GrønnNellik68 Skrevet 10. juli 2021 #1 Skrevet 10. juli 2021 Det er ene tråden etter den andre om folk som sitter som spørsmålstegn etter flere dates og aner ikke hvor de har vedkommende? Man treffer hele tiden uinteressante personer. Bare interessert i sex, dumpet hvis du vil noe seriøst og dumpet hvis du har sex for tidlig osv osv Vi er 5,3 mill i dette landet. Jeg føler vi går mot et single samfunn der ingen vil binde seg lengre. Noen finner noen med en gang hele tiden. Hva er det de gjør riktig som vi andre ikke har skjønt ? tror noen tar første og beste enkelte ganger og det varer som regel ikke…men selvsagt da har de ikke problemer å finne nye igjen. Kun tanker fra meg. 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #2 Skrevet 10. juli 2021 Tror du har rett i dette. Tror også at mulighetene har eksplodert for de som er over gjennomsnittet attraktive med Tinder. Noen menn og kvinner kan velge og vrake, og da går de til neste person så fort de finner «noe bedre». Anonymkode: e234a...ab4 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #3 Skrevet 10. juli 2021 Jeg tror de som finner seg den ene etter den andre rett og slett ikke er kritiske til hvem der sammen med. Samme hvem, så lenge det er noen. Jeg tror også de som aldri finner noen er for kritiske. Også har du et fåtall son faktisk er ufattelig uheldige. Anonymkode: 83ce1...868 14
EmilieH Skrevet 10. juli 2021 #4 Skrevet 10. juli 2021 Så har du de som er på helt andre enden av skalaen, som kjæresten. Han har vært singel 14 år, gått på noen dates her og der og har hatt lite random damer. For 6 mnd siden la han seg ut på møteplassen, traff meg og har bestemt seg for å dele resten av livet sitt med meg. Så de bra fyrene finnes, man må bare lete ekstra godt. 5
GrønnNellik68 Skrevet 10. juli 2021 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2021 EmilieH skrev (7 minutter siden): Så har du de som er på helt andre enden av skalaen, som kjæresten. Han har vært singel 14 år, gått på noen dates her og der og har hatt lite random damer. For 6 mnd siden la han seg ut på møteplassen, traff meg og har bestemt seg for å dele resten av livet sitt med meg. Så de bra fyrene finnes, man må bare lete ekstra godt. Dette er unntak hvis du ser på alle trådene om dette emnet på kg. Du var bare på rett plass til rett tid. Ikke alle forunt d. Heldig der. Kos deg masse❤️ 3
EmilieH Skrevet 10. juli 2021 #6 Skrevet 10. juli 2021 Bente1234 skrev (4 minutter siden): Dette er unntak hvis du ser på alle trådene om dette emnet på kg. Du var bare på rett plass til rett tid. Ikke alle forunt d. Heldig der. Kos deg masse❤️ Koser meg hver dag, og føler meg som verdens heldigste som får dele hverdagen med han ❤️
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #7 Skrevet 10. juli 2021 Nå er jeg i 40 årene, og sliter. Og jeg har flere venninner som og sliter. Og min bestevenninne som slet i flere år, fant seg en i fjor, og de er samboere nå. Men hun hadde nok aldri valgt han for 5 år siden. Jeg hadde ikke blitt sammen med denne mannen. Og det første halve året de var sammen, så kranglet de mye, og hun gjorde det slutt en gang og. Men hun sier selv at enten må hun være singel, eller godta en som har feil og mangler. Og selvfølgelig så kan vi ikke lete etter en som er perfekt, de eksisterer ikke. Men man må jo finne en med feil, som man kan leve med. Ser og da en bekjent ble singel, dette er en mann kjent for å være god far, god ektemann, flink til å hjelpe til hjemme, har jobb. Men han er helt middels utseendemessig, overvektig og lite hår på hodet, men damene sto i kø for å få han, jeg en av de. Og jeg dater jo litt, men har nesten gitt opp, for det er virkelig mye rart der ute. De fleste flotte menn i 40 årene, er jo i forhold. Anonymkode: 2f6b4...4d3 4
Blått Skrevet 10. juli 2021 #8 Skrevet 10. juli 2021 Jeg tror mange også er bare vant til å være alene. Man klarer seg fint alene i dette landet, så hvorfor ta til takke med noe? 9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #9 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg tror de som finner seg den ene etter den andre rett og slett ikke er kritiske til hvem der sammen med. Samme hvem, så lenge det er noen. Jeg tror også de som aldri finner noen er for kritiske. Også har du et fåtall son faktisk er ufattelig uheldige. Anonymkode: Bente1234 skrev (37 minutter siden): Det er ene tråden etter den andre om folk som sitter som spørsmålstegn etter flere dates og aner ikke hvor de har vedkommende? Man treffer hele tiden uinteressante personer. Bare interessert i sex, dumpet hvis du vil noe seriøst og dumpet hvis du har sex for tidlig osv osv Vi er 5,3 mill i dette landet. Jeg føler vi går mot et single samfunn der ingen vil binde seg lengre. Noen finner noen med en gang hele tiden. Hva er det de gjør riktig som vi andre ikke har skjønt ? tror noen tar første og beste enkelte ganger og det varer som regel ikke…men selvsagt da har de ikke problemer å finne nye igjen. Kun tanker fra meg. Er nok noe i det , de tar sjansjer og det kan gå like fort over. Er målbevisste han/hun skal jeg ha og går all in.noen ganger klaffer det. Noen lever de sjansene i sitt eget hode. Er kritiske både til seg selv og andre og ender opp med ikke noe. Anonymkode: daa23...77c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #10 Skrevet 10. juli 2021 Jeg tror det er sååå mange elementer som påvirker dette. Selvstendighet Marked (stor tilgang via SoMe) Forventninger Press om hva man skal ha/ikke skal ha Søken om det perfekte osv osv Jeg tror også man hele tiden vil tenke man kan finne noe bedre, og pga selvstendighet kan prøve på dette. Folk er oppdratt til at man ikke skal ta til takke med «noe drit». Selfworth og bla bla. Illusjonen blir uoppnåelig! Anonymkode: 6bc6c...812 7
Blått Skrevet 10. juli 2021 #11 Skrevet 10. juli 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er jeg i 40 årene, og sliter. Og jeg har flere venninner som og sliter. Og min bestevenninne som slet i flere år, fant seg en i fjor, og de er samboere nå. Men hun hadde nok aldri valgt han for 5 år siden. Jeg hadde ikke blitt sammen med denne mannen. Og det første halve året de var sammen, så kranglet de mye, og hun gjorde det slutt en gang og. Men hun sier selv at enten må hun være singel, eller godta en som har feil og mangler. Og selvfølgelig så kan vi ikke lete etter en som er perfekt, de eksisterer ikke. Men man må jo finne en med feil, som man kan leve med. Ser og da en bekjent ble singel, dette er en mann kjent for å være god far, god ektemann, flink til å hjelpe til hjemme, har jobb. Men han er helt middels utseendemessig, overvektig og lite hår på hodet, men damene sto i kø for å få han, jeg en av de. Og jeg dater jo litt, men har nesten gitt opp, for det er virkelig mye rart der ute. De fleste flotte menn i 40 årene, er jo i forhold. Anonymkode: 2f6b4...4d3 Jeg tror dessverre at mange er der. Man leter etter den perfekte. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #12 Skrevet 10. juli 2021 Jeg kan med andre ord aldri gå fra han jeg er sammen med nå. Har helt normale venninner som ikke finner seg noen. Anonymkode: 59631...dfd 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #13 Skrevet 10. juli 2021 I «gamle dager» forelsket man seg som regel først før man innledet noe. I dag virker det som man går rett på «dating» (som i dag ikke betyr dating, men sex) og så ser man om det oppstår noen følelser etterhvert. Flere burde ha laaaaangt mer is i magen og forstå at man burde bli godt kjent før kjærlighet - eventuelt- oppstår. Og at det er sjelden vare, folk flest blir ikke skikkelig forelsket mer enn et par-tre ganger i livet. Anonymkode: 36c23...5f7 13
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #14 Skrevet 10. juli 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: I «gamle dager» forelsket man seg som regel først før man innledet noe. I dag virker det som man går rett på «dating» (som i dag ikke betyr dating, men sex) og så ser man om det oppstår noen følelser etterhvert. Flere burde ha laaaaangt mer is i magen og forstå at man burde bli godt kjent før kjærlighet - eventuelt- oppstår. Og at det er sjelden vare, folk flest blir ikke skikkelig forelsket mer enn et par-tre ganger i livet. Anonymkode: 36c23...5f7 Den seksuelle tenningen betyr mer enn alt annet visstnok. Anonymkode: 2c3a7...ef9 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #15 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I «gamle dager» forelsket man seg som regel først før man innledet noe. I dag virker det som man går rett på «dating» (som i dag ikke betyr dating, men sex) og så ser man om det oppstår noen følelser etterhvert. Flere burde ha laaaaangt mer is i magen og forstå at man burde bli godt kjent før kjærlighet - eventuelt- oppstår. Og at det er sjelden vare, folk flest blir ikke skikkelig forelsket mer enn et par-tre ganger i livet. Anonymkode: 36c23...5f7 Jeg tror folk sliter med å innlede noe i det hele tatt. Liker man noen må man stole på seg selv,sine følelser og tørre å ta steget. Spør man venner og venninner så er det hæ hva ser du i han/henne.denne generasjon er flinke til undertrykke og å avvise hverandres følelser. Sex har liksom ikke noe med følelser lenger heller å gjøre. Anonymkode: daa23...77c 7
Vinterjenta Skrevet 10. juli 2021 #16 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): I «gamle dager» forelsket man seg som regel først før man innledet noe. I dag virker det som man går rett på «dating» (som i dag ikke betyr dating, men sex) og så ser man om det oppstår noen følelser etterhvert. Flere burde ha laaaaangt mer is i magen og forstå at man burde bli godt kjent før kjærlighet - eventuelt- oppstår. Og at det er sjelden vare, folk flest blir ikke skikkelig forelsket mer enn et par-tre ganger i livet. Anonymkode: 36c23...5f7 Hva om det viser seg at man ikke passer sammen seksuelt overhodet? Hva om han har liten tiss? Hva om hun er komplett initiativløs? Hva om den ene av dem kysser med froskelignende tungebevegelser? 2
Vinterjenta Skrevet 10. juli 2021 #17 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg tror det er sååå mange elementer som påvirker dette. Selvstendighet Marked (stor tilgang via SoMe) Forventninger Press om hva man skal ha/ikke skal ha Søken om det perfekte osv osv Jeg tror også man hele tiden vil tenke man kan finne noe bedre, og pga selvstendighet kan prøve på dette. Folk er oppdratt til at man ikke skal ta til takke med «noe drit». Selfworth og bla bla. Illusjonen blir uoppnåelig! Anonymkode: 6bc6c...812 Man skal ikke ta til takke med hva som helst. Punktum. Selfworth er uendelig mye viktigere enn en random fyr eller kjerring. 2
Okapi Skrevet 10. juli 2021 #18 Skrevet 10. juli 2021 Er det virkelig så uforståelig for de fleste av dere? Jeg vet inderlig godt hvorfor det er vanskelig for meg å treffe noen. Jeg har et nisjeutseende (liten og tynn med langt hår), er relativt nerdete, har litt vanskelige preferanser (vil helst møte en som ikke har eller vil ha barn) og saboterer også litt for meg selv ved å være litt sjenert og usikker. Sier jo seg selv at den komboen der ikke er verdens enkleste utgangspunkt. Jeg tipper de aller, aller fleste langtidssingle kan finne lignende problemegenskaper ved seg selv, og kanskje litt urimelige ønsker eller krav til partner. 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #19 Skrevet 10. juli 2021 Vinterjenta skrev (4 minutter siden): Hva om det viser seg at man ikke passer sammen seksuelt overhodet? Hva om han har liten tiss? Hva om hun er komplett initiativløs? Hva om den ene av dem kysser med froskelignende tungebevegelser? Ja… hva så? Skjønner ikke helt hvor du vil med det. Mener du man skal ligge med alle første kvelden? Ikke at det nødvendigvis er feil, da jeg traff han jeg nå har vært gift med i 20 år var det sterk tiltrekning ved første blikk og han ble med meg hjem den kvelden. Det jeg vel mener er at det bør være noe ekstra der før man involverer seg . Virker som en del tenker at hvis personen møter et antall kriterier så er det bare å kjøre på. Anonymkode: 36c23...5f7 1
Vinterjenta Skrevet 10. juli 2021 #20 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja… hva så? Skjønner ikke helt hvor du vil med det. Mener du man skal ligge med alle første kvelden? Ikke at det nødvendigvis er feil, da jeg traff han jeg nå har vært gift med i 20 år var det sterk tiltrekning ved første blikk og han ble med meg hjem den kvelden. Det jeg vel mener er at det bør være noe ekstra der før man involverer seg . Virker som en del tenker at hvis personen møter et antall kriterier så er det bare å kjøre på. Anonymkode: 36c23...5f7 Fordi det også er viktig? Det var poenget mitt. Med mindre seksuelt samvær ikke er så viktig for vedkommende, som jo kan hende. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå