Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er argumentene mot og for kremering og blir begravd i kiste. Jeg er så usikker på dette. 

Jeg tenker alltid på hvilken måte som er minst ukomfortabel om jeg skulle våkne. Hverken å brennes eller bli kvalt er særlig fristende. Jeg skjønner at jeg er død, men det er det lille "tenk om at hvis om dersom atter". 

Hva skjer egentlig om man blir begravd? Er det sånn at mark og insekter spiser deg opp. Og når begynner det i så fall? Tar vel litt tid før de er igjennom kisten? 

Anonymkode: 3c69b...1d1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir man begravet, så råtner kroppen. Jeg vet ikke hvor fort insekter kommer seg inn i kista, men gjetter på at det skjer ganske kjapt. Jeg ville foretrukket kremasjon, det skjer vel ganske raskt. Og jeg tror ikke det er noen sjanse for at man våkner. 

Anonymkode: 3e195...2d2

• Liker 1
Skrevet

Blir mye styr med kister og slikt, kremerer man så får man 4 per grav.  Har en eldre slektning som gnåler om at nå har vi fylt opp halve kirkegården så nå må resten kremeres sånn at vi som eventuelt er igjen slipper å styre med alle gravene. :ler:

Jeg har alltid vært tilhenger av kremasjon, liker ikke tanken på at jeg skal ligge i en kiste og bli et festmåltid for allslags ekle småkryp. Men jeg driter i det når jeg er død for da eksisterer jeg jo ikke lenger, som jeg vet om. :P Så hvis barnet mitt finner ut at han ikke er komfortabel med å brenne meg så kan han begrave meg, det spiller ingen rolle for meg på det tidspunktet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at det med at man blir spist opp av mark i en grav er en myte. Man blir heller nedbrutt av sine egne bakterier (er kanskje ikke så mye bedre da…) Noe annet er selvsagt om en død person ligger ute i naturen. Da blir det noe annet ja

Anonymkode: 42a6f...5d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å gå til f.eks en grav der avdøde er begravelagt er helt noe annet enn å besøke en grav der avdøde er kremmert. For meg er det ingen å besøke ved en som er kremmert, det er bare tomt. 

Anonymkode: 0a1ab...f53

• Liker 1
Skrevet
On 7/9/2021 at 11:12 PM, AnonymBruker said:

Har hørt at det med at man blir spist opp av mark i en grav er en myte. Man blir heller nedbrutt av sine egne bakterier (er kanskje ikke så mye bedre da…) Noe annet er selvsagt om en død person ligger ute i naturen. Da blir det noe annet ja

Anonymkode: 42a6f...5d7

En blir nedbrutt av hvite mark.

Gjest Maxwell
Skrevet

What ever.. Er man dø så er man dø. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja takk, begge deler.

Kremasjon først, så tømme asken i en kiste og kjøre vanlig begravelse på asken.

Anonymkode: 716c5...9cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...