Gå til innhold

Du som har hatt covid, skal du ta vaksinen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når etter påvist covid kan man ta den eventuelt?  Jeg har fått beskjed om at jeg kan ta vaksine nå, men jeg er usikker på om jeg skal ta den eller ikke. Slipper jo unna med én dose, men er usikker pga jeg ikke føler vaksinen er utprøvd nok, det er stadig nye bivirkninger av den og det ser jo ut som man kan få covid til tross for vaksinasjon. Dessuten ble jeg ikke noe særlig syk da jeg hadde covid, så vaksinasjon må være for å beskytte andre rundt meg men er det 100% sikkert at vaksinerte ikke kan smitte videre?

Anonymkode: a8e05...8fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vaksinerte kan smitte andre, så du er ikke garantert smittefri, ei heller garantert at du ikke blir syk på ny…

Anonymkode: 48569...d30

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vaksinerte kan smitte andre, så du er ikke garantert smittefri, ei heller garantert at du ikke blir syk på ny…

Anonymkode: 48569...d30

Det er litt derfor jeg sliter med valget mitt, hvorfor skal jeg ta den hvis vaksinerte kan smitte andre og selv bli syke på nytt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta den på mandag. Gjennomgikk covid-19 i februar 2021. Ikke f om jeg skal få det en gang til. Heller noen få bivirkninger enn faenskapen der en gang til

Anonymkode: 27fce...be1

AnonymBruker
Skrevet

Ble smittet for over et år siden, og dermed har jeg ingen antistoffer lenger i blodet. Har selvfølgelig vaksinert meg, og venter på dose to. Vaksinen er laget på teknologi som har "vært utprøvd" i rundt 10 år. MRNA vaksinen som brukes nå er trygg. Over 3 millioner doser er satt i Norge, og få har rapportert alvorlige bivirkninger. 

Ditt valg, men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du heller ikke bare ser på erfaringene til alle de du kjenner som har tatt vaksinen, kontra noe du har lest. 

Anonymkode: 827bc...f3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ble smittet for over et år siden, og dermed har jeg ingen antistoffer lenger i blodet. Har selvfølgelig vaksinert meg, og venter på dose to. Vaksinen er laget på teknologi som har "vært utprøvd" i rundt 10 år. MRNA vaksinen som brukes nå er trygg. Over 3 millioner doser er satt i Norge, og få har rapportert alvorlige bivirkninger. 

Ditt valg, men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du heller ikke bare ser på erfaringene til alle de du kjenner som har tatt vaksinen, kontra noe du har lest. 

Anonymkode: 827bc...f3e

Vel, etter svineinfluensavaksinen og de to covid-vaksinene som har gikk alvorlige bivirkninger så blir jeg litt skeptisk. 

Med tanke på bivirkninger så må man veie fordeler og ulemper. For meg var det null bivirkninger av å ha covid men jeg vet ikke bivirkningene av vaksinen. Dette gjelder de jeg kjenner som har hatt covid også, siden du nevner erfaringene rundt dette. 

• Liker 3
  • Opprett ny...