AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 Kjørte til italia i slutten av juli 2018. Fikk idag en bompengeregning på ca 400 kr. Over halvparten var inkassogebyr. Har ikke fått noe regning før dette. Husker den aktuelle hendelsen. Vi hadde kun kjørt en liten stund på motorveien, jeg hadde kastet den billetten man får ved påkjøring på motorveien som skulle stemples på slutten når man kjører av motorveien (visste ikke systemet på det tidspunktet). Så da vi kommer til bomringautomaten kommer vi ikke gjennom og trykker på hjelpknappen. Personen skjønte ikke engelsk og bare printet ut Max sats av det man kunne kjøre på den veien. Nektet selvfølgelig å betale det. Så idag kom regning. Verste er at bilen er solgt for 2 år siden og det er ny eier som har fått kravet. Vurderer å bare betale, men det er jo samtidig feil. brevet var på litt dårlig norsk. Firmaet heter nivi spa Anonymkode: ab1a2...906
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 Hvorfor mener du det er feil å betale for seg? Anonymkode: 110f5...d2a 9
Miah Skrevet 9. juli 2021 #3 Skrevet 9. juli 2021 Det er ikke feil? Om du kastet eller mistet billetten så må du betale maks sats. Jeg måtte det samme i USA da jeg ikke fant billetten. Jeg hadde betalt de 400 kronene, uten tvil! 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #4 Skrevet 9. juli 2021 Fikk du ikke nok svar her: Fått inkasso 3 år etter bilturen vår i Italia - Forbruker, jus og økonomi - Kvinneguiden Forum Anonymkode: 4fac0...86b 13
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #5 Skrevet 9. juli 2021 Du gjorde en tabbe, tabber er dyrt. Dette er jo ikke noe å lure på. Hvis du ikke betaler de 400 nå så blir det enda dyrere. Anonymkode: eb27d...2bd 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #6 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fikk du ikke nok svar her: Fått inkasso 3 år etter bilturen vår i Italia - Forbruker, jus og økonomi - Kvinneguiden Forum Anonymkode: 4fac0...86b Tror du det er min tråd? Nei Anonymkode: ab1a2...906 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #7 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tror du det er min tråd? Nei Anonymkode: ab1a2...906 Tror de har funnet ut av hvordan de skal kreve inn penger fra nordmenn og begynt med det for å få igjen inntekt som dem sårt trenger nå. Anonymkode: 0b621...6c3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #8 Skrevet 9. juli 2021 Mafiavirksomhet på høyt nivå! Anonymkode: e7abc...cf4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #9 Skrevet 10. juli 2021 Hadde bare betalt. Er så lite penger at jeg ikke hadde giddet å forholde meg til det videre på noen som helst måte. Like greit å slippe nye, overraskende krav i postkassen. Eller usikkerheten ved om det er registrert neste gang jeg er i Italia. Anonymkode: f180c...dcb 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #10 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tror du det er min tråd? Nei Anonymkode: ab1a2...906 Selvfølgelig er det din tråd! Hvor mange identiske tilfeller tror du det er? Og hvor stor er sjansen for at flere skal lage en tråd om det på Kvinneguiden? Betal og bli ferdig med saken! Anonymkode: 95926...746 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #11 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig er det din tråd! Hvor mange identiske tilfeller tror du det er? Og hvor stor er sjansen for at flere skal lage en tråd om det på Kvinneguiden? Betal og bli ferdig med saken! Anonymkode: 95926...746 Er du dum? Hvordan kan du si at de er identiske? Leste den når den ble postet her og det er ingen likheter bortsett fra at det er samme firma som driver inn pengene? Herregud.. Anonymkode: ab1a2...906 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #12 Skrevet 10. juli 2021 Ts du vet at Norge har utleveringsavtale med Italia ? Ikke lenge siden Krekar ble transport til Italia.. Vil du være den neste ? Det kommer til å skje om du ikke betaler , Italia ser alvorlig på kriminalitet og tøyser ikke rundt Hils Krekar a.. si at han ikke er savnet. Anonymkode: 51e13...b23 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #13 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kjørte til italia i slutten av juli 2018. Fikk idag en bompengeregning på ca 400 kr. Over halvparten var inkassogebyr. Har ikke fått noe regning før dette. Husker den aktuelle hendelsen. Vi hadde kun kjørt en liten stund på motorveien, jeg hadde kastet den billetten man får ved påkjøring på motorveien som skulle stemples på slutten når man kjører av motorveien (visste ikke systemet på det tidspunktet). Så da vi kommer til bomringautomaten kommer vi ikke gjennom og trykker på hjelpknappen. Personen skjønte ikke engelsk og bare printet ut Max sats av det man kunne kjøre på den veien. Nektet selvfølgelig å betale det. Så idag kom regning. Verste er at bilen er solgt for 2 år siden og det er ny eier som har fått kravet. Vurderer å bare betale, men det er jo samtidig feil. brevet var på litt dårlig norsk. Firmaet heter nivi spa Anonymkode: ab1a2...906 Denne skjønner ikke jeg. Hvorfor sier du at dere selvfølgelig ikke ville betale? Det kan da ikke ha vært så veldig mange euro det var snakk om. Dere gjorde en feil. Deretter nekter dere å betale. Er det en selvfølge for dere å ikke gjøre opp for seg? Betal og bli ferdig med det. Anonymkode: 40523...eb7 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #14 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ts du vet at Norge har utleveringsavtale med Italia ? Ikke lenge siden Krekar ble transport til Italia.. Vil du være den neste ? Det kommer til å skje om du ikke betaler , Italia ser alvorlig på kriminalitet og tøyser ikke rundt Hils Krekar a.. si at han ikke er savnet. Anonymkode: 51e13...b23 Pga en bot? 😂 Anonymkode: 7ad69...104 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #15 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kjørte til italia i slutten av juli 2018. Fikk idag en bompengeregning på ca 400 kr. Over halvparten var inkassogebyr. Har ikke fått noe regning før dette. Husker den aktuelle hendelsen. Vi hadde kun kjørt en liten stund på motorveien, jeg hadde kastet den billetten man får ved påkjøring på motorveien som skulle stemples på slutten når man kjører av motorveien (visste ikke systemet på det tidspunktet). Så da vi kommer til bomringautomaten kommer vi ikke gjennom og trykker på hjelpknappen. Personen skjønte ikke engelsk og bare printet ut Max sats av det man kunne kjøre på den veien. Nektet selvfølgelig å betale det. Så idag kom regning. Verste er at bilen er solgt for 2 år siden og det er ny eier som har fått kravet. Vurderer å bare betale, men det er jo samtidig feil. brevet var på litt dårlig norsk. Firmaet heter nivi spa Anonymkode: ab1a2...906 Dette er standard om du mister billetten, skjønner ikke hvorfor du nektet å betale. Anonymkode: 7ad69...104 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #16 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så da vi kommer til bomringautomaten kommer vi ikke gjennom og trykker på hjelpknappen. Personen skjønte ikke engelsk og bare printet ut Max sats av det man kunne kjøre på den veien. Nektet selvfølgelig å betale det. Så idag kom regning. Verste er at bilen er solgt for 2 år siden og det er ny eier som har fått kravet. Vurderer å bare betale, men det er jo samtidig feil. brevet var på litt dårlig norsk. Firmaet heter nivi spa Anonymkode: ab1a2...906 Så først denne nå. Snakk om fullstendig mangel på å sette seg inn i ting, og mangle grunnleggende forståelse, når man er gjest i andre land. Selvfølgelig forstår man at man må betale maks sats når man ikke kan dokumentere hvor langt man har kjørt på veien. Betal de 400, og vær flau for hvordan du oppførte deg mot personen som forsøkte å hjelpe deg. Anonymkode: f180c...dcb 8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #17 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kjørte til italia i slutten av juli 2018. Fikk idag en bompengeregning på ca 400 kr. Over halvparten var inkassogebyr. Har ikke fått noe regning før dette. Husker den aktuelle hendelsen. Vi hadde kun kjørt en liten stund på motorveien, jeg hadde kastet den billetten man får ved påkjøring på motorveien som skulle stemples på slutten når man kjører av motorveien (visste ikke systemet på det tidspunktet). Så da vi kommer til bomringautomaten kommer vi ikke gjennom og trykker på hjelpknappen. Personen skjønte ikke engelsk og bare printet ut Max sats av det man kunne kjøre på den veien. Nektet selvfølgelig å betale det. Så idag kom regning. Verste er at bilen er solgt for 2 år siden og det er ny eier som har fått kravet. Vurderer å bare betale, men det er jo samtidig feil. brevet var på litt dårlig norsk. Firmaet heter nivi spa Anonymkode: ab1a2...906 Det stemmer vel ikke at du fikk regning først nå, du har tråden fra 18.juni . HVorfor mener du det er feil å betale? Fått inkasso 3 år etter bilturen vår i Italia Anonymkode: 809ea...d50
klondrik Skrevet 10. juli 2021 #18 Skrevet 10. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Så da vi kommer til bomringautomaten kommer vi ikke gjennom og trykker på hjelpknappen. Personen skjønte ikke engelsk og bare printet ut Max sats av det man kunne kjøre på den veien. Nektet selvfølgelig å betale det Du er i et annet land hvor du ikke har kjennskap til reglene, du velger så å kaste kvitteringen ved en feiltagelse, deretter nekter du å betale maks sats fra en Italiener det er kav umulig å kommunisere med. Hvor smålig er det mulig å bli når du nå "vurderer" å betale en faktura som du egentlig skulle betalt for tre år siden? Du kan være glad dette ikke har kostet deg mer. Endret 10. juli 2021 av klondrik 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #19 Skrevet 10. juli 2021 Selvsagt betaler du, det er jo ikke noe som er feil. Den opprinnelige regningen var den du nektet å betale på motorveien. Du tabbet deg ut, og nektet så å betale? Det hjelper ikke at du «ikke skjønte systemet», det er ditt ansvar å finne ut hva som gjelder, og gjør du feil, får du betale. Det hadde vært rimelig spesielt hvis man kunne unndra seg alle gjeldende regler og bestemmelser og lover som turist i et annet land. Anonymkode: b9832...618 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #20 Skrevet 10. juli 2021 Du skal selvfølgelig betale for deg, utrolig råttent gjort hvis du lar den nye eieren av bilen få problemer p.g.a småpenger. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ts du vet at Norge har utleveringsavtale med Italia ? Ikke lenge siden Krekar ble transport til Italia.. Vil du være den neste ? Det kommer til å skje om du ikke betaler , Italia ser alvorlig på kriminalitet og tøyser ikke rundt Hils Krekar a.. si at han ikke er savnet. Anonymkode: 51e13...b23 Nei norske myndigheter utleverer ikke norske statsborgere til andre land, Krekar var ikke norsk statsborger så det er noe helt annet. Anonymkode: 5dec3...983 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå