Gå til innhold

Vanskelig å avtale møte med venner. Jeg tror ikke jeg forstår den koden om å avtale å møtes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte ei venninne om hun var ledig denne uka så vi kunne finne på noe. Har ikke sett henne på 2 år og når jeg først skulle komme 6 timer unna og besøke byen hennes, så ønsket jeg å se henne igjen. Jeg sendte hun melding før jeg bestilte og prøvde å lage en avtale. Det gikk fint. Hun var usikker på om hun var ledig, men at det sikkert går an å få til noe. Så sa jeg at da kan vi jo avtale når det nærmer seg. 

Jeg skulle uansett dra, så på avreise dagen. Sendte jeg at jeg er her en uke nå og er ledig de 5 første dagene. Og spurte om hun ville møtes. Dette er nå 5 dager siden. Og hun har ikke åpnet meldingen. Jeg vet hun har sett den selvom hun ikke har åpna. Det er jo lett å se når man kommer inn på messenger. 

Jeg sliter med å faktisk møte vennene mine. Det er akkurat som om de fader ut. Jeg prøver å forbedre meg til å lage avtaler. En gang skulle jeg besøke ei venninne og sove over hos hun i en annen by, dagen før sendte jeg en melding om hva jeg trengte å ta med. Da hadde hun glemt at jeg skulle komme. Da hadde hun lovt seg bort i en bursdagsselskap. 

Eller skjønner jeg ikke hvordan det fungerer å spørre noen om å møtes 

Anonymkode: ab1a7...04f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sorry å si det men tror ikke det der er ordentlige venner, de ønsker tydeligvis ikke å møte deg. Iallefall ikke hun som ikke åpner meldingen på messenger, sånn er bedritent gjort.

Anonymkode: 63475...21a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke om deg, men dine venner. Kvitt deg med dem.

Anonymkode: 5c352...541

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det der er dårlige "venner", som tydelig ikke ønsker kontakt. Kutt ut sånt møkk fra livet ditt. 

Anonymkode: a0433...1c7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette handler ikke om at du har dårlige evner til å avtale, men at vennene dine ikke har lyst til å møte deg. Du har gjort alt etter boka. 

Anonymkode: 7f596...144

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg gjøre? Det frister å bare skrive noe igjen. 

Det hadde vært enklere å se om det hadde stått om hun har lest meldingen. Får nå kan hun skylde på at den ikke har kommet frem, men jeg ser jo at hun har vært pålogget mange ganger etter jeg har sendt meldingen. ts

Skrevet

Vært der selv med en nær vennine. Da jeg forsto at jeg har blitt ghostet og det gikk opp for meg ( etter altfor  lang tid) at det selvsagt ikke er fordi hun er glemsk og travel og hver gang i to ikke ser meldinger og kontaktforsøk,  gikk hun fra å være min bestevenninne,  til å knapt betegnes som bekjent. Jeg ville bare ikke innse det, men jeg hadde ikke tilslutt noe valg 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo en «snillere» måte å avvise på. Jeg blir utsatt for det selv, og gjør det selv iblant. Har ikke lyst å høre at jeg ikke er verdt å bruke tid på, like lite som jeg ønsker å si det til noen.

Anonymkode: fd632...39f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er jo en «snillere» måte å avvise på. Jeg blir utsatt for det selv, og gjør det selv iblant. Har ikke lyst å høre at jeg ikke er verdt å bruke tid på, like lite som jeg ønsker å si det til noen.

Men er det ikke bedre å si  "den uka er jeg opptatt" "Det passer ikke, jeg har mye jobb" Eller bare "Det passer dessverre ikke" Enn å late som at man ikke ser meldingen. Jeg tåler å bli avvist. Jeg tåler å høre om andre egentlig har planer. Vil man ikke møte meg og synes det er vanskelig å si (noe jeg skjønner ekstremt godt), så heller si at man har andre planer. Da tenker man som regel ikke noe over det. Jeg biter som regel på den :P 

Jeg tåler å bli avvist, men jeg skal ikke trenge å måtte tåle i å få falske forhåpninger og deretter ditcha. Spesielt om det er et mønster i det. Da er det heller bedre å si at det ikke passer likevel, og tilslutt så slutter jeg å spørre om å møtes. Ts

• Liker 4
Skrevet

Men hvis alternativene enten er at hun ikke har sett det/glemt det, eller at hun overser deg, så er det jo ingenting å tape på å sende en melding og spørre «Hei! Så du meldingen min? Jeg har fremdeles tid da og da hvis det passer for deg» (hvis du har noe tid). Da får du enten et svar, eller du har fått en bekreftelse på at det er helt ok å kutte henne ut. Så lenge man bare har prøvd én gang og er normalt hyggelig og høflig, så tenker jeg på sånt som «ingenting å tape»-situasjoner. Enten så finner dere på noe, eller så vet du mer om hvor landet ligger. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Ananas. skrev (4 minutter siden):

Men hvis alternativene enten er at hun ikke har sett det/glemt det, eller at hun overser deg, så er det jo ingenting å tape på å sende en melding og spørre «Hei! Så du meldingen min? Jeg har fremdeles tid da og da hvis det passer for deg» (hvis du har noe tid). Da får du enten et svar, eller du har fått en bekreftelse på at det er helt ok å kutte henne ut. Så lenge man bare har prøvd én gang og er normalt hyggelig og høflig, så tenker jeg på sånt som «ingenting å tape»-situasjoner. Enten så finner dere på noe, eller så vet du mer om hvor landet ligger. 

Hun har en gang ikke åpnet den. Men enkelt å se hva jeg spør om når hun åpner messenger. Trenger ikke åpne meldingen for å se hva jeg spør om heller. Hun har vært pålogget over flere ganger da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun har en gang ikke åpnet den. Men enkelt å se hva jeg spør om når hun åpner messenger. Trenger ikke åpne meldingen for å se hva jeg spør om heller. Hun har vært pålogget over flere ganger da. 

Ja, og hvis hun overser den så er det jo dårlig gjort, og som sagt: en du kan droppe (og det kan du uansett om du ønsker det, bare så det er sagt). Men for egen del får jeg gjerne 8-15 nye Messenger-meldinger i løpet av en dag, i tillegg til meldinger, anrop og 20-30 e-poster, og da kan noen av dem lett bli oversett, fordi jeg f.eks. tar det som er jobbrelatert først og setter i gang med nye oppgaver. Da hender det at jeg glemmer, eller til og med ikke ser, meldinger fra andre. Det er selvfølgelig dårlig av meg å ikke gå inn og sjekke om jeg har oversett noe, men det gjør jeg ikke alltid - uten at det er personlig mot dem det gjelder. Hvis hun er en sånn type, så kanskje hun ser forsøk to. Hvis du allerede nå vet at du ikke gidder å bruke mer tid på henne, så er det HELT innafor å ikke gjøre noe mer (hvis jeg ikke svarer vennene mine, ser jeg det som helt opplagt at ballen ligger hos meg en eventuell neste gang, og at jeg ikke kan bli fornærmet om de ikke gidder mer) men hvis du faktisk fremdeles ønsker å tilbringe mer tid med henne, så har du heller ikke noe å tape på å prøve én gang til.

Som sagt: Overser hun deg med vilje så er det dårlig gjort, men om du ikke er helt sikker på det så kan ingen bli fornærmet av at du spør en gang til, når du ikke har fått svar på forrige melding. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

En gang skulle jeg besøke ei venninne og sove over hos hun i en annen by, dagen før sendte jeg en melding om hva jeg trengte å ta med. Da hadde hun glemt at jeg skulle komme. Da hadde hun lovt seg bort i en bursdagsselskap. 

Denne svir. Opplevd det selv ved to tilfeller, hvorav ene var feiring av min bursdag som hun selv foreslo. Jeg ble så glad og gledet meg masse. Når dagen kom og jeg sendte mld ang klokkeslett så hadde hun glemt der og var nå forhindret fra å komme. 

Jeg tenker at blir man "glemt" så er man ikke viktig for den andre. Jeg orker ikke å høre på unnskyldninger, ydmykelsen blir for stor der man selv har sittet å gledet seg og fortalt andre om det og så blir det ikke noe av fordi man er glemt bort. Og kanskje er det også neste et skalkeskjul for at man egentlig ikke gidder, og har hatt unnskyldningen på lur lenge. 

Nei kvitt deg med sånne venner. 

Anonymkode: a730c...30c

Skrevet

Det høres ikke ut som du gjør noe feil i mine ører. Men jeg tenker dine venninner ikke ønsker å møte deg. :( Hvorfor det tror du? Fordi du har flyttet timesvis unna? Har du kommunisert noe med dem utenom disse avtalene?

Man må huske å vanne vennskap også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun ikke har sett meldingen må du jo ringe henne. Makan til tafatt ungdom skal man lete lenge etter …

Anonymkode: 1aa8a...650

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke jeg som har flyttet. Vi møttes på folkehøgskole, også har vi hatt sporadisk kontakt etter det hadde ganske god kontakt på skolen og var ganske gode venner i den bobla. 

vi kommuniserte via snapp utenom avtalen. Og jeg sendte hun snapp om det nå. At jeg har prøvd å sende hun melding. Sa at jeg er ledig ut dagen i dag, om hun vil finne på noe😊 jeg lar ballen ligge hos hun nå. 

CorvusCorax skrev (10 minutter siden):

Det høres ikke ut som du gjør noe feil i mine ører. Men jeg tenker dine venninner ikke ønsker å møte deg. :( Hvorfor det tror du? Fordi du har flyttet timesvis unna? Har du kommunisert noe med dem utenom disse avtalene?

Man må huske å vanne vennskap også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men er det ikke bedre å si  "den uka er jeg opptatt" "Det passer ikke, jeg har mye jobb" Eller bare "Det passer dessverre ikke" Enn å late som at man ikke ser meldingen. Jeg tåler å bli avvist. Jeg tåler å høre om andre egentlig har planer. Vil man ikke møte meg og synes det er vanskelig å si (noe jeg skjønner ekstremt godt), så heller si at man har andre planer. Da tenker man som regel ikke noe over det. Jeg biter som regel på den :P 

Jeg tåler å bli avvist, men jeg skal ikke trenge å måtte tåle i å få falske forhåpninger og deretter ditcha. Spesielt om det er et mønster i det. Da er det heller bedre å si at det ikke passer likevel, og tilslutt så slutter jeg å spørre om å møtes. Ts

Enig med at det er stygt å late som, for så å ditche i siste sekund. Det ville jeg ikke gjort mot andre. Men når man har sagt det ikke passer sånn ca 10-12 år, men det fortsatt spørres, hva har vedkommende skjønt da?🧐

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Oj....

Du skjønner dette helt fint, og spør på vanlig måte.

Du har rett og slett veldig dårlig omgangskrets.

Hun siste der unngår deg og prøvde være hintende i starten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er ikke jeg som har flyttet. Vi møttes på folkehøgskole, også har vi hatt sporadisk kontakt etter det hadde ganske god kontakt på skolen og var ganske gode venner i den bobla. 

vi kommuniserte via snapp utenom avtalen. Og jeg sendte hun snapp om det nå. At jeg har prøvd å sende hun melding. Sa at jeg er ledig ut dagen i dag, om hun vil finne på noe😊 jeg lar ballen ligge hos hun nå. 

Da ville jeg, som du skriver, latt ballen ligge hos henne. Hvis hun ikke svarer så ville jeg ansett det vennskapet som avsluttet. 
Trist, men hvis hun er så lite interessert er det lite vits. 

Det er ikke du som gjør noe feil, det er hun som sannsynligvis ikke ønsker mer kontakt. 
❤️

Anonymkode: 778f0...7dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd dette og det er en utrolig drit følelse. De klarte å få til at det var min feil.

En som jeg trodde var en god kompis sa på bursdagen min så hadde han en unnskyldning med at han måtte jobbe og blei sur da jeg tok kontakt. 

Ei annen tok kontakt kun da det var fest og trengte overnatting. Følte meg som bruk og kast.

Da begeret mitt var fylt så ga jeg beskjed,men då fikk jeg igjennom gå og blei blokkert. Hun ignorerer også så. 

Tenker at det var fint for dette var aldri ett ordentlig vennskap og vi har blitt brukt i mange år som at jeg god til noe når hun trenger gratis overnatting. 

Hadde kuttet ut kontakten med henne 😊🙃

Anonymkode: aa534...ef6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...