AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 Min mor døde nylig, uten at jeg har fått oppgitt noen dødsårsak. Det er gjennomført medisinsk obduksjon. Vil jeg få obduksjonsrapporten automatisk? Har jeg i det hele tatt rett på disse opplysningene? Jeg er enebarn, og min far er død, ingen ny samboer eller ektemann. Anonymkode: 97e7b...197
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 Ja, det kan du ha rett til å få informasjon om! Anonymkode: 01a8f...12c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #3 Skrevet 9. juli 2021 Så lenge du er nærmeste pårørende har du rett til innsyn i obduksjonsrapporten. Vi måtte kontakte fastlegen til pappa for å få den. Samme med min morfar og farmor. Fikk ikke noe automatisk Anonymkode: a0aef...83f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #4 Skrevet 9. juli 2021 Du får ikke noe automatisk. Du må ringe enten sykehuset, eller fastlegen din Anonymkode: 476ab...e2a 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #5 Skrevet 9. juli 2021 Du vil anses som den nærmeste pårørende, hvis dere har hatt varig og løpende kontakt, i størst utstrekning. Og har da rett til innsyn i journal, m.m. HVIS ikke din mor har utnevnt noen andre. Men du må etterspørre, du får det ikke automatisk. Anonymkode: a532e...ef8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #6 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du får ikke noe automatisk. Du må ringe enten sykehuset, eller fastlegen din Anonymkode: 476ab...e2a Morens fastlege, mener du vel? Anonymkode: a335d...495
Apis Skrevet 10. juli 2021 #7 Skrevet 10. juli 2021 Bestil time hos fastlegen for gjennomgang, slik at du faktisk forstår hva som står der.
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 10. juli 2021 #8 Skrevet 10. juli 2021 Jeg forstår ikke behovet, om du ikke tror at sykehuset har gjort noe feil da. Jeg var nærmeste pårørende til mine foreldre og til min mann, og fikk all den informasjonen de hadde etterhvert. Jeg kunne spørre om alt mulig både underveis og etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå