AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 Kan man faktisk lære seg å bli det? Jeg ønsker å leve resten av livet i sølibat. Har blitt så mye utnyttet og også opplevd overgrep. Har aldri hatt noe forhold, og tanken på det byr meg helt imot. Jeg har ganske lav sexdrift fra før, og ønsker det egentlig ikke. Men er altså ikke aseksuell. Er singel kvinne i tidlig 30 årene. Anonymkode: dff46...859
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 Man kan ikke bli aseksuell, men man kan fint avstå fra sex. Kan selvfølgelig være vanskelig å finne en partner med samme tankesett, men om du ønsker å være i et forhold med lite/ingen sex, må man jo bare snakke og være åpen om det. Anonymkode: 4c082...420 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #3 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kan ikke bli aseksuell, men man kan fint avstå fra sex. Kan selvfølgelig være vanskelig å finne en partner med samme tankesett, men om du ønsker å være i et forhold med lite/ingen sex, må man jo bare snakke og være åpen om det. Anonymkode: 4c082...420 Og ønsker du ikke å være i et forhold, så er det jo absolutt ikke noe problem. Men om du har problemer med sex på grunn av tidligere hendelser, og det derav gjør vondt/gir angst/vanskelig, ville jeg også vurdert å snakke med en profesjonell. Psykolog eller sexolog, mulig? Fullt lov å ikke ha sex, men også viktig at man har et godt forhold til seg selv på det punktet. Tenk om du møter noen/vil gjøre noe med deg selv, og det har ligget og grodd masse fæle tanker bak det? Man skal aldri unngå noe fordi man er redd, da dette kan gjøre ting værre. Men om du ikke ønsker/liker sex? Helt greit å ikke ha det! Anonymkode: 4c082...420 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #4 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og ønsker du ikke å være i et forhold, så er det jo absolutt ikke noe problem. Men om du har problemer med sex på grunn av tidligere hendelser, og det derav gjør vondt/gir angst/vanskelig, ville jeg også vurdert å snakke med en profesjonell. Psykolog eller sexolog, mulig? Fullt lov å ikke ha sex, men også viktig at man har et godt forhold til seg selv på det punktet. Tenk om du møter noen/vil gjøre noe med deg selv, og det har ligget og grodd masse fæle tanker bak det? Man skal aldri unngå noe fordi man er redd, da dette kan gjøre ting værre. Men om du ikke ønsker/liker sex? Helt greit å ikke ha det! Anonymkode: 4c082...420 Jeg ønsker ikke forhold. Jeg vet at det også finnes aseksuelle som er i forhold, men jeg tenker at når man ønsker å ta avstand fra det så er det lettere om man ikke føler noen tiltrekning mot noen. Man klarer å avstå når man ikke vil, men det er bare plagsomt med de tankene allikevel. Det handler nok ikke bare om angst. Har aldri følt noe særlig angående sex og synes det har vært bortkastet tid. Onani derimot har jeg ingen problemer med. Synes det er mye bedre. Anonymkode: dff46...859
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #6 Skrevet 9. juli 2021 Saph skrev (2 timer siden): Du får melde deg på konversjonsterapi. Det er bevist at det ikke virker for de fleste, men hvis noen hadde åpnet en klinikk eller en slags leir uten fokus på religion, der folk lever kun i fred, harmoni og i sølibat hadde jeg flyttet dit uten å nøle. Anonymkode: dff46...859
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #7 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ønsker ikke forhold. Jeg vet at det også finnes aseksuelle som er i forhold, men jeg tenker at når man ønsker å ta avstand fra det så er det lettere om man ikke føler noen tiltrekning mot noen. Man klarer å avstå når man ikke vil, men det er bare plagsomt med de tankene allikevel. Det handler nok ikke bare om angst. Har aldri følt noe særlig angående sex og synes det har vært bortkastet tid. Onani derimot har jeg ingen problemer med. Synes det er mye bedre. Anonymkode: dff46...859 Man kan dessverre ikke gjøre noe med det å bli tiltrukket. Så det må egentlig bare bli det å avstå fra det, og etter å hatt en god stund avstand, så kanskje tankene gir seg? Anonymkode: 4c082...420
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #8 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Man kan dessverre ikke gjøre noe med det å bli tiltrukket. Så det må egentlig bare bli det å avstå fra det, og etter å hatt en god stund avstand, så kanskje tankene gir seg? Anonymkode: 4c082...420 Jeg håper det. Har vært singel bestandig og levd i sølibat i 5 år. Jeg tiltrekkes ikke av mange, men det skjer jo til tider. Anonymkode: dff46...859
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #9 Skrevet 10. juli 2021 Det er nok ikke bare noe man kan bli. Men selv om man er aseksuell, så betyr det ikke at man ikke har et sex liv. Jeg er strengt tatt aseksuell selv, men jeg onanerer mye, har sex når jeg er i forhold, for jeg blir tent og kåt. Men er aseksuell pga. måten jeg blir tent på, kan man kanskje kalle det. Jeg er demiseksuell, som ligger på det aseksuelle spekteret. For det er et spekter, noe jeg tror mange ikke er klar over. Anonymkode: f73b6...941
MuffinStud Skrevet 10. juli 2021 #10 Skrevet 10. juli 2021 Jeg har opplevet i vennekretsen at det er medisiner med kjente hormonelle bivirkninger. Mannlige parten ble så lite seksuelt interessert at han kunne kalles aseksuell. Forholdet røk. Kjenner ikke hele hans side da det var kvinnen som var bekjentskapet til min kone. Men jeg tviler på at en lege vil skrive ut medikamenter med intensjon om å fjerne seksualdrift. Selv om du er voksen og bør kunne ta egne valg, så blir det vel heller hengt opp i mot at du kan henvises til noen som kan hjelpe deg med ettervirkningene av overgrepene. Med mindre din seksualdrift utgjør en fare for deg eller hindrer deg å fungere innenfor normalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå