Gå til innhold

Har de fortsatt plastsugerør og engangsservise i plast i Sverige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om de fortsatt har engangsstash i Sverige, og isåfall om det er ulovlig å "smugle" det inn?

Anonymkode: 4c3f0...e63

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er et felleseuropeisk forbud. Så i Sverige er det antagelig ikke å få tak i mer heller. Jeg ville heller ha kjøpt dette via Amazon om det er veldig viktig. 

• Liker 3
Skrevet

Finnes vel rester her og der. Men venn deg til det nye, det er en liten bit på veien av et forsøk på å redde verden. 

• Liker 9
Skrevet
Tvist skrev (5 minutter siden):

Finnes vel rester her og der. Men venn deg til det nye, det er en liten bit på veien av et forsøk på å redde verden. 

Halleluja! 

AnonymBruker
Skrevet

Fåes kjøpt billig på ebay, amazon o.l. 

Anonymkode: 18273...f24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De nye engansbestikkene er jo dritekle. Man kjenner flisene.

Anonymkode: 8ac56...15f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De nye engansbestikkene er jo dritekle. Man kjenner flisene.

Anonymkode: 8ac56...15f

Ja, dessuten kan de ikke vaskes og brukes på nytt, der plastbestikket gjerne kan vaskes et par ganger.

Jeg pleier å lage porsjoner med mat som fryses på engangstallerken av plast, sammen med engangsbestikk. Eventuelt slike svarte plastbakker med 2-3 "rom" for forskjellig tilbehør, som kommer i "Mors hjemmelagde" rettene. Så kan dette lett tas med og varmes i mikrobølgeovn

Sålenge det er "nok i orden" og det passer seg å ta det med tilbake hjem så kan det gjenbrukes et par ganger. Ellers kastes det hvis det blir for upraktisk å ta med eller slitent. Med papp og tre kan dette glemmes.

Regelen er helt idiotisk. Hvor mye dette forsøpler, er ikke avhengig av hva det er laget av, men hvordan det brukes og hvordan det resirkuleres i kommunen eller landet man bor i. Å forby det i hele europa er derfor meningsløst. Virker symbolsk, og ikke som et reelt grep for kloden.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2021 den 18.15):

Ja, dessuten kan de ikke vaskes og brukes på nytt, der plastbestikket gjerne kan vaskes et par ganger.

Jeg pleier å lage porsjoner med mat som fryses på engangstallerken av plast, sammen med engangsbestikk. Eventuelt slike svarte plastbakker med 2-3 "rom" for forskjellig tilbehør, som kommer i "Mors hjemmelagde" rettene. Så kan dette lett tas med og varmes i mikrobølgeovn

Sålenge det er "nok i orden" og det passer seg å ta det med tilbake hjem så kan det gjenbrukes et par ganger. Ellers kastes det hvis det blir for upraktisk å ta med eller slitent. Med papp og tre kan dette glemmes.

Regelen er helt idiotisk. Hvor mye dette forsøpler, er ikke avhengig av hva det er laget av, men hvordan det brukes og hvordan det resirkuleres i kommunen eller landet man bor i. Å forby det i hele europa er derfor meningsløst. Virker symbolsk, og ikke som et reelt grep for kloden.

Da er det jo bare å bruke lignende løsningenr av silikon, så slipper du både engangs og plasten. 😊

Anonymkode: b8922...3ba

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det mest idiotiske er jo at de dere ekle McDonald’s sugerør av papir ikke kan gjenvinnes - mens plastsugerørene kan det. Verste sugerørene ever.

Anonymkode: 03ecf...b66

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig så vanskelig å pakke med seg eget bestikk og sugerør? 

Anonymkode: cf204...9ab

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes gjenbrukbare metallsugerør, ta med det + eget bestikk så slipper du å bli sur over å måtte gjøre noe for miljøet. 

Anonymkode: b5d64...d1e

• Liker 2
Skrevet

Har heldigvis hamstret inn for flere år fremover 😊 Skulle jeg komme over mer, så skal jeg kjøpe det også 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg har holdt noen titalls barnebursdager og vært på festivaler og camping og ser ikke lenger behovet for dette. Det finnes lett andre løsninger. Jeg ba feks barna om å ta med egne drikkeflasker når vi skulke på stranda. Det er en god vane å ha med seg vannflaske.

Det er en vanesak!

Endret av MapleSirup
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skal aldri kjøpe soft-is i beger nå mer i sommer, den treskjeen som fulgte med var ekkel. Kjentes ut som tunga satt fast i den og fikk flis. Ble som en sånn spatel legen bruker for å se ned i halsen, og det fremkaller brekninger.

Anonymkode: 20759...9a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er å få kjøpt kun om det ikke er utsolgt. Og det begynner vel å minke på hva de har igjen her i Sverige også. Det blir ikke fylt om de er tomme på lagret.

Anonymkode: 1e810...637

AnonymBruker
Skrevet

Tupperware! 😁

De har plastskjeer som det går an å ta med på tur og ta med hjem igjen. Tallerkner og kopper og det du måtte ønske... er dog litt usikker på om de har gafler og kniver. 

Anonymkode: 47cdf...25b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finner masse på Wish og Alibaba, fri frakt har dem også. Anbefales 👍

Anonymkode: a898a...881

AnonymBruker
Skrevet

Forstår virkelig ikke at det ikke går an å finne noe bedre enn papirsugerøret som de bruker på McDonalds, og treskjeene... Ugh.. Har faktisk sluttet å spise det ute om jeg ikke kan ta det med hjem og bruke metallsugerør. Er det noen papirsugerør funker for, egentlig??

Anonymkode: 7e636...b3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ugh.. Har faktisk sluttet å spise det ute om jeg ikke kan ta det med hjem og bruke metallsugerør. 

Anonymkode: 7e636...b3a

... Du vet du kan... ta med deg metallsugerør..... til der du spiser? 

Anonymkode: cf204...9ab

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid en teskje i veska fordi jeg spiser Yoghurt til lunsj.

Det er hva du gjør det til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...