Gå til innhold

Jada, ho mor har streika, resultat: ny flyter det verre enn noen gang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok til meg flere tips av samme ordlyd inne her: streik, ta bare dine egne og barnets ting/klær/oppvask/klesvask.

Resultat etter 2 uker: nå flyter det noe så vanvittig her. Kjøleskapet er tomt for det meste, klesskapet til mannen er tomt, skitne klær av mannen ligger strødd overalt bortsett fra oppi klesdunken - der de budde ligget, oppvasken hans flyter på kjøkkenbenkene, søpla flyter over, det ligger bildeler, verktøy og duppedingser på de fleste bord/benker/ledige overflater. Bæsjestriper i dass, skjeggstubber utover vaskene. Osv osv.

Han ser ikke ut til å ville handle inn til helga, rydde etter seg eller vaske noe som helst. Det er sur stemning. Mannen er mest uti garasjen/verkstedet. Og jeg ønsker seriøst å flytte ut med barnet.

Hvor går man videre fra her?

Anonymkode: 1e6ab...e7c

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å fyf. Samme hadde sikkert skjedd hos oss, jeg tør ikke å prøve. Har dessverre ingen råd. Ta bilder av det før du rydder så har du hvertfall «bevis».

Anonymkode: e6f91...08a

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Du må ta ansvar og rydde, stakkars mann som må finne seg i dette. 

Anonymkode: e52a1...191

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du må ta ansvar og rydde, stakkars mann som må finne seg i dette. 

Anonymkode: e52a1...191

Ja stakkars han som må leve med sitt eget rot og skitt i tillegg til at andre også må det. Det er så synd på ham at jeg må gråte litt nå, altså.

Anonymkode: db458...26e

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde f... meg flyttet ut!

Anonymkode: f37ad...157

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner mannen din at du er sur pga rotet, eller er han så hjernedød at han ikke skjønner hvorfor du er sur?

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja stakkars han som må leve med sitt eget rot og skitt i tillegg til at andre også må det. Det er så synd på ham at jeg må gråte litt nå, altså.

Anonymkode: db458...26e

Slutt å gi oppmerksomhet til åpenbare troll, nå gir du han bare vann på mølla til å fortsette.

TS, enten så må du holde ut enda noen uker og se om han skjerper seg, eller så må du rett og slett  flytte ut med barnet ditt. 

Anonymkode: f4528...162

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner mannen din at du er sur pga rotet, eller er han så hjernedød at han ikke skjønner hvorfor du er sur?

Det er HAN som er sur, fordi jeg ikke er tjeneren/hushjelpa hans lenger.....

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Njeeee. Det er vel kanskje på tide med en prat..? En rolig, konstruktiv prat med et "vi" - preg. Ikke stillingskrig og "du er håpløs". Hva sier han når du spør hvordan han ser på situasjonen? Hvorfor er han bare i garasjen? Lytter du til det han faktisk svarer, eller er du mest opptatt av alt han gjør feil? 

Jeg er fristet til å linke til tråden om dama som hadde fått med mannen i parterapi og fikk i fleisen at hun var ei heks som han nærmest hatet. Du får heller lete den opp selv. Mye interessant når det gjelder mangel på selvinnsikt og kommunikasjon. 

Anonymkode: 1cbe5...8ea

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Men har dere snakket sammen eller bare streiker du?

Anonymkode: bd91f...5c3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør han når han er helt tom for rene klær? Går han rundt i møkkete klær på jobb og hjemme?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde f... meg flyttet ut!

Anonymkode: f37ad...157

Du hadde brutt opp en familie pga dette?? 

• Liker 6
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tok til meg flere tips av samme ordlyd inne her: streik, ta bare dine egne og barnets ting/klær/oppvask/klesvask.

Resultat etter 2 uker: nå flyter det noe så vanvittig her. Kjøleskapet er tomt for det meste, klesskapet til mannen er tomt, skitne klær av mannen ligger strødd overalt bortsett fra oppi klesdunken - der de budde ligget, oppvasken hans flyter på kjøkkenbenkene, søpla flyter over, det ligger bildeler, verktøy og duppedingser på de fleste bord/benker/ledige overflater. Bæsjestriper i dass, skjeggstubber utover vaskene. Osv osv.

Han ser ikke ut til å ville handle inn til helga, rydde etter seg eller vaske noe som helst. Det er sur stemning. Mannen er mest uti garasjen/verkstedet. Og jeg ønsker seriøst å flytte ut med barnet.

Hvor går man videre fra her?

Du må fortsette en god stund til.

Har du mulighet til å dra på en ferietur med barnet en uke eller to? 

To uker er kort tid, jeg tenker du må påregne minst et par uker til. 

Og at det er mannens ting som ligger strødd (om du var den som også bodde med bonusbarn) så tilsier det at problemet ligger hos far like mye som hos ungdommene. 

Kjøp deg en boks i kjøleskapet som kan låses med sånn koffertvaier til ditt og ungens pålegg 😎

AnonymBruker
Skrevet

Ja det hadde jeg faktisk. Jeg hadde ikke orket å skulle bli i et slikt forhold frem til ungene ble store nok til å flytte ut. 

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Lett. Ikke jeg som skrev det, men jeg er enig. I dagens samfunn jobber også mor 100 % stort sett. Da er det ikke å forvente at mannen gjør noe mindre hjemme enn hun gjør. For min del hadde det ikke fungert i hvertfall. Heldigvis har jeg en ordentlig mann som ser hva som må gjøres, og gjør det. Vi krangler aldri om ting som må gjøres. Den som har anledning gjør det. Sånn er det å være voksne. 

Anonymkode: 51864...096

• Liker 31
Gjest DramaTheLama
Skrevet

Da tar du med ungene på campingferie en ukes tid. La han gro inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...