Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og kjærsten flytta i en enebolig sammen for en god tid siden som vi da leier, vi har vært sammen i 4år nå. Men forholdet går ikke helt som det skal, og vi blir ikke enige om hvem som skal bli boende og hvem som skal flytte ved evt brudd da jeg ikke vil bli værende da det har vært utroskap inn i bilde samt en del red flags. 
jeg er fortiden i nav systemet og om jeg skal bli boende er jeg avhengig av bostøtte til husleie  (leien er innfor det nav godtar) og at huseier godtar dette, jeg flyttet da til ny kommune og ble tilhørende et nytt nav kontor, må jeg flytte må jeg begynne den prosessen på nytt mtp jobb, da jeg er godt i gang som jobbsøker her.  Kjærsten er i 100% jobb men sliter en del økonomisk så han vil ikke kunne ha råd til å bo her i lengden. Vi har også en hund sammen som han ikke vil ha med seg videre så den må da være med meg,og for bikkjas del hadde det vært fint å få forsette å bo i denne eneboligen da han sliter med separasjonsangst og uler og bjeffer mye. men kjærsten mener siden han står som leietaker på kontrakten har han første pri uten noe diskusjoner. Han har satt seg helt på bakbeina ang dette. 
men jeg betaler leie og jeg betalte også depositum så jeg mener jeg har rett til å bo her. Hvem mener dere skal bli boende?
 :: han har heller ikke råd til å betalte tilbake depositum pengene mine heller noe jeg er avhengig av om jeg skal komme meg ut av dette forholdet her. 

Endret av Xx_xxo
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det letteste er nok at begge finner ny bolig. 

Anonymkode: 9a5f6...de5

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har råd å bli boende i huset aleina og betale ut hannes del av depositumet så er det jo ingen idiotisk om du må flytte når han uansett ikke greier å bli boende. 

Hjelp han å finne ny leilighet som han har råd til.  

Anonymkode: 9f5fc...1f0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Den som står som leietaker i kontrakten er den som har retten.

Anonymkode: 3e498...cb8

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som dere har surret det skikkelig til her…

Men, om det er hans navn på kontrakten har han avtale med utleier og ikke du. At du bidrar med husleie og at det er du som har betalt depositum har ingenting å si. 

Det virker uklart om noen av dere faktisk har økonomi til å bli boende. Jeg hadde funnet nytt sted å bo, hadde jeg vært deg, og husleie fremover trenger du vel ikke betale om han skylder deg for depositumet. Be han forklare hvordan han skal betale tilbake det?

Anonymkode: 01eb5...866

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kontrakten er mellom huseier og din samboer. Så det sier seg selv at du er den som må flytte. 

Anonymkode: 67bef...330

• Liker 8
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den som står som leietaker i kontrakten er den som har retten.

Anonymkode: 3e498...cb8

Jepp. Og depositumpengene kan hun skyte en lang pinn etter om han virkelig setter seg på bakbeina.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du har råd å bli boende i huset aleina og betale ut hannes del av depositumet så er det jo ingen idiotisk om du må flytte når han uansett ikke greier å bli boende. 

Hjelp han å finne ny leilighet som han har råd til.  

Anonymkode: 9f5fc...1f0

Han har ikke betalt noe som helst depositum,jeg har betalt hele depositumet 👍🏽

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Xx_xxo skrev (Akkurat nå):

Da er det egentlig rett og rimelig at han betaler det tilbake til deg, men om han sliter økonomisk hadde jeg latt han gjøre det over noen mnd.

Om det bare er hans navn på leiekontrakten så er det han som blir der. Viktig å være nøye med sånt når man skal leie, at begges navn står der. Kjedelig for din del, men han står sterkere her pga det enkle faktum.

Anonymkode: e9339...c4a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da er det egentlig rett og rimelig at han betaler det tilbake til deg, men om han sliter økonomisk hadde jeg latt han gjøre det over noen mnd.

Om det bare er hans navn på leiekontrakten så er det han som blir der. Viktig å være nøye med sånt når man skal leie, at begges navn står der. Kjedelig for din del, men han står sterkere her pga det enkle faktum.

Anonymkode: e9339...c4a

Jeg får liksom ikke flyttet vekk herifra om jeg ikke får de depositum pengene så det er litt sånn ja,og er ikke veldig enkelt å gi han tid når han har blitt sånn som han har den siste tiden.

Skrevet

Innser nå da at jeg blir å miste alt det jeg har jobbet meg opp til de siste årene og at hunden må omplasseres, litt kjipt å miste muligheten til å få en jobb fordi det har blitt som det har blitt. 

Takk for alle svar tho :) 

AnonymBruker
Skrevet
Xx_xxo skrev (20 minutter siden):

Det var dessverre veldig dumt av deg

Anonymkode: d7ea7...36d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må flytte og så mp du få deg en jobb, ikke belage deg på at NAV skal redde ræva di.

Anonymkode: 8d043...131

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Xx_xxo skrev (24 minutter siden):

Innser nå da at jeg blir å miste alt det jeg har jobbet meg opp til de siste årene og at hunden må omplasseres, litt kjipt å miste muligheten til å få en jobb fordi det har blitt som det har blitt. 

Takk for alle svar tho :) 

Til neste gang: spleis på depositumet og sørg for at begge navnene står på kontrakten. Hvorfor må bikkja omplasseres? Den vender seg jo til et nytt hjem (dit du flytter).

Anonymkode: 0826a...fd8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Til neste gang: spleis på depositumet og sørg for at begge navnene står på kontrakten. Hvorfor må bikkja omplasseres? Den vender seg jo til et nytt hjem (dit du flytter).

Anonymkode: 0826a...fd8

Fordi han ikke takler å være alene hjemme,han uler fra vi drar til vi kommer hjem,og om det blir kjellerleilighet på meg kommer dette ikke til å gå da vi har prøvd det før,da han har så separasjonsangst

AnonymBruker
Skrevet

Veldig lei situasjon for deg, hvor du har trekt de korteste stråene. Lær av det til neste gang det blir aktuelt!

Hvordan er forholdet ditt til huseier? Hvilken form er depositumet? Står det på depositumskonto i din ex sitt navn?

kan du bevise det er du som har betalt det, eller lage en skriftlig nedbetalingsplan med exen din? Har dere bodd der lenge nok til at utleier kan si opp exen din, og lage ny avtale med deg? 

Anonymkode: 26d8d...77c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Xx_xxo skrev (5 minutter siden):

Fordi han ikke takler å være alene hjemme,han uler fra vi drar til vi kommer hjem,og om det blir kjellerleilighet på meg kommer dette ikke til å gå da vi har prøvd det før,da han har så separasjonsangst

Det er lov å trene på det😉

Anonymkode: e30f7...b1b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er det du som har betalt depositumet så er det du som skal ha det tilbake. Samboeren skal ikke ha en krone.

Anonymkode: d857e...f7f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er lov å trene på det😉

Anonymkode: e30f7...b1b

Har trent på det i 3år nå, men får ikke noe endring dessverre 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Veldig lei situasjon for deg, hvor du har trekt de korteste stråene. Lær av det til neste gang det blir aktuelt!

Hvordan er forholdet ditt til huseier? Hvilken form er depositumet? Står det på depositumskonto i din ex sitt navn?

kan du bevise det er du som har betalt det, eller lage en skriftlig nedbetalingsplan med exen din? Har dere bodd der lenge nok til at utleier kan si opp exen din, og lage ny avtale med deg? 

Anonymkode: 26d8d...77c

Vi har ikke bodd her særlig lenge men forholdet mitt til huseier er ganske bra vil jeg si. Depositumet står på en konto huseier har ordnet via husbanken, så er vel huseier sitt navn det står på, jeg er litt usikker på akkurat det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...