Gå til innhold

Er sjansen stor for at man opplever saker med omsorgssvikt, overgrep og vold som pedagogisk leder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å studere barnehagelærer men dette får meg til å tvile. Må være så jævlig å stå i noe sånt. Det finnes jo så altfor mange saker med slikt. Men samtidig så har jo de fleste barn en god oppvekst.. men blir usikker. Om man velger å ikke ha lederansvar men jobbe som barnehagelærer blir man mer skånet for slike tilfeller om det skulle bli avdekket der man jobber? Siden ped leder har øverste ansvaret?

Anonymkode: f9063...a59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det må du regne med. Faktisk vil jeg påstå at de som sier de ikke har opplevd det, ikke har turt å se etter. 

Ped.leder har ansvaret for avdelingen, men i barnevernsaker er det faktisk styrer som melder. I praksis hos oss er det jeg som ped.leder som skriver rapporten, men styrer som signerer.

Ja, det er tøft og vanskelig. Spesielt siden man ofte skal jobbe tett med disse familiene i lang tid etterpå også. 

Det verste jeg har opplevd på jobb er når jeg meldte bekymring om et barn, og dagen etter var familien "borte". Barnet var 3 år og og det var femte barnehagen h*n gikk i. Det er noen år siden og hjensøker meg enda.

Anonymkode: a37b9...fe0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...