode utvalg på nett. Måkene roet seg ned etter dette 😄

• Liker 2
Skrevet

Hva med å prate med naboene? De klarer å kommunisere såpass. 

Kanskje det kan være begynnelsen på et vennskap? 

• Liker 3
Skrevet

Om kvelden er det vel ikke et stort problem? Hvor lenge står det på? 

Måkene legger seg jo vanligvis ved mørkets frembrudd, så vil tro problemet ved at det er så sent forsvinner utover høsten. 

AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (21 timer siden):

Måkene legger seg jo vanligvis ved mørkets frembrudd, så vil tro problemet ved at det er så sent forsvinner utover høsten. 

Legger seg??? De uler i 3 tiden ja du!

Anonymkode: c42b6...bb1

AnonymBruker
Skrevet

HAH! Måkene kauker til langt på natt skal jeg si deg 

Anonymkode: 6b472...0c2

AnonymBruker
Skrevet

Feil, måker har ikke samme søvnmønster som mennesker.

Anonymkode: 3ea8b...bfa

AnonymBruker
Skrevet

Fra fuglevennen.no: 

Måkene raster/sover på land, særlig holmer og skjær og sover ikke i lufta. De følger med på hva som skjer, og sitter ofte flokkvis. De har ikke samme søvnmønster som oss mennesker, da de har stadige oppvåkninger. Måkene kan ofte bli opp mot 20 år gamle, og høyeste kjente alder på en måke ringmerket i Norge, var en gråmåke som ble minst 33 år og 10 måneder.

Tore Reinsborg (08.03.2007)

Anonymkode: 3ea8b...bfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...