AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 Er det noe du har sansen for? Anonymkode: f5277...26e 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Har ikke inngående kunnskap, men dette med en åndelig og materalistisk verden tror jeg på. Så grunnlaget er noe som fenger og jeg ønsker å lære mer. Anonymkode: aa434...6a2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 Nei, jeg er grunnleggende uenig. Anonymkode: 6fa1c...d21
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, jeg er grunnleggende uenig. Anonymkode: 6fa1c...d21 Hva er du uenig i? Anonymkode: aa434...6a2
indigob Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 Jeg var veldig for Steinerskolen og steiner pedagogikken. Jeg ønsket og at mine barn skulle gå på en skole som handlet om åndelig vekst. Jeg er slev en spirituell person. Dessverre ble jeg skuffet over steiner skolen og det er ikke noe jeg vil anbefale noen.
K.B. Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 (endret) Premissene Steinerskolen bygger på; antroposofi og Rudolf Steiners lære er fra en tid der pseudovitenskap og vitenskap fortsatt ikke var skilt fra hverandre slik som i dag. Ideene om sjel, med en liten dæsj av eugenikk, kristendom og annen overtro er prinsippene Steinerskolen bygger på den dag i dag. Det er en konstant kamp å dra steinerskolen vekk fra sin egen kult bakgrunn og inn i en godkjent læreplan. Etter som Steinerskolen har vokst, så har selvfølgelig die hard antroposofene blitt vannet ut, men den harde kjernen i de fleste Steinerskoler og barnehager er fortsatt de som er hellig overbevist om Steiners påstander. Jeg har selv opplevd Steinerskolen og er ikke i tvil om at deres lære gjør mer skade en godt. Om du spør meg om det er gode ideer innen læreplanen i Steinerskolen, så er mitt svar et klart JA. Det å gi elevene innsikt i andre fag en matte, Norsk, Engelsk, gym, naturfag og samfunnsfag er fantastisk. Vi hadde undervisning i maling og tegning, søm, sløyd, bokbinderi, teater, lærarbeid og mange andre interessante håndverksfag. Problemet er at alle de fantastiske opplevelsene blir satt i skyggen av inkompetansen i mange av de viktige fagene (de fagene som gir deg karakterer du trenger senere i utdanningen din) Av grunnfagene, så var det kun Norsk som hadde noen form for struktur og kvalitetskontroll. Jeg kunne sagt mye mer om tingene som naturlig følger med som homøopati, kristensamfunnet, lærere som absolutt ikke er skikket til yrket og ikke minst de sektlignende elementene ved Steinersamfunnet. Endret 13. juli 2021 av K.B. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #8 Skrevet 22. juli 2021 Tenker den er helt fint jeg Anonymkode: 7d8a6...c2d
Gliffy Skrevet 22. juli 2021 #9 Skrevet 22. juli 2021 Det er jo bare basert på det en person satt og fant på, helt uten forskning eller vitenskapelig belegg. Rudolf Steiner skrev tusenvis av bøker om alt mulig, han satt dagen lang og dikta opp ting. Så det har jeg ikke spesielt stor tiltro til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå