Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt i jobb med utbetaling av lønn 12. Har mottatt lønnsslipp i dag tidlig, men fortsatt ikke penger på konto, altså fredag den 9. idag. Kan jeg forvente at det er inne i løpet av dagen, eller kommer det på mandag som er det 12.? 

Anonymkode: ec961...d53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den kommer nok på mandag, lønnsslippen vår kommer alltid noen dager før pengene er på konto.

Anonymkode: 5504e...755

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har begynt i jobb med utbetaling av lønn 12. Har mottatt lønnsslipp i dag tidlig, men fortsatt ikke penger på konto, altså fredag den 9. idag. Kan jeg forvente at det er inne i løpet av dagen, eller kommer det på mandag som er det 12.? 

Kommer på mandag. 

Anonymkode: 1b823...3b0

AnonymBruker
Skrevet

Vi har lønn den 20. Vi har krav på at lønnslipp skal cære klar dagen før, men lønn kommer ikke på konto før den 20. Om ikke dagen faller på en rød dag eller lørdag eller søndag, da kommer den siste virkedag før. Så mest sannsynlig kommer lønna di mandag som er den 12.

Anonymkode: 8ad7c...632

Gjest Robin666
Skrevet (endret)

Hvordan i all verden skal noen på KG vite når din arbeidsgiver utbetaler lønn? Dato på lønnslipp og dato for utbetaling er ikke nødvendigvis den samme. 

Nei, den trenger heller ikke komme på mandag. 

Endret av Robin666
Gjest laPistola
Skrevet

Jeg vil tro du får det inn i dag, det er vanlig at det kommer dagen før og samme dag som lønnsslipp,, og nå er det jo helg. Du kan ikke Forvente at det kommer inn i dag da. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere. Da regner jeg med at det er inne på mandag som er den 12. Bare at lønnsslippen skal sendes dagen før. Så får jeg heller ta det som en gledelig overraskelse om det er inne på konto i løpet av dagen. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger nok av hvilken avtale dere har på utbetaling av lønn. 

Jeg jobber i staten og vi skal ha lønna på konto senest ved midnatt natt til 12. Dvs at den kommer siste virkedag før lønningsdag.

Anonymkode: 8f271...20a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært min forrige arbeidsgiver Hadde vi hatt lønnen idag. Nåværende... mandag. 

Anonymkode: 5a63c...311

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det avhenger nok av hvilken avtale dere har på utbetaling av lønn. 

Jeg jobber i staten og vi skal ha lønna på konto senest ved midnatt natt til 12. Dvs at den kommer siste virkedag før lønningsdag.

Anonymkode: 8f271...20a

Ok. Jeg jobber i kommunen. Er helt ny på det er, derfor jeg spør så «dumt». :) 

Skrevet

Dette varierer nok. Jeg har en statlig arbeidsgiver og en kommunal. Den statlige lønna var på konto i dag, mens den kommunale nok kommer på mandag. Begge har oppgitt lønningsdag 12. 
Opplever nesten hver måned at den statlige lønna blir utbetalt senest 10. mens den kommunale alltid kommer på dagen den 12., så lenge den 12. ikke er på lørdag eller søndag, da kommer det senest fredagen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber på Haukeland sykehus. Lønnen kommer konsekvent den 12, med mindre 12 er på en rød dag/lørdag, men lønnsslippen kommer alltid den 07. Så det stemmer ikke alltid at lønnen kommer rett etter lønnsslippen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lønnslipper sendes ofte ut når vi tar lønnen. Men selve lønnen går ikke ut fra konto før dagen for utbetaling. Noen ganger kan det føles litt villedende, men somregel tas lønn et par dager før selve utbetalingen. 

Anonymkode: 40144...bea

AnonymBruker
Skrevet

Her kommer lønnslippen på fredagen om den 12 er på mandag. Da kommer lønnen på mandag. Er den 12 på lørdag eller søndag kommer lønnslipp på torsdag, og lønnen på fredag. 

Anonymkode: 511d3...f72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i staten og får alltid lønn en dag før utbetalingsdatoer 12. Så denne uka fikk jeg den 9. Lønnsslippen er vanligvis ikke tilgjengelig før den 12. Mannen jobber i et helseforetak og har lønnsslippen klar flere dager før utbetalingsdato, men har aldri lønn på konto før den 12. med mindre den 12 ikke er en virkedag. 

Anonymkode: 9c2aa...5f5

Skrevet
On 7/9/2021 at 12:29 PM, AnonymBruker said:

Lønnslipp kommer litt før lønnen. Du får pengene den 12 vær mnd, med mindre den 12 er på en helg/helligdag

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonyminist skrev (På 9.7.2021 den 12.34):

Jeg vil tro du får det inn i dag, det er vanlig at det kommer dagen før og samme dag som lønnsslipp,, og nå er det jo helg. Du kan ikke Forvente at det kommer inn i dag da. 

Det er så alldeles ikke vanlig, jeg har aldri jobbet i en jobb som ikke har hatt som regel at lønsslipp skal være mottatt minst en virkedag før utbetaling. Er utbetaling på en mandag så skal vi ha mottatt lønsslippen på fredag. 

Anonymkode: 46860...d52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2021 den 12.51):

Ok. Jeg jobber i kommunen. Er helt ny på det er, derfor jeg spør så «dumt». :) 

Jeg jobber også i kommunen, gjort i 15 år, aldri fått penger før den 12. (Med mindre den 12 er på en røddag eller lørdag/søndag).

Anonymkode: 38351...c44

• Liker 2
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det er så alldeles ikke vanlig, jeg har aldri jobbet i en jobb som ikke har hatt som regel at lønsslipp skal være mottatt minst en virkedag før utbetaling. Er utbetaling på en mandag så skal vi ha mottatt lønsslippen på fredag. 

Anonymkode: 46860...d52

Skrev ikke at det var en regel. Det har alltid vært sånn i de jobbene jeg har hatt. Jeg svarer ut ifra min erfaring , slik andre svarer utifra sin erfaring, men det er ingen av oss som kan svare på hvordan det er i firmaet ts jobber for. Det har sikkert hen funnet ut nå da, og vet til neste gang . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...