AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 Dette er ikke et forsøk på å virke dømmende for jeg kan ikke mye om dette og vil ikke dømme valget andre kvinner tar. Men jeg lurer genuint på hvorfor man skal amme et barn så lenge? Når de spiser vanlig gjennom hele dagen, hvorfor skal en 3-4 åring ligge på puppen på kvelden i tillegg? Er det bare jeg som syns det er litt rart og creepy når ungen kan dra ut puppen selv eller spørre om det..🙈 Anonymkode: bb398...a30 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 Fordi mødrene synes det er kos. Anonymkode: f1a47...bee 1
Novellemonster Skrevet 9. juli 2021 #3 Skrevet 9. juli 2021 Bra for nærhet mellom mor og barn + mye god næring i morsmelk. Koser både mor og barn seg med det burde det ikke være noe problem mener nå jeg
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #4 Skrevet 9. juli 2021 Leste i en Gro nylander (tror jeg det var) bok at menneskebarn (dersom de får styre det helt selv, inkl nattamming) er ment for å amme til mellom 2 og 4 år. Først da skjer naturlig ammeslutt. Altså vi drikker jo kua si morsmelk så hvorfor ikke få mamma sin melk som ekstra næring og nærhet. Jeg ser ikke noe galt i det så lenge mor og barn trives. De er jo fortsatt små barn. Når de begynner å nærme seg skolealder så skal jeg innrømme at jeg stusser litt på hvem som egentlig har behovet da.. Selv ammet jeg mine til de rett over 1 år. Da sluttet de selv, men da hadde jeg avsluttet nattammingen flere måneder tidligere. Så skal jeg tro den boka jeg leste under første svangerskap så hadde de ikke sluttet så tidlig selv dersom de hadde fått styre alt selv. Uansett så tenker jeg folk gjør det som funker for dem og det som de trives med. Anonymkode: 7489e...0d3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #5 Skrevet 9. juli 2021 Fordi mødre er avhengig, punktum. Anonymkode: f35c5...bee 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #6 Skrevet 9. juli 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er ikke et forsøk på å virke dømmende for jeg kan ikke mye om dette og vil ikke dømme valget andre kvinner tar. Men jeg lurer genuint på hvorfor man skal amme et barn så lenge? Når de spiser vanlig gjennom hele dagen, hvorfor skal en 3-4 åring ligge på puppen på kvelden i tillegg? Er det bare jeg som syns det er litt rart og creepy når ungen kan dra ut puppen selv eller spørre om det..🙈 Anonymkode: bb398...a30 Akkurat dét gjorde lillesøsteren min da hun var 1 år, så det reagerer jeg ikke på. 😛 (Hun er ganske mye yngre enn meg, så jeg husker det godt.) Men hvorfor noen ammer til 3-4 år skjønner ikke jeg heller. Selv var jeg kjempefornøyd da barnet mitt sluttet av seg selv like før 1-årsdagen. Men noen trives vel åpenbart med å amme. Jeg gjorde ikke det. Anonymkode: 90bc8...0b6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #7 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette er ikke et forsøk på å virke dømmende for jeg kan ikke mye om dette og vil ikke dømme valget andre kvinner tar. … Er det bare jeg som syns det er litt rart og creepy når ungen kan dra ut puppen selv eller spørre om det..🙈 Anonymkode: bb398...a30 Synes du motsier deg selv litt her. Jeg ammet til barnet var nesten 3 fordi hun var mye syk etter barnehagestart og melken gir immunstoffer. I tillegg var det kos for oss begge. Skjønner ikke hvorfor noen skal gidde å bedømme det som creepy. Anonymkode: ff717...935
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #8 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fordi mødre er avhengig, punktum. Anonymkode: f35c5...bee La meg gjette. Du har gått livets harde skole og jobber for NAV? Anonymkode: 8d12d...2a8 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #9 Skrevet 9. juli 2021 Fordi de er ekle. Anonymkode: a03cc...15c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå