AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 Sodastream selger mange forskjellige smaker, inkludert Mirinda og Pepsi. Jeg trodde at om jeg kjøpte SodaStream og smakene, og fulgte alle instruksjoner, så ville jeg få det nøyaktig samme produktet som er i butikkhyllene. Men problemet her er at de ikke smaker det samme! Jeg sjekket innholdsfortegnelsen på smakene og fant ut av hvorfor, de inneholder kunstige søtningsstoffer: acesulfam k, sukralos, aspartam. Når jeg sjekker den originale flaske jeg har i hånda nå så står det at den inneholder bare sukker, og ingen kunstige søtningsstoffer! Er det bare jeg som synes at dette her er dårlig gjort? Nå har jeg lyst til å returnere produktet til butikken. Jeg forstår at det kanskje er like greit for mine venner som drikker Pepsi Max, som allerede inneholder kunstige søtningsstoffer, men å erstatte sukker for det i en brus som ikke har det gir ikke samme smak ... Anonymkode: d8fbc...58b 3
klondrik Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men problemet her er at de ikke smaker det samme! Jeg sjekket innholdsfortegnelsen på smakene og fant ut av hvorfor, de inneholder kunstige søtningsstoffer: acesulfam k, sukralos, aspartam. Når jeg sjekker den originale flaske jeg har i hånda nå så står det at den inneholder bare sukker, og ingen kunstige søtningsstoffer! Er det bare jeg som synes at dette her er dårlig gjort? Tja, ser på sodastream som et slags hjemmelaget billigprodukt som uansett ikke treffer 100% mot originalen, men er du ikke fornøyd så leverer du varen tilbake og fortsett med originalen 5
Silva Pluvialis Skrevet 9. juli 2021 #3 Skrevet 9. juli 2021 (endret) Enig. Jeg er pepsimax-avhengig, og fikk sodastream for å lage pepsimax billigere, men smaken er jo helt ulik. Veldig skuffende. Endret 6. august 2022 av Tvillingsjel 4
altflyter Skrevet 9. juli 2021 #4 Skrevet 9. juli 2021 (endret) Jeg ble så skuffet da jeg opplevde akkurat det samme! Ble så fornøyd da jeg så pepsien, men den smaker jo like høgg som pepsi Max. Jeg klarer ikke kunstig søtning. Det smaker horribelt. Følte meg skikkelig snytt. Jeg drikker svært sjelden brus, men når jeg først drikker brus, så drikker jeg med sukker med verdens beste samvittighet. stopp snikaspartamiseringen av Norge! Endret 9. juli 2021 av altflyter 5
Chomsky89 Skrevet 9. juli 2021 #5 Skrevet 9. juli 2021 Sodastream er såvidt jeg kan se ikke eid av noen av de større leskedrikkselskapene, så vist de hadde en måte å kopiere smakene på, så ville det vel ikke vert lovlig uansett? Mulig jeg er på bærtur her. 2
klondrik Skrevet 9. juli 2021 #6 Skrevet 9. juli 2021 Chomsky89 skrev (1 minutt siden): Sodastream er såvidt jeg kan se ikke eid av noen av de større leskedrikkselskapene, så vist de hadde en måte å kopiere smakene på, så ville det vel ikke vert lovlig uansett? Mulig jeg er på bærtur her. Pepsi er eier av sodastream. 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #7 Skrevet 9. juli 2021 Chomsky89 skrev (2 minutter siden): Sodastream er såvidt jeg kan se ikke eid av noen av de større leskedrikkselskapene, så vist de hadde en måte å kopiere smakene på, så ville det vel ikke vert lovlig uansett? Mulig jeg er på bærtur her. De har vel lisens for å selge smakene ellers ville de vært saksøkt Anonymkode: d8fbc...58b 2
Chomsky89 Skrevet 9. juli 2021 #8 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De har vel lisens for å selge smakene ellers ville de vært saksøkt De eies av pepsi, fant jeg senere ut;) 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #9 Skrevet 9. juli 2021 Alle pepsiene smaker jo forskjellig, så jeg skjønner ikke helt hva du mener. Plastikkflaske, glassflaske, boks, dispenser, og nå Sodastream. Anonymkode: 2a544...6c3 5
Chomsky89 Skrevet 9. juli 2021 #10 Skrevet 9. juli 2021 klondrik skrev (2 minutter siden): Pepsi er eier av sodastream. Se der ja. Jeg så pepsico å klarte altså ikke å se at pepsi var en del av navnet. Til mitt forsvar har jeg endringer i synsintrykket. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #11 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle pepsiene smaker jo forskjellig, så jeg skjønner ikke helt hva du mener. Plastikkflaske, glassflaske, boks, dispenser, og nå Sodastream. Anonymkode: 2a544...6c3 ja, men forskjellen mellom de fire første og den siste er jo at de fire første bruker samme smak med sukker, men den siste er en ny variant av smaken med kunstige søtningsstoffer. Jeg kan konstatere at de fire første smaker tilnærmet likt, bare at glassflaske og boks smaker bedre siden det er høyere goldbarhet og en beholder som ikke gir avsmak på produktet, mens plastikkflaske gir plastikk-avsmak og fortere blir dårlig pga. plastikk er for dårlig og gir lavere karbondioksid osv. For dispenser så er det veldig opp til butikken som selger den hvor mye vann de ønsker å ha i den (blandeforholdet) og at de har tilstrekkelig med karbondioksid for å få bobler. Faktisk har jeg opplevd veldig god smak på brusen fra dispenser når det var fra kinoene som før solgte Pepsi, og fra noen restauranter enn fra f.eks. en hurtigmat-kjede. Anonymkode: d8fbc...58b
klondrik Skrevet 9. juli 2021 #12 Skrevet 9. juli 2021 Det er sikkert flere ting som gjør at smaken er varierende. I utlandet smaker det annerledes fordi sukkermengden ikke er den samme. Den brusen vi kjøper i butikken går igjennom en helt annen prosess enn den som lages hjemme. Hvordan den blandes og ikke minst vannet fra springen kan gi en annen smak, mye mulig lagringsprosessen fra flaskene i butikken også gjør noe med smaken.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #13 Skrevet 9. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: ja, men forskjellen mellom de fire første og den siste er jo at de fire første bruker samme smak med sukker, men den siste er en ny variant av smaken med kunstige søtningsstoffer. Den til soda stream er vell PepsiMax? Altså må du sammenligne med PepsiMax i andre beholdere. Eller misforstår jeg helt? Blir den markedsført som helt vanlig Pepsi? Anonymkode: 2a544...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #14 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den til soda stream er vell PepsiMax? Altså må du sammenligne med PepsiMax i andre beholdere. Eller misforstår jeg helt? Blir den markedsført som helt vanlig Pepsi? Anonymkode: 2a544...6c3 https://www.power.no/kjoekkenmaskiner/vann-og-juice/konsentrat-til-kullsyremaskin/sodastream-pepsi-440ml/p-1037725/ dem selger pepsi OG pepsi max Anonymkode: d8fbc...58b
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #15 Skrevet 9. juli 2021 Sukker er den første ingrediensen. Anonymkode: 2a544...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #16 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sukker er den første ingrediensen. Anonymkode: 2a544...6c3 Hvis du kan lese står det Acesulphame K (950). Sucralose (955). Sukkerinholdet i en ekte original Pepsi (ikke Max) er til sammenligning 27g per 250ml. Ergo har de erstattet 27-8.4 = 18.6 g sukker med kunstig søtning! Anonymkode: d8fbc...58b
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #17 Skrevet 9. juli 2021 Jeg ser ikke problemet. Extrs sin cola f.eks smaker jo ikke som vanlig cola, men deg selges jo som cola. Anonymkode: b41bc...06a
Gjest Robin666 Skrevet 9. juli 2021 #18 Skrevet 9. juli 2021 Chomsky89 skrev (1 time siden): Sodastream er såvidt jeg kan se ikke eid av noen av de større leskedrikkselskapene, så vist de hadde en måte å kopiere smakene på, så ville det vel ikke vert lovlig uansett? Mulig jeg er på bærtur her. Hva er greia med å skrive innlegg når man har 0 kunnskap om tema? Kan ikke moderator slette slike innlegg? Det er feilinformasjon, villedende osv.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #19 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ser ikke problemet. Extrs sin cola f.eks smaker jo ikke som vanlig cola, men deg selges jo som cola. Anonymkode: b41bc...06a Fordi de bruker varemerket og da forventer man at det skal være samme ingrediens som den originale. Sånn som det er nå så selger de jo en annen blanding av smaken for de som kjøper "Pepsi" fra SodaStream kontra "Pepsi" tappet av Ringenes i butikken. Det er samme logo, samme smak hevdes det. Men cola fra Extra bruker ikke merkevaret "Coca-Cola", du forstår med en gang at det er en kopi-smak. Det er forskjellen. Du ser ikke at dem selger det som Coop "Coca-Cola", gjør du vel? Anonymkode: d8fbc...58b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #20 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg ser ikke problemet. Extrs sin cola f.eks smaker jo ikke som vanlig cola, men deg selges jo som cola. Anonymkode: b41bc...06a Det er mange lovlige colaer med forskjellige smaker. Men det er bare en Coca Cola, som du kanskje regner som den vanlige. Og den skal smake relativt likt overalt. Vannkvalitet og hvor sukkeret og annet kommer fra i div. land vil selvfølgelig innvirke. (akkurat som Mc Donald's smaker annerledes i utlandet pga anne type okse, ost osv) Anonymkode: dd4f0...9a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå