Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt hus, og fått diger hagetomt. 
Dette er vi selvsagt veldig fornøyd med, men vi er ikke så hagekyndige. Det har vi dog planer om å bli 😅
En del av denne tomten er en skråhage, og vi vet ikke helt hva vi skal gjøre med akkurat skråhagen. 
Er en tungvint affære å skulle klippe den, så ofte som den kreves. Vokser fort. 

Har tenkt tanken på å lage en naturhage. Bare så litt plantefrø her og der, men usikker på hvordan man praktisk går fram. Kan man bare "kaste" noen frø her og der eller må man så ny jord?
Er det noen her som har noen råd/tips som ikke krever masse arbeid? Har en del andre prosjekter så dette er ikke det vi har lyst til å bruke mest tid på. Legger ved et bilde

PXL_20210709_101350483.jpg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi leide inn hagearkitekt som fikses alt. Er ikke så dyrt, betalte bare ca 200 000. Tenker alternativet når utgangpunktet er null er dyr og irriterende prøving og feiling, uten å noen gang bli fornøyd. 

Anonymkode: 310a9...612

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi leide inn hagearkitekt som fikses alt. Er ikke så dyrt, betalte bare ca 200 000. Tenker alternativet når utgangpunktet er null er dyr og irriterende prøving og feiling, uten å noen gang bli fornøyd. 

Anonymkode: 310a9...612

Betalte bare 200 000?

Anonymkode: cb8c8...ebd

• Liker 10
Skrevet

Takk for innspill. Mens jeg er i gang med hage/planteprat 🙂

Skal dyrke forskjellige urter. Kan man bruke vanlig plantejord eller må man ha noe spesiell type jord til dette formålet?

AnonymBruker
Skrevet
Nataljia skrev (2 minutter siden):

Takk for innspill. Mens jeg er i gang med hage/planteprat 🙂

Skal dyrke forskjellige urter. Kan man bruke vanlig plantejord eller må man ha noe spesiell type jord til dette formålet?

Det enkleste er ofte det beste https://dinside.dagbladet.no/bolig/unodvendig-med-hundre-typer-jord/73962414

Kompostdunk er gull verdt om du har lyst og plass. Jord av ypperste kvalitet 😊

Anonymkode: 39789...5d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Betalte bare 200 000?

Anonymkode: cb8c8...ebd

"Ikke så så dyrt" er relativt skjønner jeg 😂 hadde tatt meg flere år å spare opp en sånn sum...

Anonymkode: 7c939...c5f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...