Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er det Noen her som har latt ungen sin få hull i øra når de er under seks år? Ulemper og fordeler? 

Dattera mi på fire år har mast siden i fjor, men jeg vet ikke helt hva jeg synes om det. Jeg fikk øredobber når jeg var tre år, og er egentlig veldig glad for det så jeg slapp å gjøre det som ungdom/voksen, fordi jeg har veldig lav smerteterskel og hadde mest sannsynlig ikke turt å gjøre det. 

finnes det noen steder i Oslo som kan hull når de er så små?

Anonymkode: 4d114...072

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt dumt hvis opplevelsen fører til at barnet blir svært engstelig for viktige medisinske prosedyrer som vaksine, blodprøve eller bedøvelse hos tannlegen.

Anonymkode: 23f5d...ca6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk hull i ørene da jeg var rundt 2år. Gikk helt fint men husker jeg mislikte da mamma måtte «poppe» de opp igjen etter jeg ikke hadde gått med øredobber en stund, det gjorde vondt et par ganger. Tok to hull til som tenåring rett ovenfor de andre, det gjorde ikke vondt, (og jeg pleier å være veldig redd sprøyter ol. ) så er jo ikke noe problem med å vente heller. 

Anonymkode: 77ff8...28a

AnonymBruker
Skrevet

Min jente tok da hun var 5 år. Da hadde vi snakket om det en stund og hun var godt forberedt. Gikk et sted der vi visste at de tok begge hulla samtidig. Gikk helt fint. Viktig å være flink til å vaske og snu på øredobben etterpå. Ikke fingre på øredobbene hele tiden, for å unngå betennelse.

Min jente, som er av det forsiktige slaget, taklet det veldig fint.

Min niese på 6 år har ikke tatt ennå. Hun er en liten dramaqueen så de gjør nok rett i å vente.

Det er du som kjenner barnet ditt best og vet hvordan hun vil reagere. Tenker at det er viktig at barnet selv vil og at det krever en del oppfølging i de neste ukene!

Anonymkode: 45c40...aaf

Skrevet

La henne mase noen år til. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun fikk når hun var 5, etter eget ønske. Fort gjort og ingen traumatisk opplevelse. Vanskeligste var å passe på at hun ikke pelte på øredobbene de første ukene.

Anonymkode: 77b1f...e23

Gjest Passpartou
Skrevet

Små barn med hull i ørene har uten unntak harry foreldre.

AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig stygt.

Anonymkode: 2ae18...659

AnonymBruker
Skrevet

Øredobber på små barn gir meg assosiasjoner til amerikanske trailer parks og white trash.

Anonymkode: f3266...d8b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Passpartou skrev (2 timer siden):

Små barn med hull i ørene har uten unntak harry foreldre.

Da er vel hele befolkningen av land som Spania og de fleste latinamerikanske land harry. 😄

Anonymkode: 8b7bc...e73

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om hun sier hun vil det selv tenker jeg at det er greit. Men forbered henne på at det kan gjøre vondt, og at man må være flink å rense de. 

Anonymkode: 6c7ee...7a6

AnonymBruker
Skrevet

Her var grensen skolealder. Og at det skulle bli gjort på et piercingstudio. 

Anonymkode: 9b77f...4c4

AnonymBruker
Skrevet

Et av mine barn fikk når hun var 8 år. Gikk betennelse i det ene hullet, hun hadde store smerter og det ble en del merjobb (ekstra rensing og betennelsedempende kremer). Angret etterpå, da jeg leste at slik betennelse i verste fall kan bli blodforgiftning. Tenker nå at barn ikke trenger å utsette for unødvendig risiko for å pynte på utseende. 

Anonymkode: ae48c...558

AnonymBruker
Skrevet

Datteren fikk hull i ørene samtidig som når hun begynte med sminke, dvs. ved ca. 9 års alder.

Anonymkode: f3266...d8b

Skrevet

Jeg var fire år når jeg fikk hull i ørene. Husker så lite av det, og synes egentlig det er greit. Har ikke turt å ta piercinger som voksen, så tenker at jeg mest sannsynlig hadde feiget ut for å ta hull i ørene óg. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her var grensen skolealder. Og at det skulle bli gjort på et piercingstudio. 

Anonymkode: 9b77f...4c4

Samme her. Min datter begynte å mase da hun var 4.år. Sa da at hun måtte vente til skolestart. Hun tok det opp igjen selv da hun begynte på skolen,  og da fikk hun lov. Vi gjorde det også på et piercingstudio. Det gikk veldig fint. Vi fikk også en oppfølgingstime etter 6 uker med i prisen:) De byttet også til andre typer øredobber etter at hevelsen hadde gått ned. 

Endret av Prelunia
Skrevet

Jeg fikk hull i ørene da jeg skulle begynne på skolen, og da hadde jeg mast lenge. Jeg har ingen dårlige minner knyttet til det, men husker så klart at det var vondt. Men husker ikke noe særlig av det ellers. Eneste er at jeg skulle ønske det var gjort i et ordentlig studio, og ikke hos frisør, fordi de er litt skjeve.

Har et vennepar med ei jente som også fikk til hun skulle begynne på skolen. Hun hadde ett hull ganske lenge 😄 Men det gjør jo ingenting, de får gjøre det når de ønsker og er klare for det. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...