AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 To ganger 1x1cm dype hakk i benkeplate som var ny for ca seks mnd siden. Vanlig slitasje eller må jeg erstatte det? Den er ripete i tillegg, typ sånn at jeg har skjært utenfor fjølen med kniv. Platetopp ny for ca seks mnd siden. Hver «plate» har sånne runde «svimerker(?)» etter kjeler/stekepanner. Ikke mulig å vaske vekk. Vanlig bruksslitasje eller erstatning? skraper i vinduskarmer og på lister rundt vinduer, samt på utvendig hjørnevegger. Kattene mine har ripet opp en del.. regner med jeg bør sparkle og male alt? Hva med hakk i vegg? Er noen større hakk i veggen på det ene rommet. Kan de kreve at jeg må sparkle og male veggen? Anonymkode: d8c64...4b2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 Det er ikke normal slitasje dette, men sløvt av deg. Anonymkode: b1e18...923 16
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #3 Skrevet 9. juli 2021 Jeg er enormt forsiktig med de leilighetene jeg leier, så jeg ville ikke ha gjort sånt som dette her i det hele tatt. Men, det høres ut som om utleieren er veldig generøs siden du har fått lov til å ha katt, vanligvis ville de ha bannlyst dyrehold siden de lett kan skade parkett, dører med å klore, osv. Anonymkode: 6d227...f27
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #4 Skrevet 9. juli 2021 Hvordan klarer man alt dette, lurer jeg på? Jeg har bodd i samme hus i 13 år og har ingen av disse problemene, i tillegg hadde ikke kjøkkenet som var fra 1973 slik slitasje heller. Det eneste som går på normal slitasje vil jeg si er koketoppen, med mindre det ser helt jævlig ut. Min koketopp er to år nå og ser nesten helt ny ut. Anonymkode: ef60a...00a 9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #5 Skrevet 9. juli 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Platetopp ny for ca seks mnd siden. Hver «plate» har sånne runde «svimerker(?)» etter kjeler/stekepanner. Ikke mulig å vaske vekk. Vanlig bruksslitasje eller erstatning? Anonymkode: d8c64...4b2 Dette kan du vaske vekk, men det trengs Jif skurekrem og en viss iherdighet. Anonymkode: 95233...5c9 1
fjærestein Skrevet 9. juli 2021 #6 Skrevet 9. juli 2021 (endret) slettet. Endret 9. juli 2021 av fjærestein Var visst ikke i humør til å diskutere ;)
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #7 Skrevet 9. juli 2021 1 minutt siden, fjærestein said: Er utleier. Dette er ikke normal slitasje. Enig. Hilsen leietaker. Anonymkode: 49a6f...931 2
fjærestein Skrevet 9. juli 2021 #8 Skrevet 9. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig. Hilsen leietaker. Anonymkode: 49a6f...931 Takk Endret 9. juli 2021 av fjærestein
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #9 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er enormt forsiktig med de leilighetene jeg leier, så jeg ville ikke ha gjort sånt som dette her i det hele tatt. Men, det høres ut som om utleieren er veldig generøs siden du har fått lov til å ha katt, vanligvis ville de ha bannlyst dyrehold siden de lett kan skade parkett, dører med å klore, osv. Anonymkode: 6d227...f27 Ja, de var veldig generøse! Men jeg ser at jeg gjerne ikke har tatt vare på leiligheten slik jeg burde ha gjort.. TS Anonymkode: d8c64...4b2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #10 Skrevet 9. juli 2021 Det er ikke vanlig slitasje det der nei! Anonymkode: d0ee7...d71 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #11 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette kan du vaske vekk, men det trengs Jif skurekrem og en viss iherdighet. Anonymkode: 95233...5c9 Takk for tips Anonymkode: d8c64...4b2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #12 Skrevet 9. juli 2021 Ikke vanlig bruksslitasje, det er sånn det blir når folk ikke bryr seg om andres eiendeler eller renhold etter matlagning. Anonymkode: ea3b1...02c 6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #13 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette kan du vaske vekk, men det trengs Jif skurekrem og en viss iherdighet. Anonymkode: 95233...5c9 Eller en glasskrape. Anonymkode: afec2...3a3 5
Obscura Skrevet 9. juli 2021 #14 Skrevet 9. juli 2021 Kommer litt an på for om platetoppen er kjøpt på IKEA fks så kan det se sånn ut etter kort tid med vanlig bruk. Jeg bruker min på en helt normal måte, og vasker den jevnlig men det har allikevel kommet svimerker rundt alle platene og slitasjer fra der panna og kjelene treffer plata når de settes på. IKEA er billig og ok kvalitet, men holdbarheten er ikke mye å skryte av! Tenker da spesielt på det kosemtiske, for platetoppen fungerer jo enda.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #15 Skrevet 9. juli 2021 Bruk magisk svamp og zalo eller skurekrem på komfyren. Jeg bruker det på min, trenger ikke gjøres iherdig en gang, ser ut som nye. Anonymkode: eda9d...01d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #16 Skrevet 9. juli 2021 Lykke til med å få leid i fremtiden Anonymkode: b9eac...7e0 2
altflyter Skrevet 9. juli 2021 #17 Skrevet 9. juli 2021 Å skjære ned i benkeplaten med en kniv fordi man «bommer» på skjærefjølen? Hvordan er det mulig? Ingenting av det du beskriver er normal slitasje. Jeg ville ikke regnet med å få tilbake depositumet for å si det sånn. 6
Narad Skrevet 9. juli 2021 #18 Skrevet 9. juli 2021 Hvordan i alle dager har du klart å få hakk i veggen? Ingenting av det du skriver virker som normal slitasje, her må du fikse eller punge ut. Og om du ikke fikser det, så kan andre ansvarlige katteiere takke deg for at enda ett sted ikke vil godta katter etter ditt opphold der... I tillegg bør du tenke over hvordan du behandler stedene du bor, hva har gjort at du har gjort så mye skade på ganske så kort tid. Ødelagt en benk på bare 6 mnd? Og evt en platetopp om du ikke klarer å fikse den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå