NorthernLight Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 (endret) Sitat Pfizers sjefforsker tror en tredje vaksinedose kan bli nødvendig fordi fullvaksinerte ser ut til å være dårligere beskyttet 6 måneder etter andre dose https://www.nrk.no/norge/pfizer-tror-vaksine-effekt-synker-etter-6-maneder-1.15570077 Det var dårlig nytt.. Endret 9. juli 2021 av NorthernLight 3
Callisto83 Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 Litt off topic, men det var da litt av et bilde de brukte i den artikkelen... Jeg merket nesten ikke at jeg fikk et stikk en gang, og hun på bilde ser ut som de har brukt spiker. 😅 9
Den Sagnomsuste Skrevet 9. juli 2021 #3 Skrevet 9. juli 2021 Høres mer ut som kommers enn reell bekymring. Det handler om å business... 11
Den Sagnomsuste Skrevet 9. juli 2021 #4 Skrevet 9. juli 2021 Callisto83 skrev (Akkurat nå): Litt off topic, men det var da litt av et bilde de brukte i den artikkelen... Jeg merket nesten ikke at jeg fikk et stikk en gang, og hun på bilde ser ut som de har brukt spiker. 😅 Haha, reagerte på det jeg også... Ser med første øyekast ut som tvangsvaksinering. 4
Stressedoutgurl Skrevet 9. juli 2021 #5 Skrevet 9. juli 2021 føler heller det handler om at de ønsker å tjene mer penger enn annet, men er åpen for at dette er feil og. 6
NorthernLight Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2021 Den Sagnsomsuste skrev (1 minutt siden): Haha, reagerte på det jeg også... Ser med første øyekast ut som tvangsvaksinering. Er vel en med sprøyteskrekk😉 1
DanielDuppsko Skrevet 9. juli 2021 #7 Skrevet 9. juli 2021 Utsiktene til ganske kortvarig immunitet mot koronavirus er en viktig grunn til at en "take it on the chin"-strategi / flokkimmunitet gjennom massesmitte var en så dårlig idé. Vet jeg har postet denne før, men her har man altså sett på lengden til immuniteten mot andre koronavirus, og denne så ut til å være kortvarig: https://www.nature.com/articles/s41591-020-1083-1.pdf. Så det er ikke helt overraskende om det samme viser seg også å gjelde "koronaviruset". 1
Gjest Linny111 Skrevet 10. juli 2021 #8 Skrevet 10. juli 2021 Her i Storbritannia har det hele tiden vært planlagt en tredje dose til høsten. Alle regnet med at det kom til å ligne influensavaksine som man må fornye. Sannsynligvis varer ikke korona lenge nok til at man må vaksineres resten av livet, men jeg regner med at sårbare må vaksineres hvert år en god stund.
Ukjent. Skrevet 10. juli 2021 #9 Skrevet 10. juli 2021 Jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare kan vaksinere de som er i risikogruppen slik man gjør med influensa? Vaksinen har kort varighet, man kan bli smittet og smitte videre til tross for at man er vaksinert. Korona vil aldri forsvinne. Så hva er poenget med å vaksinere friske ungdommer og unge voksne? Hva er nytteverdien av det? 10
DanielDuppsko Skrevet 10. juli 2021 #10 Skrevet 10. juli 2021 Ukjent. skrev (37 minutter siden): Jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare kan vaksinere de som er i risikogruppen slik man gjør med influensa? Vaksinen har kort varighet, man kan bli smittet og smitte videre til tross for at man er vaksinert. Korona vil aldri forsvinne. Så hva er poenget med å vaksinere friske ungdommer og unge voksne? Hva er nytteverdien av det? Hvorfor må du konstruere et slikt "de", og attribuere alt som måtte finnes av motivasjon for å vaksinere folk til denne instansen? Jeg vil tro svært mange vaksinerer seg av ren egeninteresse. For øvrig vil trolig det at en utenom risikogruppene uvaksinert befolkning gjennomgår en årlig koronainfeksjon innebære en ganske betydelig samfunnsmedisinsk omkostning både i form av sykdom og som en utfordring for helsevesenet. Og det er før man tar i betraktning en trend mot mer og mer sykdomsfremkallende mutasjoner. 5
enkefru Skrevet 10. juli 2021 #11 Skrevet 10. juli 2021 Jeg tenker jeg ikke blir forundret om vi må ta vaksine årlig (eller så) i flere år fremover. -dog kan det også tenkes at fremtidig påfyll av vaksine, kan komme i form av inhalator, eller noe man løser opp i vann etc. Noe en får resept på og gjør hjemme rett og slett
Værre Skrevet 10. juli 2021 #13 Skrevet 10. juli 2021 Som forventet ingen big deal. Vi får vaksine hver høst slik som med influensa. Koronaviruset blir vi aldri kvitt. Takk til Kina sitt kommunistparti. 3
Gjest5656 Skrevet 10. juli 2021 #14 Skrevet 10. juli 2021 Værre skrev (1 minutt siden): Som forventet ingen big deal. Vi får vaksine hver høst slik som med influensa. Koronaviruset blir vi aldri kvitt. Takk til Kina sitt kommunistparti. Nei Kina nekter jo for at de har noe som helst med dette viruset å gjøre de har ikke noe lab i Wuhan Det er nok afrikanske folk som står bak! 1
Ukjent. Skrevet 10. juli 2021 #15 Skrevet 10. juli 2021 DanielDuppsko skrev (1 time siden): Hvorfor må du konstruere et slikt "de", og attribuere alt som måtte finnes av motivasjon for å vaksinere folk til denne instansen? Jeg vil tro svært mange vaksinerer seg av ren egeninteresse. For øvrig vil trolig det at en utenom risikogruppene uvaksinert befolkning gjennomgår en årlig koronainfeksjon innebære en ganske betydelig samfunnsmedisinsk omkostning både i form av sykdom og som en utfordring for helsevesenet. Og det er før man tar i betraktning en trend mot mer og mer sykdomsfremkallende mutasjoner. ? Norske helsemyndigheter ønsker å vaksinere ungdom ned til 17 år, det er da ingen hemmelighet. Beklager at jeg skrev «de» istedet for norske helsemyndigheter. 5
MorTil2 Skrevet 11. juli 2021 #16 Skrevet 11. juli 2021 Callisto83 skrev (På 9.7.2021 den 18.45): Litt off topic, men det var da litt av et bilde de brukte i den artikkelen... Jeg merket nesten ikke at jeg fikk et stikk en gang, og hun på bilde ser ut som de har brukt spiker. 😅 Men han fra Pfizer så jo veldig fornøyd ut. Ettersom han er sjefforsker, og har klart å finne opp en vaksine som dabber av etter noen måneder og dermed må fornyes til stadighet, får han sikkert en eller annen bonus 9
Callisto83 Skrevet 11. juli 2021 #17 Skrevet 11. juli 2021 MorTil2 skrev (6 minutter siden): Men han fra Pfizer så jo veldig fornøyd ut. Ettersom han er sjefforsker, og har klart å finne opp en vaksine som dabber av etter noen måneder og dermed må fornyes til stadighet, får han sikkert en eller annen bonus Jeg betalte ingenting for min vaksine, og er egentlig ganske fornøyd det finnes noe i det hele tatt som hjelper mot alvorlig covid forløp. Skulle selvsagt ønske man kunne slippe hele pandemien, men sånn er det dessverre ikke. 3
MorTil2 Skrevet 11. juli 2021 #18 Skrevet 11. juli 2021 Callisto83 skrev (2 minutter siden): Jeg betalte ingenting for min vaksine, og er egentlig ganske fornøyd det finnes noe i det hele tatt som hjelper mot alvorlig covid forløp. Skulle selvsagt ønske man kunne slippe hele pandemien, men sånn er det dessverre ikke. Men den kom ikke gratis inn i landet. Du har betalt for den, over skatteseddelen. 11
Callisto83 Skrevet 11. juli 2021 #19 Skrevet 11. juli 2021 MorTil2 skrev (1 minutt siden): Men den kom ikke gratis inn i landet. Du har betalt for den, over skatteseddelen. Jeg skjønner jo det. Jeg skjønner bare ikke helt hva du vil fram til. Mener du det er bevisst at vaksinens effekt dabber av etter 6 måneder? 4
MorTil2 Skrevet 11. juli 2021 #20 Skrevet 11. juli 2021 Callisto83 skrev (55 minutter siden): Jeg skjønner jo det. Jeg skjønner bare ikke helt hva du vil fram til. Mener du det er bevisst at vaksinens effekt dabber av etter 6 måneder? Ment med humor. Jenta så forferdet ut,han så meget fornøyd ut. Lov med litt humor, også om temaet er korona. 4
Anbefalte innlegg