H31 Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 Jeg trenger solskinnshistorier, støtte eller heiarop, hva som helst😅 Jeg er gravid etter ivf og er 7+2 uker på vei. For 8 dager siden hadde jeg tidlig ultralyd for å sjekke at hjertet slo, da jeg to ganger tidligere har opplevd SA og MA. Hjertet slo heldigvis❤ For 5 dager siden våknet jeg på natten fordi jeg måtte tisse og oppdaget at det var lyserødt blod når jeg tørket meg. Ble selvsagt redd, men klarte å vente med legetime til ultralyd på rikshospitalet i går, som ivf'ere blir tilbudt. Der slo hjertet fortsatt🤞🏻❤ I dag har jeg oppdaget brun utflod, litt mensmurringer og er livredd selv om hjertet slo i går. Jeg gikk masse rundt i går, men ingen tunge løft. Riksen ringer ikke tilbake før evt på mandag.. Er det tilfeldigvis noen her som kan si at dette går veldig fint? Har du opplevd noe lignende selv? Trenger å høre noe hyggelig nå som jeg går inn i ferie.. 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 Jeg er 6+3 i dag, men hadde mye brunt utflod fra søndag til tirsdag. Ble ganske bekymret da også symptomene ble færre samtidig. Fikk time for privat tul i går, og fikk beskjed om at jeg har litt blod i livmor. Men hjertet slo og alt så ellers bra ut. Det var ingen fare slik hun så det nå, men jeg bør ta det med ro (ikke løfte, bære, trene, ha sex osv) de neste tre ukene. Så ingen solskinnshistorie her, men fikk inntrykk av at litt blødninger ikke nødvendigvis er farlig. Anonymkode: 2cabf...ea1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #3 Skrevet 9. juli 2021 Har forøvrig også hatt masse murringer her. Både de dagene jeg blødde, samt før og etter. Anonymkode: 2cabf...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #4 Skrevet 9. juli 2021 Jeg hadde brun utflod etter sex og etter vaginal undersøkelse hos gynekolog. Er tydeligvis helt vanlig 😊 Anonymkode: 09250...881 2
Gjest 123 eller noe Skrevet 9. juli 2021 #5 Skrevet 9. juli 2021 Små mengder brunt blod her også, da kun 1-2 dager etter sex.. hver gang. Så jeg lar meg ikke lure og skremme av det der lengre! Men den første ganga jeg så det, kaldsvetta og grein jeg. Har ikke sjekket på UL, men jordmor mente at så lenge jeg fortsatt føler meg gravid med symptomer, ikke har smerter, og ikke blør friskt og mye, var det ikke noe å bry seg om. Skal på UL om 2 uker så må klare å holde meg til da.
H31 Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2021 Takk for svar, alle😊 Jeg håper det bare er rester etter blødningen på søndag.. Det beroliger meg at det er flere som har opplevd å ha det samme. Hadde en orgasme før det skjedde🙊 , så håper det var sammentrekningene som fikk ut restene, og ikke startet noe.. 1
Gjest 123 eller noe Skrevet 9. juli 2021 #7 Skrevet 9. juli 2021 Ja jeg tror det bare må være rester, brunt blod er jo gammelt blod Jeg hadde jo en blødning forrige svangerskap, rett etter sex, som var rosa.. men den kom rett etterpå pga en rift eller noe. Derfor støkket jeg litt til denne ganga, da dette kom 2 dager senere og jeg ikke koblet hva det kunne være! Så hvis du ikke har hatt vondt, og ikke det var mye, ville jeg prøvd å bare tenke på noe annet. Men jeg skjønner det er vanskelig spesielt når det kommer til blod! Kommer nok ikke til å slappe helt av selv før etter UL om 2 uker, men jeg må passe på lommeboka her også. Kan bare tenke seg hvis jeg skulle sjekket UL for hver småblødning jeg har hatt de siste 2 ukene, 2400 kr takk! Nei, får bare slå seg til ro med at man er litt ekstra skjør innvendig når man har baby i magen, og blod kan komme i sammenheng med kos. ^^
Ginny Skrevet 9. juli 2021 #8 Skrevet 9. juli 2021 Brunt blod er gammelt, så det kan være rester fra forrige gang. Jeg hadde flere store blødninger, fikk en sprell levende unge likevel. På en av de mange TULene jeg var på så de en blodansamling innerst i livmorhalsen, uten at de kunne gi noen forklaring. Mange opplever blødninger, men det går bra likevel. Slimhinnene blør jo og lettere når man er gravid. Mine blødninger kom hvis jeg gikk mye, eller kjørte bil veldig langt. Eller kanskje det var helt tilfeldig at de kom da. Det gikk bra uansett 😊 2
H31 Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #9 Skrevet 9. juli 2021 skruttveig skrev (2 timer siden): Ja jeg tror det bare må være rester, brunt blod er jo gammelt blod Jeg hadde jo en blødning forrige svangerskap, rett etter sex, som var rosa.. men den kom rett etterpå pga en rift eller noe. Derfor støkket jeg litt til denne ganga, da dette kom 2 dager senere og jeg ikke koblet hva det kunne være! Så hvis du ikke har hatt vondt, og ikke det var mye, ville jeg prøvd å bare tenke på noe annet. Men jeg skjønner det er vanskelig spesielt når det kommer til blod! Kommer nok ikke til å slappe helt av selv før etter UL om 2 uker, men jeg må passe på lommeboka her også. Kan bare tenke seg hvis jeg skulle sjekket UL for hver småblødning jeg har hatt de siste 2 ukene, 2400 kr takk! Nei, får bare slå seg til ro med at man er litt ekstra skjør innvendig når man har baby i magen, og blod kan komme i sammenheng med kos. ^^ Hadde jeg kunnet velge selv, og det var gratis, så tror jeg hadde valgt UL hver uke frem til uke 12-13 😅 De forskjellige abortene sitter godt i kroppen selv 1 år etter.. prøver å slappe av og har foreløpig tørkeperiode frem til det er helt trygt 🙈 Ginny skrev (2 timer siden): Brunt blod er gammelt, så det kan være rester fra forrige gang. Jeg hadde flere store blødninger, fikk en sprell levende unge likevel. På en av de mange TULene jeg var på så de en blodansamling innerst i livmorhalsen, uten at de kunne gi noen forklaring. Mange opplever blødninger, men det går bra likevel. Slimhinnene blør jo og lettere når man er gravid. Mine blødninger kom hvis jeg gikk mye, eller kjørte bil veldig langt. Eller kanskje det var helt tilfeldig at de kom da. Det gikk bra uansett 😊 Uff jeg prøver å ikke tenke på det, skal heldigvis tilbake på riksen for UL om halvannen uke.. fordi jeg spurte pent om jeg kunne 😅 Tror ikke jeg klarer å slappe av før jeg kjenner spark eller ser en tydlig kul som vokser🙈 det er skummelt synes jeg. Men takk for svarene deres, det letter veldig på hjertet mitt🙏🏻 1
Parv Skrevet 10. juli 2021 #10 Skrevet 10. juli 2021 Jeg hadde blødning rundt samme tid som deg - i slutten av uke 7. ikke mye, sikkert bare noen dråper, men blod er veldig fargesterkt og selv bittesmå mengder ser mye ut 😓 dette var friskt blod. dette skjedde etter en lang dag med mye bilkjøring og litt bæring. Fikk UL uka etter og alt så helt fint ut. Fikk beskjed om at dette var innenfor normalen og at det ikke var noe å bekymre seg over så lenge det stoppet og ikke tiltok i mengde. Hadde ingen smerter i forbindelse med blødningene, men litt murringer og strekkinger har man jo gjerne rundt denne tiden. Hadde ny UL i uke 12, og alt så fortsatt helt fint ut og fosteret vokser som det skal. Fikk også et tilbud om enda en UL I uke 14-15, men denne takket jeg nei til da disse kontrollene gjør meg veldig mye mer bekymret enn jeg trenger å være. Nå har jeg forsøkt å senke skuldrene og glede meg fremfor og være redd og bekymret, selv om det er utfordrende. Jeg runder straks uke 14. Krysser fingrene for at alt går fint med deg ❣️ 1
H31 Skrevet 10. juli 2021 Forfatter #11 Skrevet 10. juli 2021 Veldig godt å høre, og gratulerer med 14 uker på vei❤ Så bra du prøver å slappe av og senke skuldrene, selvom jeg forstår godt at det er utfordrene. Blødninger er ikke hyggelig, selvom det nå virker som det er vanlig hos flere.. Jeg har ingen smerter og det avtok veldig i går, så jeg håper det stopper med dette. Det hjelper å lese andres historier og erfaringer. Takk for lykkeønskninger og ønsker deg og lykke til videre❤💙
skruf Skrevet 10. juli 2021 #12 Skrevet 10. juli 2021 I mitt første svangerskap blødde jeg mye og ofte gjennom første trimester, så mye at jeg brukte bind og var flere ganger sikker på at jeg mistet. Faktisk var jeg nesten 8 uker på vei da jeg oppdaget at jeg var gravid pga jeg fikk ei kraftig og langvarig blødning rundt den tiden jeg skulle ha mensen, så jeg trodde det var mens (ble 4 uker fremskyndet termin på OUL) Men det gikk bra, fødte ei frisk jente til termin Det er vanlig med små blødninger, ofte pga slimhinnene er skjøre og lettblødelige. Veldig vanlig å blø litt etter samleie f.eks. Større blødninger kan komme av hematom i livmoren som tømmer seg. Masse lykke til, ber og håper på at det fortsatt er et lite knøtt på plass❤️ 1
H31 Skrevet 10. juli 2021 Forfatter #13 Skrevet 10. juli 2021 skruf skrev (5 timer siden): I mitt første svangerskap blødde jeg mye og ofte gjennom første trimester, så mye at jeg brukte bind og var flere ganger sikker på at jeg mistet. Faktisk var jeg nesten 8 uker på vei da jeg oppdaget at jeg var gravid pga jeg fikk ei kraftig og langvarig blødning rundt den tiden jeg skulle ha mensen, så jeg trodde det var mens (ble 4 uker fremskyndet termin på OUL) Men det gikk bra, fødte ei frisk jente til termin Det er vanlig med små blødninger, ofte pga slimhinnene er skjøre og lettblødelige. Veldig vanlig å blø litt etter samleie f.eks. Større blødninger kan komme av hematom i livmoren som tømmer seg. Masse lykke til, ber og håper på at det fortsatt er et lite knøtt på plass❤️ Uff så skremmende.. godt å høre du fikk en frisk jente likevel❤ Tusen takk❤ Fikk time på riksen om litt over 1 uke, så blir spennende å se da. Krysser alt jeg har 🤞🏻 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #14 Skrevet 18. januar 2024 H31 skrev (På 10.7.2021 den 15.28): Uff så skremmende.. godt å høre du fikk en frisk jente likevel❤ Tusen takk❤ Fikk time på riksen om litt over 1 uke, så blir spennende å se da. Krysser alt jeg har 🤞🏻 Hvordan gikk det den gangen? Anonymkode: b1bd3...578
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #15 Skrevet 18. januar 2024 Jeg har en baby på 7 måneder. Jeg blødde nesten hele første trimester, og det var alle typer blod, fra lyserosa, lysebrunt, brunt, friskt rødt, mørkerødt, koagulert, kornete, osv: ALT. Fikk aldri noen grunn for hvorfor jeg blødde, men alt gikk fint. Føltes også ut som jeg skulle få mensen hvert øyeblikk. Syntes det var vanskelig når «alle» sa at blod alene ikke var stress, men blod + smerter var stress. For jeg hadde jo skikkelig mensmurringer. Men man mener visst enda sterkere smerter da. Håper det går bra med dere i alle fall!❤️ Anonymkode: 00443...a2c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå