Gå til innhold

Dun- eller thermodyne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å kjøpe oss nye dyner. Valget står mellom thermodyne eller dundyner. Hva foretrekker dere og hvorfor? Jeg er frostig av meg, så trenger noe varmt på vinteren. Er dun da bedre enn thermo på vinteren?

Anonymkode: d06ce...a8a

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting slår dun, syns jeg. En litt tykk til vinterhalvåret, og en sommerdundyne ellers. 

Anonymkode: 12e44...7ac

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid hatt termodyne, men kjøpte dun da jeg flyttet for meg selv. Tynne sommerdundyner. Når det er veldig kaldt om vinteren er det greit å ha to dyner.

Anonymkode: 855ec...059

AnonymBruker
Skrevet

Utgangspunktet: vi er familie på 4, har ikke lagringsplass til å ha et sett med sommerdyner og et sett med vinterdyner til alle. Har kjøpt svale dundyner på Ikea (700 kr?), disse er 60% dun, 40% fjær. Jeg er eneste i familien som er fornøyd med dynen min. 😬 Samboeren min svetter mye da han sover, dynen hans blir ofte fuktig og bruker tid på å tørke, vi må derfor vaske dynen hans ofte - og den tålte ikke mange vask, ble små hull i trekket. 

Ene barnet liker ikke dundyne pga han liker å føle vekt på seg, dundyne ble for lett. Så han gikk tilbake til gamle fiberdyne. Andre barnet svetter mye og har derfor samme problem som samboeren. 

Jeg begynner å tro at akkurat for oss, er ikke nødvendigvis dun er best for alle. Kanskje, de beste dyreste dynene kunne funke for våre to nattsvettere, men er ikke klar å betale 2000 pr dyne heller.

Anonymkode: 629a9...7d8

Skrevet

Kjøper ikke dun, stort sett stammer det fra mishandlede fugler, der de river fjær og dun av levende fugler,en grusom industri. 

Det finnes så mange alternativer 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...