AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 Vi har kjøpt hus av naboen, de hadde 2 stk som lå ved siden av hverandre. Husene ligger tett her og det er kanskje en halv meter mellom grensene. Før de solgte huset, satte de opp en skillevegg som gjør at vi ikke kan se det som foregår hos dem. Har heller ingen behov for å se hva som foregår men det er sykt irriterende når denne naboen til stadighet kikker over gjerdet og rett inn i stua hos oss. Jeg kan se at hn kikker inn i stua. De har også startet å gå langs denne ene veggen som grenser til oss. Foreløpig ignorerer jeg bare men vurderer å få satt inn gardiner slik at de ikke får med seg hva vi gjør. Det er nesten som om de lurer på om jeg bruker fløte i kaffen, følger med på når vi står opp osv. Litt surt om jeg blir nødt for å si fra, da kan det raskt bli ubehagelig når man bor såpass tett. Tidligere virket de opptatt med sitt men har tydeligvis endret fokus. Føler meg bare beglodd. Huff, måtte få ut frustrasjonen....... Anonymkode: 4d01f...126 4
Sola de Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 Kan du plante noen trær på din side av gjerdet, så de ikke kan titte over? 9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #3 Skrevet 9. juli 2021 Plante klatreplanter på din side av veggen? Henge opp ampler med planter? Anonymkode: b7db2...0a1 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #4 Skrevet 9. juli 2021 Herregud, de vil bare holde øye med at dere ikke ramponerer huset deres Anonymkode: a87c4...4e1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #5 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud, de vil bare holde øye med at dere ikke ramponerer huset deres Anonymkode: a87c4...4e1 Det er ikke deres hus om de har solgt det, må du vel skjønne. Anonymkode: 2a952...29f 26
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 9.7.2021 den 18.52): Det er ikke deres hus om de har solgt det, må du vel skjønne. Anonymkode: 2a952...29f Kanskje de føler det slik selv om det er irrasjonelt? Anonymkode: d0b98...499 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 Det er ille dette. Hver morgen kommer dem og sjekker status. De ser rett inn i stua hos oss og vi kjenner at vi misliker det. Deler av huset skal rives, dem er klar over ,da dette er en rønne, så jeg tviler på at årsaken er at de føler de må "passe på". Anonymkode: 4d01f...126
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 Jeg hadde en slik nabo. Satte opp bevegelses sensor og koblet den til en "buzzer". Han hadde lov til å gå der, men skjønte at han ble iakttatt like mye tilbake. Anonymkode: dddaf...2ba 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 Frostfilm på vinduet sånn at de ikke kan se inn? evt heng en lapp i vinduet med en morsom men on-point setning? plant en liten hekk? Sett opp en høyere levegg på deres side? Gardiner? Lameller? Persienner? Anonymkode: 0d1f7...a11 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #10 Skrevet 15. juli 2021 Bevegelsessensor kobla til utelys var lurt, i alle fall vinterstid. Da blir det mer åpenbart for dem at de tråkker over ei grense. Kanskje 😅 Skjønner godt at det er plagsomt! Anonymkode: 8ee91...361 9
Gjest DramaTheLama Skrevet 15. juli 2021 #11 Skrevet 15. juli 2021 Stå klar i vinduet og STIRR tilbake!
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #12 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ille dette. Hver morgen kommer dem og sjekker status. De ser rett inn i stua hos oss og vi kjenner at vi misliker det. Deler av huset skal rives, dem er klar over ,da dette er en rønne, så jeg tviler på at årsaken er at de føler de må "passe på". Anonymkode: 4d01f...126 De er nok over-nysgjerrige og de mangler både oppdragelse og oppførsel og sosiale antenner. Før dere kjøpte huset, leide de kanskje ut huset? Kanskje de la seg til denne uvanen med å følge med på naboen og alt som skjer i huset i den perioden de eventuelt leide ut huset? Og så greier de ikke å slutte med dette? De føler kanskje fremdeles et eierskap til huset? Anonymkode: c856e...4ea 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #13 Skrevet 15. juli 2021 Jeg har en sånn nabo. Sykt irriterende å se hodet hennes over le-veggen hun har ved sin uteplass. Hun klarer ikke la være å kikke over til meg. Jeg kjøpte en tuja i potte og satte akkurat i glaninga hennes. Det har hjulpet noe, men fremdeles er det irriterende når hun velger å bevege seg utenfor veggen sin. Dere må sette opp noe som hindrer dem i å se inn til dere. Anonymkode: 45cb8...699 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #14 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 9.7.2021 den 16.20): det er sykt irriterende når denne naboen til stadighet kikker over gjerdet og rett inn i stua hos oss. Jeg kan se at hn kikker inn i stua. De har også startet å gå langs denne ene veggen som grenser til oss. Foreløpig ignorerer jeg bare men vurderer å få satt inn gardiner slik at de ikke får med seg hva vi gjør. Det er nesten som om de lurer på om jeg bruker fløte i kaffen, følger med på når vi står opp osv. Litt surt om jeg blir nødt for å si fra, da kan det raskt bli ubehagelig når man bor såpass tett. Tidligere virket de opptatt med sitt men har tydeligvis endret fokus. Naboen startet med dette etter at dere hadde bestemt dere for å rive deler av huset? I så fall er naboen kanskje nysgjerrig angående forandringene på huset? AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ille dette. Hver morgen kommer dem og sjekker status. De ser rett inn i stua hos oss og vi kjenner at vi misliker det. Deler av huset skal rives, dem er klar over ,da dette er en rønne, så jeg tviler på at årsaken er at de føler de må "passe på". Anonymkode: 4d01f...126 Anonymkode: c856e...4ea 2
Carrot Skrevet 15. juli 2021 #15 Skrevet 15. juli 2021 Åpne vindu og si god morgen, anerkjenn at du ser dem - da blir det nok litt kleint for dem 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #16 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 9.7.2021 den 16.20): Vi har kjøpt hus av naboen, de hadde 2 stk som lå ved siden av hverandre. Husene ligger tett her og det er kanskje en halv meter mellom grensene. Før de solgte huset, satte de opp en skillevegg som gjør at vi ikke kan se det som foregår hos dem. Har heller ingen behov for å se hva som foregår men det er sykt irriterende når denne naboen til stadighet kikker over gjerdet og rett inn i stua hos oss. Jeg kan se at hn kikker inn i stua. De har også startet å gå langs denne ene veggen som grenser til oss. Foreløpig ignorerer jeg bare men vurderer å få satt inn gardiner slik at de ikke får med seg hva vi gjør. Det er nesten som om de lurer på om jeg bruker fløte i kaffen, følger med på når vi står opp osv. Litt surt om jeg blir nødt for å si fra, da kan det raskt bli ubehagelig når man bor såpass tett. Tidligere virket de opptatt med sitt men har tydeligvis endret fokus. Føler meg bare beglodd. Huff, måtte få ut frustrasjonen....... Anonymkode: 4d01f...126 «Vurderer å få satt opp gardiner»? 😂😂 Antagelig er du av dem som bare eeeelsker sånne moderne hus med gigavinduer og ingen gardiner. Ser det bygges en del sånt her jeg bor i Oslo. Tips: når du skal pusse opp/bygge nytt, IKKE bygg slik om du misliker å bli sett på…. En av grunnene til at man fant opp gardiner etc, var å unngå innsyn… Anonymkode: 72a7f...8a5 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #17 Skrevet 15. juli 2021 Heng opp lapp. "Vi ser at du ser på oss. Skjærp deg." Anonymkode: fcfd1...540
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #18 Skrevet 15. juli 2021 Jeg ville skaffet meg en cardboard cutout av meg selv, som dette: eller kle ut en mannekeng, og la den stirre naboen tilbake. Anonymkode: 8b8ce...c9b 9
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #19 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg ville skaffet meg en cardboard cutout av meg selv, som dette: eller kle ut en mannekeng, og la den stirre naboen tilbake. Anonymkode: 8b8ce...c9b En mannekeng er en modell som går med klær på motevisning. Det de kaller mannequin på engelsk, heter utstillingsdokke på norsk. Altså en figur/dokke som står i butikkene med klær på. Anonymkode: 72a7f...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #20 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): En mannekeng er en modell som går med klær på motevisning. Det de kaller mannequin på engelsk, heter utstillingsdokke på norsk. Altså en figur/dokke som står i butikkene med klær på. Anonymkode: 72a7f...8a5 Hm.. de selger mannekenger på finn.no 😛 Anonymkode: 8b8ce...c9b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå