AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 Hei! Dette er egentlig litt latterlig, men samtidig noe jeg tenker litt på. Jeg har en datter på fire år, hun er ganske ærlig av seg og flott er det. Jeg sliter veldig med dårlig selvtillit, så denne traff litt. Jeg satt og tullet med lillebror og jeg lo og han lo. Plutselig sier fireåringen "mamma, når du smiler sånn så ligner du litt på en heks", med et lite smil om munnen. Jeg svarte bare "åja, synes du det, en snill heks kanskje? " i mangel på bedre ord. Jeg ble jo litt satt ut, og egentlig litt lei meg, men jeg sa jo ikke det. Jeg skjønner jo at hun synes det, men det gjorde litt vondt tbh, selvom hun slett ikke mente noe vondt med det. Vi voksne har jo våre tanker og bagasje, selvom vi opptrer ordentlig foran de små. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Hvordan reagerer folk når barna sier ting du synes er vanskelig? Anonymkode: e85b1...0ff 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 Digger hun hekser? I såfall var det en kompliment 😉 Anonymkode: 235d4...222 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #3 Skrevet 9. juli 2021 Hvorfor tok du deg nr av det? Hvilken type heks er det du tenker at hun tenker på? De fleste hekser i moderne filmer er sexy og pene... Anonymkode: 71956...d7b 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #4 Skrevet 9. juli 2021 Unger ass 😂😂 Jeg ble tante lenge før jeg fikk barn, så jeg var vant med de fine kommentarene, så jeg svarer det som måtte passe og så lar jeg et ligge. Tenker ikke på det i etterkant heller. Anonymkode: b7fa7...212 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #5 Skrevet 9. juli 2021 Unger sier mye rart, selv har tantebarnet mitt sagt jeg ligner på mammaen til Peppa gris. Anonymkode: 19663...3ff 13
Tradegy Skrevet 9. juli 2021 #6 Skrevet 9. juli 2021 Unnskyld, men; Husker Vera Michaelsen fortalte om en episode, der hun og datteren, hadde krysset den gata i Oslo hvor det foregikk kjøp og salg av visse tjenester. Datteren hadde stirret ned den ene kvinnen med hullete strømper, miniskjørt og ellevilt utbrutt: "Åh, mamma! SE! En ekte prinsesse!" Unger er spontane, sier det som faller dem inn, der og da Neste gang kan det være noe annet. Ikke ilegg datteren din ytterligere analyser 9
Kinder Skrevet 9. juli 2021 #7 Skrevet 9. juli 2021 En heks er jo kompliment. Jeg skulle gjerne lignet på en heks. Og jeg er sikker på at datteren din syns at du er den fineste mammaen i verden💕 4
Skriveleif Skrevet 9. juli 2021 #8 Skrevet 9. juli 2021 Hun har sikkert sett en heks på et bilde i barnehagen, en bok eller noe, og akkurat der minte du henne om det. Garantert ikke noe å bry seg om. 1
Curlyme Skrevet 9. juli 2021 #9 Skrevet 9. juli 2021 Barn er rare ja. Synes ikke du skal tenke så mye på det. Kanskje hun synes det var noe rart med smilet der og da ikke mammen du pleier å være. Husker et barn i bhg spurte en mor som så helt normal ung ut om hun var bestemor til et barn,jeg så at stakkars dama ble veldig fornærma,men hun så ikke ut spm noen bestemor. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #10 Skrevet 9. juli 2021 Ts her, Jeg lo som en heks tilbake til henne. Eneste heksa jeg veit hun har sett er den i Ben og Holly. Hun har sikkert sine egne tanker om det. Jeg synes selv jeg har et spesielt profilbilde, så kanskje derfor jeg ble litt sånn 😱 Anonymkode: e85b1...0ff
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #11 Skrevet 9. juli 2021 Pulverheksa er jo riktig så ung og søt, og det er vel sannsynlig at hun har hørt og sett bøkene om hennne i barnehagen En fireåring kjenner vel ikke akkurat til Roald Dahls hekser og andre skumle skapninger. Anonymkode: cd1e2...faa 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #12 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Pulverheksa er jo riktig så ung og søt, og det er vel sannsynlig at hun har hørt og sett bøkene om hennne i barnehagen En fireåring kjenner vel ikke akkurat til Roald Dahls hekser og andre skumle skapninger. Anonymkode: cd1e2...faa Ja hun så ikke så ille ut. Vi har samme hår 😊 Anonymkode: e85b1...0ff
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #13 Skrevet 9. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Ja hun så ikke så ille ut. Vi har samme hår 😊 Anonymkode: e85b1...0ff Ja, der kan du se! Snill er hun også Anonymkode: cd1e2...faa 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #14 Skrevet 9. juli 2021 To barn i min familie sa at jeg så tjukk ut i en kjole jeg hadde og lo. Jeg hadde vel på den tiden typ 21 i BMI, så det er jo bare slik barn er. Anonymkode: 53803...54f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #15 Skrevet 9. juli 2021 Hadde vært verre om det var mannen din som sa det 😂 Anonymkode: 3162e...63c 2
Realverdien Skrevet 9. juli 2021 #16 Skrevet 9. juli 2021 Du har sikkert litt spiss nese, eller ligner bittelitt på et bilde i en barnebok som snørrungen har lest. De har ikke akkurat de største referanserammene i den alderen. Du er sikkert både vakker og pen, og at du smiler med barna er bra. Ikke tenk på at du er stygg. Så lenge du har puls, alle fortennene og er velstelt så er du garantert mer enn vakker nok for 60-70% av oss menna. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #17 Skrevet 9. juli 2021 Jeg har også slitt med dårlig selvtillit og komplekser for utseende, så jeg skjønner så godt at det kan treffe. Men sett utenifra, uten å være farget av dine følelser rundt det, tenker jeg automatisk som andre her at det kan være Pulverheksa, ei søt heks, håret eller øynene til et bilde av ei heks hun har sett, som kan være riktig så flott. Bestemoren min hadde et stort bilde av ei vakker heks på sopelime hengende på rommet jeg sov på da jeg besøkte henne som barn, så det var det første jeg tenkte på da jeg leste innlegget ditt . Min datter på 1,5 pekte nylig på en snasen mann i en brillereklame og sa det var pappa og så videre på ei søt, men definitivt eldre dame (sånn 40 år eldre enn meg) på en annen reklame og sa det var mamma. Storesøsteren har også kommet med ulike kommentarer, det eneste jeg husker nå, var at jeg hadde spisse, gule tenner, sagt med smil og vennlighet (jeg har ganske stort overbitt i hvert fall). Nå henger jeg meg ikke fast ved eller legger verste mulig tolkning i slike kommentarer mer, særlig ikke fra barn. Men det skyldes at selvfølelsen er bedre enn tidligere. Ellers så ville jeg nok reagert som deg i situasjonen. Og så prøvd å jobbe med det etterpå. Prøv å tenke på de hyggelige alternativene du har fått i tråden her, ei heks trenger ikke å være en dårlig assosiasjon. Og barn kan si ting i øyeblikket uten at det egentlig ligger noe annet enn en assosiasjon de fikk der og da bak. Anonymkode: fdeda...2df 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #18 Skrevet 9. juli 2021 Altså, jeg er en kvinne godt over middels størrelse. Jeg jobber i barnehage og en gang så inviterte en 3 åring meg med på superhelt-lek. Han delte ut superhelter til alle av typen: "Ole", du er Spiderman, "Per" du er, Batman, "Jon" du er supermann osv. Da turen kom til meg så sa han stolt: og du "Kari", du kan jo være hulken for han er jo like stor og sterk som deg. Jeg følte meg ikke så høy i hatten da altså, men barnet mente å gi meg et kompliment 😅😂 Anonymkode: a17fa...ba9 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #19 Skrevet 9. juli 2021 Vi passerte en av byens løse fugler, hvorpå 2 åringen ropte høyt fra vogna ; « mamma mamma, se trollet « Anonymkode: 28e32...d0d 3
tøydokka Skrevet 9. juli 2021 #20 Skrevet 9. juli 2021 Hadde ikke hatt noe imot å se ut som heksa i drømmen om narnia. Hekser kan være flotte, stolte og mystiske. Ville gjerne sett litt heksete ut 😅 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå