Gå til innhold

Noen som ikke klarer å be om hjelp av andre uansett hvor mye man trenger det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merker godt at jeg er alene nå og sliter. Bor på andre siden av landet helt alene uten nettverk og flytter ofte fra sted til sted. Nå som voksen innser jeg den fatale feilen jeg har gjort. Jeg har ingen familie jeg kan snakke med om vonde ting, ingen venner eller bekjente jeg kan møte for å sosialisere meg eller noen ting.

Vet at det er min egen feil, men nå som jeg er i 30-årene føler jeg at det er for sent. Trenger hjelp i en situasjon og er helt forlatt til meg selv. Prøvde å dra til psykolog for hjelp men innser nå at skaden er alt for stor. Det er vondt å ikke tilhøre et eneste sted, ikke være i stand til å skape sosiale relasjoner og heller ingen å snakke med utenom lege eller psykolog. 

Måtte tømme hodet litt og innse at jeg har ødelagt ganske mye for meg selv. Selv om jeg trives ekstremt godt i litt eget selskap, likevel må jeg  innrømme at det hadde vært hyggelig å bli kjent med noen som vil frivillig henge med meg, og ikke få betalt for å høre på problemene mine. 

Anonymkode: e9044...10a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her.  Er separert og har knapt venner. Jeg har ikke vært flink til å være sosial og jeg har ingen jeg heller. Håper på å møte en mann snart og få fler folk rundt meg. Savner en familie. 

Anonymkode: faefa...d87

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Merker godt at jeg er alene nå og sliter. Bor på andre siden av landet helt alene uten nettverk og flytter ofte fra sted til sted. Nå som voksen innser jeg den fatale feilen jeg har gjort. Jeg har ingen familie jeg kan snakke med om vonde ting, ingen venner eller bekjente jeg kan møte for å sosialisere meg eller noen ting.

Vet at det er min egen feil, men nå som jeg er i 30-årene føler jeg at det er for sent. Trenger hjelp i en situasjon og er helt forlatt til meg selv. Prøvde å dra til psykolog for hjelp men innser nå at skaden er alt for stor. Det er vondt å ikke tilhøre et eneste sted, ikke være i stand til å skape sosiale relasjoner og heller ingen å snakke med utenom lege eller psykolog. 

Måtte tømme hodet litt og innse at jeg har ødelagt ganske mye for meg selv. Selv om jeg trives ekstremt godt i litt eget selskap, likevel må jeg  innrømme at det hadde vært hyggelig å bli kjent med noen som vil frivillig henge med meg, og ikke få betalt for å høre på problemene mine. 

Anonymkode: e9044...10a

Det høres ikke ut som du har det så bra med deg selv. 🤗 Men er det en spesiell grunn til at du har flyttet så masse...? Du sier du har gjort en fatal feil?  Kanskje bare ting føles verre enn de er fordi du er inne i en tung tid? 

Hva er grunnen til at du ikke har kontakt med familie, er det pga du bor langt unna? Eller ligger det ting bak? Hvis det kun er pga avstand, så er det nok alltid mulig å dra på besøk, vurdere å flytte til hjemstedet osv. 

Har du barn? Da er det jo gjerne lettere å komme i kontakt med nye folk, via barnehage, skole osv

AnonymBruker
Skrevet

Gi psykologen et nytt forsøk. Det kan høres ut som du hadde trengt litt hjelp med å utvikle bedre evner til mentalisering. 

Det er aldri for seint så lenge man er innstilt på å jobbe med saken. Jeg var 40 år før jeg lærte hvordan å etablere gode relasjoner til andre. 

Anonymkode: 460ac...0c4

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som om du bør snakke med noen gor å fådet bedre med deg selv. Og det er ikke for sent å få venner nå, selv har jeg fått nye venner i 30-årene. Liker ikke å gå på fest og store forsamlinger, og vil heller ha få nære venner jeg tilbringer kvalitetstid med enn en svær gjeng. Trives også i mitt eget selskap. Hadde også en periode jeg var litt mye alene men det går helt fint å endre på. Du er ung og hvor du ernå sier ikke noe om hvor du er om 1 eller 5 år. Hva med å date litt?

Anonymkode: 65759...3b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...