Trolltunga Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 (endret) . Endret 16. september 2021 av Trolltunga Personlig årsak
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 Trolltunga skrev (1 time siden): Før gikk jeg flere turer om dagen - jeg mistet hunden min, men fortsatte turene for å holde oppe aktivitetsnivå. Tre turer om dagen eller minst sju km totalt. Plutselig forrige uke, sammen med at den voldsomme varmen kom, gikk all piffen ut. Jeg klarer ikke finne energien til å gå ut og kjenner meg utrolig daff. Sikkert fordi jeg ikke er i aktivitet. Men er så redd for å gå opp igjen i vekt, samtidig som at viljestyrken gjør at jeg ikke orker komme meg ut. Flere som har opplevd en sånn nedsving i ork? Klarer heller ikke unngå å overspise (psykdom), så nå er det et lass med skyldfølelse for både mat og manglende aktivitet. Hvordan kan jeg finne tilbake til dette igjen? Gått ned 15kg og har åtte-ti kg igjen, men det virker som vekta har stagnert de siste månedene, uansett hva jeg gjør. Kanskje det hjelper å finne noen du kan gå tur med? Kanskje en hobby som involverer fysisk aktivitet? Jeg driver med roller derby, og veldig mange begynner med det i voksen alder (det er en voksenidrett), og dessuten veldig mange ulike kroppsfasong. Pluss det er grådig gøy... Evt høre på podcasts, musikk eller lydbøker når du går. Anonymkode: 7af1c...b28 3
Zooey Skrevet 9. juli 2021 #3 Skrevet 9. juli 2021 (endret) Ingen som er aktive lener på motivasjon alene. Prøv å vær disiplinert nå det skakker på motivasjon. Sett deg som mål å komme deg ut døra, ikke at må gå en viss distanse. Det går helt fint om du tar det saktere/kortere på varmere dager. Det viktigste er at du vedlikeholder rutinene du har opparbeidet deg. Heier på deg, TS! Finn en podcast eller en god spilleliste du kan ha på øret. Endret 9. juli 2021 av Zooey 3
Trolltunga Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #4 Skrevet 9. juli 2021 Zooey skrev (2 minutter siden): Ingen som er aktive lener på motivasjon alene. Prøv å vær disiplinert nå det skakker på motivasjon. Sett deg som mål å komme deg ut døra, ikke at må gå en viss distanse. Det går helt fint om du tar det saktere/kortere på varmere dager. Det viktigste er at du vedlikeholder rutinene du har opparbeidet deg. Heier på deg, TS! Finn en podcast eller en god spilleliste du kan ha på øret og Tusen takk for så gode ord! Må bli flinkere til å tenke at all aktivitet teller, at ikke det alltid må være x antall km. Det har jeg blitt altfor opphengt i. Har vel hørt det som finnes av podcaster, men skal forsøke å finne noen nye så jeg kan komme meg ut igjen. Tusen takk for heiarop! 1
Trolltunga Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kanskje det hjelper å finne noen du kan gå tur med? Kanskje en hobby som involverer fysisk aktivitet? Jeg driver med roller derby, og veldig mange begynner med det i voksen alder (det er en voksenidrett), og dessuten veldig mange ulike kroppsfasong. Pluss det er grådig gøy... Evt høre på podcasts, musikk eller lydbøker når du går. Anonymkode: 7af1c...b28 Det ser jo sykt gøy ut med roller Derby! Spørs om jeg kan gjøre det siden treninger er på kveldstid og jeg er alene med barn, men kanskje en annen aktivitet - for det kan jo voksne også drive med! Tydeligvis hengt meg opp i at det er bare noe barn og unge holder på med!
Tirius Skrevet 9. juli 2021 #6 Skrevet 9. juli 2021 For min del hjelper det å sette pinlig små mål. Så for turen jeg skal ta så er målet å skifte til treningsklær, ta på sko og gå 50m. Om jeg da fortsatt virkelig vil snu så kan jeg det. Det har ikke skjedd så langt. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #7 Skrevet 9. juli 2021 Trenger man motivasjon, da? Jeg vet selv at jeg ikke har sjans til å gjennomføre gode rutiner som feks trening fordi jeg er proppet med ståpåvilje og -lyst. Det funker ikke sånn. Du må i stedet gjøre turene til en rutine som du bare gjør, nesten mekanisk. Akkurat som du gjør andre ting som støvsuging, vasking, dusjing ect uten å legge så mye følelser i det. Se på det som en plikt som du gjennomfører for at kroppen skal ha det godt. Men hvorfor ikke heller bare satse på en tur hver dag. 7 km tar jo ikke så lang tid å gjennomføre i en bolk. Anonymkode: 3ddd0...d73 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #8 Skrevet 10. juli 2021 Av podcasttips liker jeg kant ut og prestasjonsprat godt! Ellers kan du kanskje låne en hund noen ganger i uka? Anonymkode: 2e0a2...75c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #9 Skrevet 11. juli 2021 Jeg hører på lydbok når jeg går eller løper, men får ikke lov å høre på den ellers. Da har jeg en motivasjon i form av boken. Anonymkode: b3cf8...46c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå