AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #1 Del Skrevet 9. juli 2021 Hei! Vi driver å ser litt på hvordan det blir når lille blir født, og permisjonen til far går ut 6-7 måneder før barnehageoppstart i august. Far jobber 100%, og har ikke mulighet til å redusere. Jeg skal mulig være student på deltid. Dere som har vært i lignende situasjon, ville dere sendt barnet i barnehage fra 11mnd og hatt korte dager, eller funnet barnepass til å passe hjemme hos dere? Hvis sitnevnte, hvordan gå frem for å finne noen som kan sitte barnevakt? Dette blir jo på dagtid i skole/arbeidstid, så det reduserer jo litt. Finnes det firma, er det bedre med privatpersoner..? Anonymkode: 4be01...880 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #2 Del Skrevet 9. juli 2021 Datteren min begynte i bhg da hun var 10 mnd. Det er 15 år siden, og vi måtte enten ta plassen og begynne, eller miste plassen. Gikk fint med henne altså. Føler man har mer kontroll med barnehageplass enn med privat pass. Anonymkode: 45aa0...1a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #3 Del Skrevet 9. juli 2021 Helt hinsides å vurdere barnehage for en så liten baby. Far får ta ulønnet, eller så får du utsette studiene. Anonymkode: d00f6...e67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshall Skrevet 9. juli 2021 #4 Del Skrevet 9. juli 2021 Jeg ville valgt barnehage. Med korte dager får barnet god tid på tilvenning og blir trygg der hen skal være fremover. Det eneste aberet er at det oftere blir sykt i barnehage, så du og mannen må regne med å ta sykt barn dager. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #5 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hei! Vi driver å ser litt på hvordan det blir når lille blir født, og permisjonen til far går ut 6-7 måneder før barnehageoppstart i august. Far jobber 100%, og har ikke mulighet til å redusere. Jeg skal mulig være student på deltid. Dere som har vært i lignende situasjon, ville dere sendt barnet i barnehage fra 11mnd og hatt korte dager, eller funnet barnepass til å passe hjemme hos dere? Hvis sitnevnte, hvordan gå frem for å finne noen som kan sitte barnevakt? Dette blir jo på dagtid i skole/arbeidstid, så det reduserer jo litt. Finnes det firma, er det bedre med privatpersoner..? Anonymkode: 4be01...880 Her jeg bor hvertfall er det masse dagmammaer så en bare kan velge å vrake. På bare noen timer hadde jeg 14 ulike dagmamma å velge av. Anonymkode: faa09...4b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #6 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Helt hinsides å vurdere barnehage for en så liten baby. Far får ta ulønnet, eller så får du utsette studiene. Anonymkode: d00f6...e67 Hahah, svar på spørsmålet eller la være å gå inn i tråden. Anonymkode: 4be01...880 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 9. juli 2021 #7 Del Skrevet 9. juli 2021 Barnehage er mye tryggere. Med en barnepasser vet du ikke hva slags kvalitet du får. Og blir barnepasseren syk, så har du ingen til å passe. Mens en barnehage tilkaller en vikar. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oxytenis Skrevet 9. juli 2021 #8 Del Skrevet 9. juli 2021 Se an barnet og barnehagen. Det er store forskjeller på barn. Min yngste er 8 mnd og tror han egentlig kunne kost seg med korte dager i bhg allerede nå. For eldste var det enda viktigere at jeg alltid var i nærheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laviniabcn79 Skrevet 9. juli 2021 #9 Del Skrevet 9. juli 2021 jeg avsluttet permisjon for å begynne i ny jobb når barnet mitt var nøyaktig 10 mnd. han storkoste seg i barnehage fra dag 1. de som kaller det barnemishandling og hyler høyt får fader meg ta seg ei bolle. barnehagen er og var fantastiske fra dag 1 med å skjerme de minste og ikke shame foreldre. jeg måtte jobbe fulle dager fra tilvenning var ferdig. sånn er faktisk livet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #10 Del Skrevet 9. juli 2021 Hvis du skal studere deltid så har du mest sannsynlig mange fridager. Studerer heltid selv og barnet som fortsatt går i bhg har fått mange fridager og lange ferier pga det. De fleste barn begynner i bhg når de er ett år uansett, så er ikke så tidlig. De aller fleste barn i den alderen takler barnehagestart helt greit, og hvis det blir korte dager og kanskje ikke fulle uker så ser ikke jeg på det som et problem i alle fall. Men ville heller funnet en bhg med god kvalitet og små avdelinger, enn å ansette en uten utdanning til å sitte barnevakt. Anonymkode: a97b4...de2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #11 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvis du skal studere deltid så har du mest sannsynlig mange fridager. Studerer heltid selv og barnet som fortsatt går i bhg har fått mange fridager og lange ferier pga det. De fleste barn begynner i bhg når de er ett år uansett, så er ikke så tidlig. De aller fleste barn i den alderen takler barnehagestart helt greit, og hvis det blir korte dager og kanskje ikke fulle uker så ser ikke jeg på det som et problem i alle fall. Men ville heller funnet en bhg med god kvalitet og små avdelinger, enn å ansette en uten utdanning til å sitte barnevakt. Anonymkode: a97b4...de2 Har et barn som går på en uteolig koselig og bra barnehage nå, og ønsker å søke inn neste barn der også. De har små avdelinger og har vært flere småbarn der som har startet tidlig. Ble bare litt usikker da første barnet ikke startet før det var 2 år, og neste må jo starte mye tidligere i så fall. Men da må vi nesten bare se det an! Er det da vanlig å betale for plassen et halvt år før det starter? Permisjon ender i januar, så vil det da være vanlig å betale fra august året før? Det er en privat barnehage, men tror de bare har opptak en gang i året. Anonymkode: 4be01...880 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 9. juli 2021 #12 Del Skrevet 9. juli 2021 Mye tryggere med barnehage enn privat dagmamma. Ville definitivt valgt barnehage. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #13 Del Skrevet 9. juli 2021 Min gutt begynte i barnehagen når han var 1 år, det gikk over all forventning. Jeg gruet meg skikkelig men han stortrives og elsker barnehagen. Ville mye heller valgt det over privat dagmamma. Anonymkode: b5a62...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #14 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Helt hinsides å vurdere barnehage for en så liten baby. Far får ta ulønnet, eller så får du utsette studiene. Anonymkode: d00f6...e67 Hinsides? Virkelig? Min begynte ve 11 mnd og hun elsket det fra dag 1. Hun fikk dog korte dager siden jeg bare jobber deltid, men ordvalget ditt er horribelt. Anonymkode: dc976...ea3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #15 Del Skrevet 9. juli 2021 Ville definitivt valgt barnehage. Du kan som du skriver ta korte dager. Og barnet vil sannsynligvis sove deler av barnehagen. Du vet at de ansatte er kvalifisert til å ta vare på barnet ditt og de vil alltid være åpne selv om en av de ansatte skulle bli syke. Barnet får sosialisert seg og lært masse av de eldre barna. Anonymkode: 2e699...385 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #16 Del Skrevet 9. juli 2021 "Hinsides" 😄 Ja ja.. Vil ikke barnepass hjemme hos dere bli uhorvelig dyrt? Jeg hadde gått for barnehage. Min eldste starta da han var på den alderen. Med korte dager samt dagsovinga var det ikke mange våkentimene han hadde der den første tida. Men vi hadde en veldig god barnehage med fantastiske ansatte på småbarns (og etter hvert storbarns). Veldig ryddig og ordnede forhold, gode ped.ledere, god ledelse, super kommunikasjon. Følte oss rett og slett trygge på at der hadde han det veldig bra. Anonymkode: 0277e...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #17 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har et barn som går på en uteolig koselig og bra barnehage nå, og ønsker å søke inn neste barn der også. De har små avdelinger og har vært flere småbarn der som har startet tidlig. Ble bare litt usikker da første barnet ikke startet før det var 2 år, og neste må jo starte mye tidligere i så fall. Men da må vi nesten bare se det an! Er det da vanlig å betale for plassen et halvt år før det starter? Permisjon ender i januar, så vil det da være vanlig å betale fra august året før? Det er en privat barnehage, men tror de bare har opptak en gang i året. Anonymkode: 4be01...880 Du har ikke krav på plass før i august det året barnet fyller ett år. Søknadsfristen er 1. mars. Noen steder kan du få plass før, men du bør være forberedt på å måtte finne en annen løsning fra januar-august. Anonymkode: 04f60...a3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #18 Del Skrevet 10. juli 2021 Vår begynte å verdens beste familiebarnehage, der kunne helt fint en på 11 mnd begynt! Men de er variable, så finner du en så ville jeg sjekket referanser fra flere som har gått der tidligere og snakket med nåværende. Anonymkode: 9675f...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enterprises Skrevet 10. juli 2021 #19 Del Skrevet 10. juli 2021 20 hours ago, AnonymBruker said: Helt hinsides å vurdere barnehage for en så liten baby. Far får ta ulønnet, eller så får du utsette studiene. Anonymkode: d00f6...e67 Hvorfor er det helt hinsides? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #20 Del Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har et barn som går på en uteolig koselig og bra barnehage nå, og ønsker å søke inn neste barn der også. De har små avdelinger og har vært flere småbarn der som har startet tidlig. Ble bare litt usikker da første barnet ikke startet før det var 2 år, og neste må jo starte mye tidligere i så fall. Men da må vi nesten bare se det an! Er det da vanlig å betale for plassen et halvt år før det starter? Permisjon ender i januar, så vil det da være vanlig å betale fra august året før? Det er en privat barnehage, men tror de bare har opptak en gang i året. Anonymkode: 4be01...880 Det er ikke alle barnehager som godtar at man betaler for plassen men ikke bruker den, men det vet du kanskje om din barnehage gjør eller ei 😊 Når på året er baby født? Anonymkode: b2107...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå