Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne har dessverre kommet innunder barnevernet da hun var i et forhold med en mann som ikke var helt god, for å ikke nevne mer om det, men hun flyttet fra han idet barnevernet stod på døra. Hennes sønn er preget av dette forholdet siden det ble mye leven og bråk rundt han, men har nå er positiv utvikling. 

Mammaen til gutten er velfungerende og har selv ikke noen bekymringsmelding på seg, men har barnevernet hengene over seg. Saken blir fulgt opp videre av en annen instans for oppfølging av sønnen. 

Problemet nå er at mammaen er utslitt, utslitt av å sitte alene med ansvaret og alt rundt. Det har tært såpass på at barnevernet henger over, at hun er redd for selv å skaffe hjelp fordi hun er redd for bekymringsmelding fra lege, psykologer osv. Er ikke barnevernspolitikken litt vel predikært og diktatorisk? At det går utover allmenn tilstanden til foreldrene pga barnevernets trusler og makt? Jeg bare spør, for å sette lys på denne historien og høre andres synspunkt. Er ikke ute etter et klageforum, men en diskusjon rundt hvordan barnevernet utøver sin posisjon. 

Anonymkode: 32bb2...d53

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

🙄

Anonymkode: bc13a...948

• Liker 4
Gjest Robin666
Skrevet

Hun er vel ikke helt god selv med tanke på valg av far til barnet og ny kjæreste. Flott at barnevernet passer på når sånne folk har barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Mener du at det var unødvendig av barnevernet å bli koblet på saken? At personen som sendte bekymringsmeldingen overragerte? Du skriver jo at gutten var preget av dette forholdet pga mye bråk. 

Anonymkode: ba40c...4df

• Liker 3
Skrevet

Hvilke "trusler" er det barnevernet har kommet med da? Rent konkret?

Skrevet

Hva hun føler vs hva BV faktisk gjør er jo to forskjellige ting. Tipper dette har vært ganske så ugreit for barnet, siden  barnet er så preget av det. Du får stille opp som avlastning for henne du da, så hin kan hente seg inn litt. 
Men jeg syns du framstille det feil, at BV har skyld i mors allmenntilstand. Mor har det vel passe kjipt som vet hva hun har utsatt sønnen for, og hun er sliten av aleneansvarer. Klarer ikke helt å føle sympati for henne, kun det stakkars uskyldige barnet, som må leve med mors dårlige livsvalg. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette handler vel også om mors holdning til BV. I steder for å tenke at "barnevernet henger over meg", tenk "så heldig at vi har et hjelpeapparat som følger opp, det må jeg dra god nytte av". Jeg jobbet i skolen og mange barn blir fulgt opp av BV selv om de har en oppegående foresatt eller to, det er mange grunner til at barnevernet er koblet inn. Ofte er det foresatte selv som ønsker oppfølgingen. Det finnes mange gode tilbud og hjelp å få hvis man spiller på lag med BV i stedet for å se på det som noe negativt :)

Anonymkode: 4dcbd...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...