Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et nabopar jeg har et ganske betent forhold til. Nå skal de bygge på huset og ønsker å bygge en terrasse vendt mot min terrasse., noe jeg selvsagt vil unngå. Huset mitt har fra før disp til å bygge en halv meter fra grensen fra forrige eier. Det hviler en forpliktelse på grunneiendommen  til naboen om at deres eiendom til enhver tid må holde avstandskravet mellom byggene. De søker nå om å bygge 6 meter fra mitt hus. Kan jeg stoppe dem og kreve at de holder seg 8 meter fra, eller et det nok at de brannsikrer? Noen klage tips?

Anonymkode: 1ac59...7a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må forholde deg til naboloven, som alle andre. Hva som gjelder i din kommune kan du søke opp på kommunens hjemmesider. Du kan også ringe og snakke med bygg- ogsakbehandler i din kommune og spørre om råd

Anonymkode: 21c00...f82

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Antar de må sende ut nabovarsel? Du kan da ta med merknader som de må legge ved når de søker kommunen om å få bygge.

Anonymkode: bcecc...32f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du må forholde deg til naboloven, som alle andre. Hva som gjelder i din kommune kan du søke opp på kommunens hjemmesider. Du kan også ringe og snakke med bygg- ogsakbehandler i din kommune og spørre om råd

Anonymkode: 21c00...f82

Plan og bygningsloven som er veiledende her, ikke naboloven. Avstandskravet om 8 meter mellom biligene går vel ikke bare på brannspredning, men også det å ha lys og luft mellom boligene. Her dreier det seg om to boliger, ikke en garasje f.eks og en bolig , hvor kommunene tillater avik fra avstandskravet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det bare er de som er ufordragelige,..? 

Anonymkode: 11761...c69

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er du sikker på at det bare er de som er ufordragelige,..? 

Anonymkode: 11761...c69

Ønsker å være ufordragelig tilbake, så mitt svar er nei og det håper jeg å lykkes med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ønsker å være ufordragelig tilbake, så mitt svar er nei og det håper jeg å lykkes med.

Det kan jo hende du har møtt din likemann, men dere er garantert uenige om hvem som startet, for å si're sånn!

Anonymkode: 450a4...97d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...