Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Huseierne tilbyr gratis depositumskonto gjennom BN bank, men for å få det er man nødt til å bli kunde i BN bank. For meg ser det da ut som man også blir nødt til å ha bankkort i BN bank, som koster 275 kr i året. Noe jeg selvfølgelig har null interesse av. Blir plutselig ikke så gratis lenger. Noen som vet om man må ha bankkort? 

Endret av Traktor
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Depositumskonto skal opprettes for huseiers regning. Men det er blitt en del vanskeligere å opprette depositumskonto etter at bankavdelingene fysisk er lagt ned. Før gikk man samtidig i banken og opprettet kontoen. Nå er det knapt nok en bank å finne med funksjonæravdeling. 

Det er grenser for hva de kan få til uten at du også er kunde i diverse banker. Banken må nemlig ha ID og personalia på deg, for å nettopp kunne beskytte deg som bruker av depositumskontoen. 

Skrevet (endret)
Realverdien skrev (9 minutter siden):

Depositumskonto skal opprettes for huseiers regning. Men det er blitt en del vanskeligere å opprette depositumskonto etter at bankavdelingene fysisk er lagt ned. Før gikk man samtidig i banken og opprettet kontoen. Nå er det knapt nok en bank å finne med funksjonæravdeling. 

Det er grenser for hva de kan få til uten at du også er kunde i diverse banker. Banken må nemlig ha ID og personalia på deg, for å nettopp kunne beskytte deg som bruker av depositumskontoen. 

Goddag man økseskaft! Du svarte på alt annet enn det jeg spurte om. Jeg lurer på om man må ha bankkort i BN bank.

Endret av Traktor
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte også opprette ny «bruker» hos en annen bank for å kunne opprette depositumskonto, men dette var jo DnB. Måtte ikke bestille kort eller betale noe.

Det kan være lurt å ta en telefon til banken og høre om det er mulig å lage en bruker UTEN å måtte ha kort. Eventuelt bare opprette en sparekonto, om mulig, og så ikke bruke den. Har ikke erfaring med BN bank, desverre, men tror det løser seg!

Anonymkode: 78cc0...8f8

AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (1 time siden):

Huseierne tilbyr gratis depositumskonto gjennom BN bank, men for å få det er man nødt til å bli kunde i BN bank. For meg ser det da ut som man også blir nødt til å ha bankkort i BN bank, som koster 275 kr i året. Noe jeg selvfølgelig har null interesse av. Blir plutselig ikke så gratis lenger. Noen som vet om man må ha bankkort? 

Du må selvfølgelig bli kunde for å opprette en depositumskonto, men det er ikke noe krav om å ha bankkort i BN-bank. 

Anonymkode: 93575...204

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke trenge å ha bankkort til en depositumskonto, det er rart i utgangspunktet. Jeg har hatt vært med i flere depositumskontoer når jeg har leid, og ingen har hatt bankkort tilknyttet.

Du må spesifisere at dere ikke skal ha kort når dere oppretter.

Anonymkode: 9feac...f99

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og huseier hadde dep.konto hos sparebanken vest, siden jeg ikke var kunde der måtte jeg opprette en vanlig konto før vi opprettet depositumskontoen. Men det var også det eneste som var nødvendig, jeg trengte verken å ha penger på den vanlige kontoen eller ha bankkort til den!

Uansett hvilken bank dere oppretter kontoen i må dere være eller bli kunde begge parter! En annen huseier jeg hadde ble kunde i DnB fordi jeg var kunde der og det var den banken som hadde det nærmeste kontoret, men der også holdt med å bare være kunde.

Anonymkode: 73afc...604

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg kan ikke se inne på BN Bank sine sider at det er et krav at du må ha bankkort? Spør dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...