AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 Alle har vi engang vært ferske i trafikken og husker gleden av å kunne kjøre fritt alene. Så dette er ikke for å forhåndsdømme noen. Jeg er vel bare veldig hønemor og overbeskyttende av meg. Ei venninne av meg skal passe sønnen min og har bare hatt lappen i noen dager. Hun strøk på første oppkjøring hun hadde i vinter. På mandag klarte hun det 👏🏻Hun vil ta sønnen min med på kjøretur og ja, jeg er litt skeptisk. Han prater en god del og vil gjerne at man ser både hit og dit mens man kjører. Litt distraherende. Alle kan havne i ulykker, fersk sjåfør eller erfaren sjåfør og man vet jo ikke hva man møter på vegen. Har vært fersk sjåfør jeg også, men blir jo litt annerledes når man selv kjører med barnet. Hva hadde dere gjort? Sendt barnet med henne på tur eller ikke? . Anonymkode: 520e5...265
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 Ikke om dem ferske sjåføren var ung og av hankjønn, men ellers hadde jeg ikke hatt noe problem med det. En fersk kvinnelig sjåfør kjører statistisk sett trolig tryggere enn de fleste menn. Anonymkode: e6a3c...1f2 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #3 Skrevet 10. juli 2021 Statsistik sett har du ingenting å frykte. Når man snakker om ferske sjåfører som stadig havner i ulykker er det snakk om unge menn. Og de fleste av de kræsjer og dreper sine passasjerer i perioden mellom 0-750 dager etter å ha fått lappen. Din venninne er kvinne så sjansen for at noe skjer er forsvinnende liten. Anonymkode: fd03a...ffc 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #4 Skrevet 10. juli 2021 Jeg hadde kanskje snakket litt med sønnen din om hva det vil si å kjøre bil. Han må faktisk lære seg å godta at i bilen, der må sjåføren konsentrere seg om veien, og ikke om han. Anonymkode: a330b...1b4 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 Det hadde jeg ikke hatt problemer med Anonymkode: a7b6a...e41
Eignarf Skrevet 17. juli 2021 #6 Skrevet 17. juli 2021 Sitt på med henne selv da, og se hvordan hun kjører. Hun er jo ute i trafikken når du selv kjører også (kanskje). Og mange andre nyoppkjørte er ute i trafikken når du selv kjører, og selv om du selv kjører perfekt, kan det skje noe pga noen andre. Det er jo relativt strengt i Norge, så man får jo ofte ikke førerkortet før man er kvalifisert.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #7 Skrevet 17. juli 2021 Ja, du er hønemor. La dem dra på tur, og minn sønnen din på at hun er ny sjåfør og ikke kan skravle hele tida, bare. Anonymkode: 5f4f7...d64 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #8 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 10.7.2021 den 16.33): Statsistik sett har du ingenting å frykte. Når man snakker om ferske sjåfører som stadig havner i ulykker er det snakk om unge menn. Og de fleste av de kræsjer og dreper sine passasjerer i perioden mellom 0-750 dager etter å ha fått lappen. Din venninne er kvinne så sjansen for at noe skjer er forsvinnende liten. Anonymkode: fd03a...ffc Er ganske irrelevant å se på statistikk når dette er snakk om et enkelttilfelle og at ts kjenner denne kvinnen. Statistikk viser det generelle, og er ganske brukbart når det er snakk om en stor gruppe menn eller kvinner. Da vil som sagt kvinner generelt kjøre penere. Men i dette tilfellet kjenner ts vedkommende som skal kjøre, og selv om det er en kvinne, tror jeg at ts sin vurdering av sikkerheten er bedre enn hva statistikken tilsier. Statistikken tar ikke hensyn til enkeltmennesker, men en stor gruppe. Anonymkode: 9f8e5...ebd 1
Gjest Alterego666 Skrevet 21. juli 2021 #9 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 10.7.2021 den 16.33): Og de fleste av de kræsjer og dreper sine passasjerer i perioden mellom 0-750 dager etter å ha fått lappen. Det er nesten ingen som dreper passasjerene sine. Det dør nesten ingen mennesker i trafikken.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #10 Skrevet 21. juli 2021 TS, har du sittet på venninnen din etter oppkjøring, i så fall, hvordan opplevde du kjøremåten hennes? Er hun forsiktig og leser trafikkbildet godt, eller er hun mer hard på pedalen og tar store sjanser? Hvor mye erfaring har hun bak rattet (har hun øvelseskjørt mye f.eks?) Er venninnen din akkurat fylt 18 eller er hun godt oppi tjueårene? Personlig hadde jeg ikke vært komfortabel med å la mitt barn kjøre tur med noen som akkurat har blitt sluppet på veien alene, uten særlig mye erfaring - uten selv ha sittet på henne selv, først. Anonymkode: 1b0cc...8eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå