AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 Jeg starter trolig nok på Bachelor i Arbeids- og velferdsfag ved Høgskolen i Østfold, avdeling Fredrikstad. Jeg har aldri vært student ved denne skolen tidligere. Hvordan er studentmiljøet ved denne skolen? Hvordan er det å være student i Fredrikstad? Har noen erfaringer med akkurat dette studiet? Jeg vet at Østfold er et pendlerfylke, og dette er nok gjeldende på høgskolen også. Jeg har hørt av andre at de fleste studentene ved denne skolen har vokst opp i Østfold, bor hjemme hos foreldrene eller sammen med samboer, og at de holder seg mest til de vennene som de har fra før av. Jeg har en følelse på at dette fører til et dårlig læringsmiljø hvor alle er opptatt kun med sitt, samt at det ikke blir noe samhold eller sosiale sammenkomster. Jeg tenker å leie privat og da at jeg bor helt alene. Synes det er bedre å helt alene enn i et bråkete kollektiv. Jeg har ikke vokst opp i Østfold, men jeg har både behov og interesse for å bli kjent med nye mennesker også. Mulig de som bor i studentboligene på Bjølstad kanskje får en fordel der. Jeg synes Fredrikstad er en fin og rolig by, og det er passe stort hvor man kan være anonym. Det er også positivt at det finnes noen utesteder og butikker i området, samt billig busstilbud. Jeg synes også studiet virker interessant, og det er et fagområde jeg vil lære mer om. Ser i emneplanen at det er veldig mye gruppearbeid og liknende, men jeg håper at folk ønsker å samarbeide og ikke tuller bort gruppearbeidet. Så, er det noen som har erfaringer med den skolen, det studiet eller Fredrikstad som bosted? Anonymkode: 6741b...f22
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 Har ikke så mye erfaring med Fredrikstad, men i Halden er det et helt sykt bra studentmiljø. Det er en tilflytterkommune, slik at studentene blir veldig godt kjent. Fredrikstad vil jeg kanskje sammenligne med Tønsberg. Man er som regel oppvokst der og har sine vennekretsen fra før, og gjør ikke så mye ut av å få nye bekjentskaper. I Halden var det vel en litt mer moden russetid og minner for livet. Det var heller sjelden at folk fra Fredrikstad tok turen dit. Det er mine observasjoner 😃 IT-miljøet var også de galeste og mest sosiale 😂 Anonymkode: eade2...91a 2
Majer Skrevet 9. juli 2021 #3 Skrevet 9. juli 2021 Mange som pendler fra andre steder i Østfold eller fra Oslo, men de fleste bosetter deg i byen. Campus ligger fint til ved kanalen. Er ikke godt kjent med studiemiljøet utover det. Jeg skal flytte mot byen nå snart og gleder meg selv om jeg ikke skal studere der. Kjenner et par stykker fra byen og tenker å melde meg inn i aktiviteter ved siden av. Om du ikke inkluderes på skolen kan du alltids gjøre det samme Har du studert noe annet tidligere?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #4 Skrevet 10. juli 2021 Nå er det 7 år siden jeg gikk ut fra hiof, det var ganske nære hva du beskriver hvor de aller fleste pendler. Men det var en god del av oss som kom utenbys fra og flyttet til Fredrikstad og det ble et godt studentmiljø. Det var et miljø der alle visste hvem alle var men fortsatt så stort at det ikke føltes ut som en folkehøgskole. Jeg hadde en fantastisk student tid i Fredrikstad og har blitt boende her. Anonymkode: e1c42...eaf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå