Gå til innhold

Stor sjanse for å lykkes på første ivf-forsøk med innsett av 2 embryo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet om sjansen er stor? . Jeg har veldig forhåpninger om at vi skal klare å lykkes på første ivf-forsøk, men leser jo at det er en del som ikke gjør. Skal sette inn 2 embryo i august. Vet ikke hvor stor sjanse det er for tvillinger med 2 embryo? Hva skjer om jeg ikke blir gravid i denne forbindelse? Vil jeg få en større menstruasjons-blødning enn vanlig etter et ivf ? Men jeg håper stort på at et slikt forsøk skal ende i graviditet 

Anonymkode: a7514...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De setter normalt ikke inn to med mindre kvaliteten på eggene er veldig dårlig. Da det ikke øker sannsynligheten for å lykkes, men gir en viss risiko for tvillinger. 

Om du ikke blir gravid får du en bortfallsblødning, vanlig mens, ca 14 dager etter egguttak. 

Om jeg husker rett blir ca 1 av 3 gravide på første forsøk. 

Anonymkode: fc8dd...184

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker said:

De setter normalt ikke inn to med mindre kvaliteten på eggene er veldig dårlig. Da det ikke øker sannsynligheten for å lykkes, men gir en viss risiko for tvillinger. 

Om du ikke blir gravid får du en bortfallsblødning, vanlig mens, ca 14 dager etter egguttak. 

Om jeg husker rett blir ca 1 av 3 gravide på første forsøk. 

Anonymkode: fc8dd...184

Det er skummelt å håpe. Men jeg håper på at vi lykkes. Dersom 1 av 3 blir gravide på første forsøk så er jo sjansene absolutt tilstede. Men det er som sagt skummelt å drømme, og håpe for mye. Men det er håpet som gjør at jeg vil forsøke ivf :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er skummelt å håpe. Men jeg håper på at vi lykkes. Dersom 1 av 3 blir gravide på første forsøk så er jo sjansene absolutt tilstede. Men det er som sagt skummelt å drømme, og håpe for mye. Men det er håpet som gjør at jeg vil forsøke ivf :)

Vi har prøvd i nesten tre år.. ingenting galt med noen av oss. Tok ivf nå i juni, og fikk faktisk positiv test. Er bare 6 uker på vei, og såklart livredd for å miste når vi har vært prøvere så lenge. Ønsker deg all lykke ❤️

Anonymkode: 74f24...66b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk beskjed om at ved høy alder (over40)ville det være aktuelt med 2 egg. Man har jo færre sjanser så da kan en måned fra eller til bety noe.. tror sjansen er rund 40 % for kvinner under 39 og ca20 % for kvinner over 40.

legen jeg snakket med regnet at jeg trengte 3 forsøk- og anbefalte å bestille 3 strå.

Anonymkode: 362f3...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk beskjed om at ved høy alder (over40)ville det være aktuelt med 2 egg. Man har jo færre sjanser så da kan en måned fra eller til bety noe.. tror sjansen er rund 40 % for kvinner under 39 og ca20 % for kvinner over 40.

legen jeg snakket med regnet at jeg trengte 3 forsøk- og anbefalte å bestille 3 strå.

Anonymkode: 362f3...b3a

Ja, man trenger nok å basere det på at man kan kunne trenger flere forsøk for å lykkes. 

Jeg skal bruke donoregg. Legene har sagt at de gir meg 50 prosent sjanse på å lykkes med donoregg. Altså mye større enn vanlig, i og med at jeg er over 40 år.  Vi skal få satt inn to embryo / ved eggdonasjon. Men jeg frykter også tvillinger pga det. Tenker om begge embryoene fester seg. Det er jo bare det de skal gjøre, og da kan det bli to. Tvillingfødsler er jo mer risikofyllt både for barna og mor. Men uansett: jeg håper på at vi skal lykkes på første forsøk, men helst ett barn. 

13 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har prøvd i nesten tre år.. ingenting galt med noen av oss. Tok ivf nå i juni, og fikk faktisk positiv test. Er bare 6 uker på vei, og såklart livredd for å miste når vi har vært prøvere så lenge. Ønsker deg all lykke ❤️

Anonymkode: 74f24...66b

Takk!!! ❤️ . Dette gir meg håp. Ja, de har ikke funnet noe galt her heller,. Gratulerer så mye med positiv test  ❤️ Tror det er ganske vanlig å være livredd for å miste etter lang tidsprøving. Men du ble ihvertfall gravid nå, og det tyder jo positivt.  Jeg er redd for å ikke bli gravid. Men jeg håper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...