Trolltunga Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 Fikk montert redningsline på krok på en vegg i murbygg, og ser nå at de har boret seg gjennom og inn på rommet på andre siden. Så det ikke før de hadde reist. Har kontaktet firma for å få de til å foreslå en løsning, både for å sikre at kroken holder, og kompensere vegg. Hva kan jeg kreve her egentlig?
newman01 Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 Hva skal du med en redningsline? Er det for rømning fra loftet der høyden er over 5 meter?
Trolltunga Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2021 newman01 skrev (17 minutter siden): Hva skal du med en redningsline? Er det for rømning fra loftet der høyden er over 5 meter? Rømming fra leilighet i blokk ved brann. 1
newman01 Skrevet 9. juli 2021 #4 Skrevet 9. juli 2021 Men hvis du ikke bor i nederste etasje vil det jo kunne stå stikkflammer ut av vinduene i etasjene under. Da er det ikke gledelig med et slikt tau. Det beste er å ha et brannalarmanlegg så alle kan evakuere fort og få brannvesen på plass for slokking og redning.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #5 Skrevet 9. juli 2021 newman01 skrev (2 minutter siden): Men hvis du ikke bor i nederste etasje vil det jo kunne stå stikkflammer ut av vinduene i etasjene under. Da er det ikke gledelig med et slikt tau. Det beste er å ha et brannalarmanlegg så alle kan evakuere fort og få brannvesen på plass for slokking og redning. Hadde det noe som helst med det TS lurte på å gjøre?? Anonymkode: 038a7...b19 24
newman01 Skrevet 9. juli 2021 #6 Skrevet 9. juli 2021 Kommer litt an på da. Hvis et firma har lurt en person til å kjøpe unødvendige produkter som ikke er godkjent i landet, og på toppen av det hele borret gjennom vegg kan det være relevant...
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #8 Skrevet 9. juli 2021 13 minutter siden, newman01 said: Men hvis du ikke bor i nederste etasje vil det jo kunne stå stikkflammer ut av vinduene i etasjene under. Da er det ikke gledelig med et slikt tau. Det beste er å ha et brannalarmanlegg så alle kan evakuere fort og få brannvesen på plass for slokking og redning. Men om det ikke står stikkflammer ut av vinduene i etasjene under så går det helt fint. Ikke noe i veien for å ha flere alternative rømningsveier. Anonymkode: 4c58f...88e 7
Illuminatum Skrevet 9. juli 2021 #9 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men om det ikke står stikkflammer ut av vinduene i etasjene under så går det helt fint. Ikke noe i veien for å ha flere alternative rømningsveier. Anonymkode: 4c58f...88e Kan også være en fordel:-)
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #10 Skrevet 9. juli 2021 Ta bilder og send i klage og ta det derfra. Anonymkode: 9ec48...41d 1
Trolltunga Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #11 Skrevet 9. juli 2021 newman01 skrev (2 timer siden): Kommer litt an på da. Hvis et firma har lurt en person til å kjøpe unødvendige produkter som ikke er godkjent i landet, og på toppen av det hele borret gjennom vegg kan det være relevant... vi har annen rømningsvei, jeg ville ha en til. Det var ikke dette jeg lurte på. 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #12 Skrevet 10. juli 2021 Trolltunga skrev (På 9.7.2021 den 12.10): Fikk montert redningsline på krok på en vegg i murbygg, og ser nå at de har boret seg gjennom og inn på rommet på andre siden. Så det ikke før de hadde reist. Har kontaktet firma for å få de til å foreslå en løsning, både for å sikre at kroken holder, og kompensere vegg. Hva kan jeg kreve her egentlig? Ved tre tilfeller har jeg gjennom tidene fått små skader på vegger/ gulv etter å ha hatt fagfolk på besøk. Har bare fått beskjed om at dette er noe jeg må regne med at kan skje.... Det har vært enkle ting å fikse uten nevneverdige utgifter, men synes likevel det er litt rart at de ikke tar ansvar. (det dreier seg om riper i gulv og hull i vegg pga feil-boring). Ettersom leiligheten min er gammel og ikke på noen måte er perfekt gadd jeg ikke å gå noe videre med det, men hadde det vært helt nyoppusset her hadde det jo vært ganske kjipt. Anonymkode: 74e7e...3c9
Minya Skrevet 10. juli 2021 #13 Skrevet 10. juli 2021 Vi hadde uvøren drilling gjennom vegger fordi elektrikerne ikke fulgte "measure twice, cut once"-regelen. De skulle ha en ledning gjennom veggen mellom to soverom, jeg endte opp med fire drilla hull i veggen, de brukte bare ett hull. De rydda heller ikke etter seg, så det var sagmugg på puta mi da jeg skulle legge meg om kvelden. Jeg freste bra til dem da jeg oppdaga hva de holdt på med, da først målte de riktig opp og drilla det fjerde hullet. Jeg freste også bra til sjefen deres og spurte om det var vanlig praksis at de ikke gjorde et forsøk på å måle opp før de bare drilla hull i øst og vest. De gjorde ingen reparasjoner, tror vi klarte å klage til oss noen hundrelapper i avslag på totalprisen. Vi ordna selv fugemasse gjennom hullene, og heldigvis er det bare på rom hvor ingen andre enn meg ser det, men det er forgjort at de ikke sjekker sånne ting og ordner opp selv, uten at man må snakke til dem om hvordan de gjør jobben sin først... Jeg ville krevd avslag i prisen, hvis du allerede har betalt, krevd erstatning for skadeverk og ny montering hvis det viser seg å være nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #14 Skrevet 10. juli 2021 Hadde samme problem selv for noen år siden. Heldigvis fikk jeg tettet hullet med gaffateip Anonymkode: f064e...72d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #15 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 10.7.2021 den 15.16): Ved tre tilfeller har jeg gjennom tidene fått små skader på vegger/ gulv etter å ha hatt fagfolk på besøk. Har bare fått beskjed om at dette er noe jeg må regne med at kan skje.... Det har vært enkle ting å fikse uten nevneverdige utgifter, men synes likevel det er litt rart at de ikke tar ansvar. (det dreier seg om riper i gulv og hull i vegg pga feil-boring). Ettersom leiligheten min er gammel og ikke på noen måte er perfekt gadd jeg ikke å gå noe videre med det, men hadde det vært helt nyoppusset her hadde det jo vært ganske kjipt. Anonymkode: 74e7e...3c9 Du kan klage. Hvis de ikke utbedrer feilen kan du klage til Forbrukertilsynet. Anonymkode: c68da...85f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå