Gå til innhold

Hvor lenge var du dårlig av vaksinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok Pfizer-vaksinen for to dager siden, og føler meg så elendig. Kjente ingenting før på natten, men da fikk jeg så verking i armen at jeg ikke fikk sove. 

I går hadde jeg feber og lå slapp på sofaen hele dagen. Utpå kvelden kom hodepinen, som var ganske sterk i natt, og jeg har den enda. Jeg vet jo at dette er vanlige bivirkninger, men hører mest om folk som merker det i svak grad. 

Noen andre som ble like dårlig? Når kan jeg forvente at det går over? Blir litt bekymret for dose 2 som man kan få sterkere bivirkninger av. 

Hva som gjør at noen blir slått ut, mens andre igjen merker knapt symptomer?  

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk kun litt vondt i armen, men ingen feber eller ubehag. Kanskje litt ekstra trett dagen etter. Men som med andre vaksiner så er det helt normalt å få reaksjoner, og dette kan variere fra person til person. Tenker nok at du vil føle deg mye bedre i morgen! Og så tenker jeg også at det er et godt tegn at kroppen responderer på vaksinen.

God bedring!

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk kun vondt i armen av begge dosene. Var verst på kvelden samme dag + natta. Gav seg sånn mellom 24- 36 t etter stikket.

• Liker 1
Skrevet
Leselusa skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk kun litt vondt i armen, men ingen feber eller ubehag. Kanskje litt ekstra trett dagen etter. Men som med andre vaksiner så er det helt normalt å få reaksjoner, og dette kan variere fra person til person. Tenker nok at du vil føle deg mye bedre i morgen! Og så tenker jeg også at det er et godt tegn at kroppen responderer på vaksinen.

God bedring!

Takk! Har ikke kommet meg opp før nå, og nå kom kvalmen i tillegg. Har visst fått alt jeg da😅 

Håper det går over fort, men er glad jeg har fått unnagjort vaksinen. 

• Liker 2
Skrevet
Amanda28 skrev (1 minutt siden):

Takk! Har ikke kommet meg opp før nå, og nå kom kvalmen i tillegg. Har visst fått alt jeg da😅 

Håper det går over fort, men er glad jeg har fått unnagjort vaksinen. 

Uffda, ikke gøy!! Tror som sagt du vil føle deg bedre i morgen,  men om det ikke skulle gå over og du føler deg usikker i morgen, så kan du ta en telefon til legevakten om du føler deg usikker slik at du blir beroliget. Men tror nok at det er helt normalt :)

• Liker 1
Gjest FragileArt
Skrevet

Husk å melde inn. 

Min svoger sov i 28 timer og hadde feber og ble skikkelig dårlig.. der kom to dager etter stikket ( dose 1) 

Men melder jo ikke inn så folk blir klar over det heller... 

Skrevet
FragileArt skrev (1 time siden):

Husk å melde inn. 

Min svoger sov i 28 timer og hadde feber og ble skikkelig dårlig.. der kom to dager etter stikket ( dose 1) 

Men melder jo ikke inn så folk blir klar over det heller... 

Men er ikke dette "vanlige" symptomer? jeg trodde ikke man skulle melde inn da?

• Liker 9
Skrevet
Amanda28 skrev (12 minutter siden):

Men er ikke dette "vanlige" symptomer? jeg trodde ikke man skulle melde inn da?

Jeg tenker at du med fordel også kan melde inn "vanlige" symptomer. På legemiddelverket sin side står det:

Ikke alle bivirkninger er kjent når et nytt legemiddel tas i bruk. Noen bivirkninger avdekkes først når det blir tatt i bruk av flere pasienter eller brukes over lang tid. Derfor bør du melde fra til Legemiddelverket.

Det er ikke nødvendig å melde lite alvorlige bivirkninger som er nevnt i pakningsvedlegget. Meld bivirkninger som oppleves som svært belastende eller som ikke er nevnt i pakningsvedlegget. Det er tilstrekkelig at du selv har en mistanke om at bivirkningen har sammenheng med bruk av legemidlet.

Siden du opplevde det som belastende, eller ihvertfall mer enn du hadde forventet, ville jeg meldt det inn.

• Liker 5
Gjest FragileArt
Skrevet

Hvis man leser på medisiner etc, står det jo om bivirkninger. F.eks kan det stå at 1 av 100 kan få feber. 1 av 1000 kan få noe annet. 1 av 1000 000 kan kanskje dø. Men for å få det riktige tallet her er man jo avhengig av at flest mulig melder inn. Om så bare ømhet på stikksåret. For videre informasjon er det vel derfor viktig at alle som får noe som helst, melder inn? 

Skrevet
FragileArt skrev (14 timer siden):

Hvis man leser på medisiner etc, står det jo om bivirkninger. F.eks kan det stå at 1 av 100 kan få feber. 1 av 1000 kan få noe annet. 1 av 1000 000 kan kanskje dø. Men for å få det riktige tallet her er man jo avhengig av at flest mulig melder inn. Om så bare ømhet på stikksåret. For videre informasjon er det vel derfor viktig at alle som får noe som helst, melder inn? 

Da er sant. I natt var jeg så kvalm at jeg måtte kaste opp. Er bedre nå,  men ikke helt i form. Det kan jo være at jeg ble syk samtidig selvsagt, men jeg pleier nesten aldri å være kvalm og kaste opp. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har i hele pandemien vært del av en spørreundersøkelse sendt ut av FHI. Spørsmålene har endret seg over tid, etterhvert som fokuset på ulike problemstillinger har endret seg. På siste undersøkelse, fremkom info som tilsier at de nå begynner å innhente informasjon om langtidsbivirkninger av vaksinen. 

Siden jeg ikke har tatt den enda, blir vel jeg del av en slags "kontrollgruppe" opp mot de som har tatt den. Blir interessant om noen måneder å se hva undersøkelsene viser.

• Liker 7
Skrevet

Jeg var også veldig kvalm. Det ble nevnt som en mulig bivirkning da jeg fikk vaksinen. Jeg hadde også veldig vondt i hodet. Var bra igjen etter tre dager.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tok den for 4 dager siden. Vært trøtt etter det, pluss kvalme som kommer og går. Hadde vondt i armen fram til i går. I dag merker jeg det kun om jeg kommer borti stikkstedet. 

Skrevet

Kun litt øm i armen samme dag. Har hatt ett stikk foreløpig

• Liker 4
Skrevet

Jeg har som nevnt ikke tatt vaksinen selv, men kjenner etterhvert mange som har. Mitt inntrykk er at det er de yngre, dvs fra ca 60 og ned, som reagerer. Mens de eldre jeg kjenner, har ikke hatt noen som helst plager. Kanskje det har noe med mer aktivt immunforsvar hos "yngre" enn hos eldre? 

Noen av de jeg kjenner, har sett på det som et bevis på at vaksinen virker. Så det er jo noe.....

Skrevet

Jeg fikk siste dose med pfizer 1 Juli. Sprøyta var faktisk veldig vond. Armen ble om å ligge på ett par netter. 
Nå er armen skikkelig vondt, klarer omtrent ikke løfte den. Skikkelige smerter i skulder/overarm. Veldig slapp og kan lett sove flere ganger om dagen. Kvalm og ekstrem liten matlyst. Influensa smerter i hele kroppen. Ingen feber, men kan fryse og svette omhverandre.

Jeg har ikke tvilt på å ta den vaksinen, men kjenner nå at jeg tviler på evt en dose 3. 

Jeg føler meg skikkelig dritt nå rett og slett og virker ikke som det blir noe bedre. 
Jeg mener dette skulle vært helt over nå siden dosen ble satt 1 Juli.

• Liker 6
Skrevet
Blomsterpotta skrev (29 minutter siden):

Jeg fikk siste dose med pfizer 1 Juli. Sprøyta var faktisk veldig vond. Armen ble om å ligge på ett par netter. 
Nå er armen skikkelig vondt, klarer omtrent ikke løfte den. Skikkelige smerter i skulder/overarm. Veldig slapp og kan lett sove flere ganger om dagen. Kvalm og ekstrem liten matlyst. Influensa smerter i hele kroppen. Ingen feber, men kan fryse og svette omhverandre.

Jeg har ikke tvilt på å ta den vaksinen, men kjenner nå at jeg tviler på evt en dose 3. 

Jeg føler meg skikkelig dritt nå rett og slett og virker ikke som det blir noe bedre. 
Jeg mener dette skulle vært helt over nå siden dosen ble satt 1 Juli.

Dette høres virkelig ut som noe du bør melde inn. 

Mitt inntrykk er at både legemiddelverket og FHI ønsker informasjon som dette. Hvordan skal de ellers f eks kunne ta stilling til om 16 - 17 åringer skal få tilbudet? 

Om det var meg, ville jeg ha sendt en melding til legen om det og. Fordi om legen mest sannsynlig  sier at du skal se det an noen dager, så har du det dokumentert om det skulle vise seg å være noe på lengre sikt.

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde øm arm i 12 timer og that's it. Mulig jeg var heldig, men kroppen min har alltid håndtert vaksiner godt. Det kan jo bli annerledes med andre dose, men tviler litt på det. God bedring til alle dere som har vært mindre heldige med bivirkninger :klemmer:

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjente stikke i armen når sprøyta ble satt. Ikke merket noe annet

• Liker 2
Skrevet
MorTil2 skrev (4 minutter siden):

Dette høres virkelig ut som noe du bør melde inn. 

Mitt inntrykk er at både legemiddelverket og FHI ønsker informasjon som dette. Hvordan skal de ellers f eks kunne ta stilling til om 16 - 17 åringer skal få tilbudet? 

Om det var meg, ville jeg ha sendt en melding til legen om det og. Fordi om legen mest sannsynlig  sier at du skal se det an noen dager, så har du det dokumentert om det skulle vise seg å være noe på lengre sikt.

Ja, jeg får melde det inn. Det er stor forskjell på dose 1 og 2 for min del iallefall. Dose en merket jeg ingenting, unntatt ømt å ligge på armen ett par netter. Nå føler jeg meg som en zombie som kan ligge i senga hele dagen lang og sove.

• Liker 3
  • Opprett ny...